Tuesday, April 20, 2010

BiLa Dia sOk sEk sOk sEk Di TeLinGa akU Dan akU GeLak BesaR. KenaPa yA?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 PM
Photobucket

Tiba-tiba aku rasa ada sesuatu yang berbunyi-bunyi dan bergerak-gerak di tepi telinga aku. Nasib baik aku tidak jerit. Aku ingatkan pencabulan sedang berlaku. Maklumlah. Sudah petang. Sudah mahu balik. Jantan mana pula yang masuk dalam kawasan larangan ini selain dari 'Pak Guard'.

Rupanya ada seorang guru perempuan yang masih mengajar tuisyen. Cikgu H. Dia bisikkan sesuatu di telinga aku. Aku tidak dapat menahan ketawa dan aku gelak 'besau!!'

Bisik-bisik macamlah ada orang di pejabat ini. Aku penggeli orangnya. Ekekekeke..

Dia bisik ' Tedi, kalau saya kenalkan kamu dengan seseorang mahu tidak?'

Gelaklah aku dengar.

'Entah apa-apa entah cikgu ni'. Ceh!! Aku menjawab begitu.

'Serius. Kawan suami saya. Kakitangan kerajaan. bla....bla...bla...'

'Tidak mengapalah cikgu. Terima kasih.' Aku masih dalam ketawa. Macam tidak percaya sahaja. Ha ha ha ha..

'Orangnya okeylah. Kenal-kenallah dulu. Kawan-kawan kata orang.' Ha ha ha.. Aku tidak tahulah kenapa tiap kali dia cakap, aku gelak.. gelak.. dan gelak..

'Saya sudah ada 'boyfriend' cikgu. Terima kasih'

He he he..

'Lah... ye ke. Alahai.. Lelaki tu okey tau. Awak tipu ni. Nanti beritahu saya kalau awak nak.'

Ha ha ha ha.. Aku gelak lagi.

Entah apa-apa entah. Aku asyik gelak besar sahaja.

Boleh percaya ke dengan cinta yang main 'kenen-kenen' ini?

Siapa di kalangan pembaca aku ini bercinta atau bernikah dengan seseorang yang di perkenalkan oleh orang lain? Sila angkat tangan.

Nota kakitangan : Ha ha h aha ( Eh! Tidak habis gelak lagi? )





27 kUs-kUs:

~LP Lum~ on April 20, 2010 at 5:26 PM said...

xpenah... tp kakak sepupu aku ada ar...
:)
dan mereka bahagia hngga skang.. :)
aku pun xska di kenen2 kan.. sbbnya andai sesuatu yg trjd, pasti ada yg mkn atie... :)

kamu sudah ada boifren ya ted?? :p

Misz Pinkie Winkie on April 20, 2010 at 5:29 PM said...

hahhaha.
kakak saya...umo 30.
selalu kena kenen ngan kakak2 saya yang lain.
stakat nie masih bertahan dengan orang yang di kenenkan jugak
alhamdulillah.

Dee on April 20, 2010 at 5:29 PM said...

x pernah..tp opismate pernah..dh kahwin pun..kalo tedi masih single..why not..kawan2 je pun..no string attached..

Watierman, rmanbkr on April 20, 2010 at 5:37 PM said...

Kalau ada jodoh...akan tiba masanya nya.....Alhamdulillah..terus baik demam!

FatinZol on April 20, 2010 at 5:39 PM said...

haahaha..nk join gelak jgk lah...
tedi,kwn2 saja la dlu.tambah kenalan...

heheeh~

Wanita Mutalib on April 20, 2010 at 5:39 PM said...

Encik Nazri, te ngorat..
wah pengakuan berani nih lalalalaalallaalalala..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 20, 2010 at 5:49 PM said...

wei cuba lah apa salahnya
mana la tau kut kut ko berkenannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

blueCITY® on April 20, 2010 at 5:50 PM said...

tedi,

kenal dulu n kawan2 jer
x salah kan
heheheh...

ku baru je rejek sorang
kwn opis gak yg kenen2kan
haaaaaaaaaaaaaaaaa..
tak pasal2 en is kena rejek
lalallalala,....


=)

zns on April 20, 2010 at 5:53 PM said...

cik tedi ada bfren ker?wah..gempak nih...la..akulah solo nih? :(

GhOsToNe on April 20, 2010 at 6:02 PM said...

alala..
cover lak ko kan?

hanie@nisya on April 20, 2010 at 6:07 PM said...

tedi... tedi... hehe pepun pe salah kenal lau tedi btl2 blom de pakwe :)

da[Y]un on April 20, 2010 at 6:29 PM said...

huhu..bila baca entri ni terus teringat kat mama. dia pernah cite yg dia ngn kawan2 dia dalam proses rekemen sorang cikgu pompuan yg da janda kat sekolah dia ngn sorang laki yg masih bujang tapi da berumur la dlm awal 30-an. suka kan diorang ni jadi 'Agen Pencari Jodoh' huhu..:p

YobSumo on April 20, 2010 at 6:30 PM said...

kalau ku jadi kau tedi aku jumpa je, mana tau mmg jodoh kau dan jodoh kau diperkenalkan dengan cara itu. tak salah mencuba :)

Wanie-san on April 20, 2010 at 6:52 PM said...

tedi..jgn gelak2...
kang betul2 tersangkut...
kenduri nasi minyak la jawab nye!!hehehe

mamai on April 20, 2010 at 7:06 PM said...

dengan dato ker tedi hehehehe

Solehah on April 20, 2010 at 7:25 PM said...

hehe..amik je le weh..eh bkn ambik..berkenalan la dlu..

Azuan on April 20, 2010 at 7:41 PM said...

abang aku!! kakak ipar aku yg tolong carikan huhuu~

Yatre Hayati on April 20, 2010 at 7:56 PM said...

huhuhu..bukan kita la..kakak kita..dengan tunang dia..kawan dia yang kenenkan..huhuhu...

ala kalo dah jodoh, jatuh tangga pown boleh suka...hahaha

aNIe on April 20, 2010 at 8:20 PM said...

tEDl...Ude anak akak tu kalau ade orang nak kenen2 kan dia pun dia gelak besau...hahahha

al-mankaraqi on April 20, 2010 at 8:24 PM said...

kakakaka.........saya takleh angkat tangan lagi......

Tuah Hanani on April 20, 2010 at 8:29 PM said...

Apa salahnya cik ted kenal2 dulu. Mana tau kalau2 serasi.

Akak slalu jgk mencuba kenal2 bila org try kenenkan.
Tp setakat ni, byk hbgn yg xmenjadi la. Tetap jugak solo hingga kini...
Apa2 pun akak tetap xbermusuh dgn org cuba kenenkan tu.
Sbb bg akak dorg hanya cuba bg jln utk kenal. Sesuai atau tidak, itu terpulang pd diri kita dgn dia.

Pst: kalau cik ted xnak, bg kat akak je la... :)

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr on April 20, 2010 at 8:29 PM said...

sokong cadangan bloggers lain..


kawan2 dulu pe salahnya...

xsemestinya berkawan utk bercinta..

hihihi..

Nur Su'aidah on April 20, 2010 at 8:30 PM said...

kenapa tamau tedi?
wahhhh, cuba dulu. huhhu :)

QieFLy si Dolce on April 20, 2010 at 8:40 PM said...

heheeh akak tedi dah ader BF...

yang penting cikgu tu siap tunggu jawapan dari kak tedi...

white rose on April 20, 2010 at 9:27 PM said...

alo kak...ape salahnya mencuba...

mana laa tau jodoh akak...

alvin takda rumah harga 8juta.... on April 20, 2010 at 9:34 PM said...

rugi kau tedi..
org gomen tu!!!


wakakakakaka..

nuraarin-life on April 21, 2010 at 10:39 AM said...

tedi..rezeki jangan ditolak (boleh ker ayat nie)...
Saya tak lah dikenen tapi saya kenal tunang saya sekarang melalui kawan yg dikenenkan (paham ker ayat saya nie)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting