Tuesday, April 05, 2011

ToLonG SeRiuS!! KamI BuKaN BuDak yanG BoLeh Di PerLekeH. MaiN-maIN Dan BanyAk aLasaN. anDa akaN Di SenaraI HiTam Dan NamA akaN Di war-warKan!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:47 PM
Photobucket


Kadang-kadang terasa bosan dan jemu mahu ulang perkara yang sama tapi kalau untuk mereka yang tidak berapa mahu reti bahasa, perlu di ulang lagi.

Ayat di atas saya taip di lama Facebook seorang makhluk Allah yang telah berjanji untuk mengadopt dua ekor anak kucing. Namun beliau amat payah untuk bekerjasama. Ada saja alasannya bila tidak menjawab panggilan telefon dan membalas mesej.

Beliau juga amat tidak peka bila memberi alasan 'terlupa' sewaktu kami, saya dan kak Tuah Hanani mahu menghantar anak kucing tersebut kepadanya sedangkan kami sudah memaklumkan kepadanya terlebih dahulu.

What The Hell? Kau yang mahu bukan kami paksa. Tapi bila kita telefon, seribu alasan dia beri. Kami sanggup datang dari jauh semata-mata untuk memberi anak kucing tersebut seperti yang di janjikan. Tapi kenapa banyak sangat alasan??


Adalah lebih baik kamu berterus terang sedari awal, tidak perlu penat lelah mahu cari pelbagai alasan.

Bagi aku senang saja, jika kamu berminat untuk 'adopt' kucing dan betul-betul sayangkan kucing, kamu pasti teruja tanpa akan melupakan tarikh yang sepatutnya yang telah di persetujui. Kamu sendiri yang akan telefon atau mesej kami, bukan kami yang asyik 24 jam cari kamu sedangkan kamu mengabaikan semua panggilan kami. Pelbagai alasan di beri, dari datuk sakit sampailah dekat pusat karaoke. Manusia oh manusia...

Untuk Ekyn dari Seremban,
terimalah hakikat. Tidak perlu takut atau marah sehingga mem'block' saya dari masuk ke Facebook kamu? Kenapa? Orang takut ni selalunya mereka yang bersalah. Jangan jadi pengecut. Beri apa alasan sekali pun, tapi Allah juga yang Maha Mengetahui.

Hormati prinsip dan kerja kami. Walau mereka hanya binatang tapi hormatilah mereka juga yang kamu persendakan.

Jadi, peringatan kepada semua yang mem'booking' kucing dari blog saya dan KTAJ. Kami tidak akan marah jika kamu memberitahu awal, kamu mahu membatalkan untuk mengadopt kucing tersebut. Tapi kami akan rasa kecewa jika kamu jadi seperti manusia yang di atas. Harap jelas. Jika mahu batalkan adoption sila emel atau mesej mana-mana pihak yang berkenaan.

Adalah lebih baik tidaks erah dari serah kepada mereka yang tidak ikhlas menerima.

Nota kakitanganku : Suka-suka hati dia je!!






5 kUs-kUs:

kairulizwan on April 5, 2011 at 2:38 PM said...

hanya allah saja dpt menyedarkn umat nie...sesama kita doakn ntuk dia...sabar la .nk buat baik mmg bnyk dugaan...anggap je nie dugaan allah ntuk mencuba kesunguhan anda...insyaallah ada balasanya nnti..

Rosmawati Yusof on April 5, 2011 at 3:26 PM said...

Cancell jerlah, booking dia tu cik Tedi. Tak minatlah tu...saja nak menyibuk. Takut nanti terbiar kucing tu..

Cat-from-Sydney on April 5, 2011 at 6:44 PM said...

Aunty tEdi,
Cool it, babe! (((((HUGS))))) purrr...meow!

Suara Kalbu on April 6, 2011 at 8:25 AM said...

Ni yang susah.. masa berjanji tak fikir panjang ...agaknya rasa bela kucing tu mudah pada dia. Bila fikir2 balik rasa tak jadi nak bela tapi cara tu dah menyusahkan orang lain pula.

AngeL BeaR on April 6, 2011 at 2:20 PM said...

dah biasa kena orang mcm ni...mula2 nak pas tu bila nak hand over hilang tak tau gi mana...buang masa je layan orang camni...uhuhu

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting