Tuesday, November 03, 2009

Aku MeManG Suka MemaLukaN OranG! KaL| |n| G|L|ran KamU PuLa...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:15 AM
**Ini 'entry' 18 SG

Photobucket


Perkataan pertama yang aku ingin ucapkan untuk kau ' WHAT THE HELL??" . Siapa kau? Mengapa biadap sangat!! Tolong semak balik profile kau. Industri? "Education". Tapi cara kau menaip macam tidak mendapat pendidikan yang sempurna. Mungkin sebab itu kau mahu jadi pelajar sampai kiamat! Bagus!! Niat kau baik untuk membaiki sikap dan tutur kata agar tidak nampak biadap pada orang yang tidak kau kenal.

Kau silap orang untuk memberi komen sebegitu. Sungguh kau silap! Aku memang suka memalukan orang. Suka sangat. Sebabnya aku memang kejam dan keji dengan orang yang sebegini.

Photobucket

Siapa kau pada aku untuk 'memadankan' muka aku? Siapa kau pada aku untuk menaip perkataan yang maha biadap itu. Baru 1-2 komen kau di sini kau sudah lupa diri menaip. Aku silap memilih manusia untuk di buat kawan.

Sila baca balik komen kau di atas itu. Tiada gunanya maaf kau bagi aku. Kau manusia atau sama spesisnya dengan kucing aku? Tapi aku yakin, kucing-kucing aku lebih mulia dari kau. Macam mana cara yang terbaik untuk mendidik binatang pada kau? Menyepak terajang bila dia berak merata? Memukul jika dia meminta makanan? Memijak hingga mati jika dia menggigit kau? Melanggar dengan kereta jika dia melintas sesuka hati? Atau menyembelih bila kau tiada makanan??

Kau tahu umur kucing aku berapa? WTH Kau cakap sudah tua bangka? Kau tidak layak ambil bidang pendidikan jika fikiran kau macam sampah!! Jika selalu menuturkan kata-kata tanpa menggunakan akal! Jika binatang ya. Mereka hanya ada otak tapi tiada akal.

Aku tidak akan meminta kau memohon maaf. Dan aku juga tidak akan sesekali memohon maaf. Tidak akan sesekali. Kau sedang menghadapi peperiksaan sekarangkan? Hiduplah kau dalam rasa amarah aku. Belajarlah kau dalam rasa sumpahan kucing-kucing kesukaan Nabi s.w.t. Sepanjang umur kau aku harap kau akan di hantui oleh kucing-kucing yang mahu kau sembelih!! What the fish you are!!

Bergurau ada batasnya. Jaga tutur dan kata. Kau mungkin bakal seorang guru. Jangan jadikan bakal anak didik kau nanti seorang yang malang sebab bergurukan seseorang yang tiada peri kemanusiaan. Yang tiada sikap kasih mengasihi sesama makhluk Allah s.w.t tanpa mengira spesis kejadian.


Buat kamu semua.

Tolong jangan suruh aku 'face to face' dengan dia. Tolong juga jangan minta aku cakap secara peribadi dengan manusia ini. Tolong juga jangan minta aku menasihati secara berhemah. Aku mungkin tidak berpendidikan tinggi seperti dia. Tetapi sekurang-kurangnya aku masih boleh menutup setiap kekurangan itu dengan cara yang lain. Jika dia boleh menggunakan otak menaip komen untuk semua orang baca, kali ini aku membalas komen dia untuk semua orang baca juga! Adil! Ini bukan balas dendam. Tapi aku hanya mahu dia sedar hukum alam. Kamu memberi, aku menerima. Dan sekarang giliran aku pula memberi dan kamu patut menerima.

Terpulang kepada kamu untuk menilai. Jika kamu merasakan aku terlalu emosional dalam bab ini, terpulang juga. Aku ada hak untuk mempertahankan sesuatu yang begitu berharga bagi aku. Jika kamu sudah kenal aku, kamu pasti tahu mengapa aku jadi marah sebegini. Kau boleh bodohkan aku. Kau boleh biadap dengan aku.

Tapi tolong jangan biadap dan berkata buruk terhadap binatang kurap yang aku pungut tepi jalan sehingga menjadi seekor bintang yang sihat dan boleh berlari riang! Tolong jangan menaip perkataan keji dan hina untuk makhluk yang sama di wujudkan oleh Allah S.W.T.

Nota kakitanganku : Jangan terlalu bongkak dalam berkata-kata kerana hidup ini umpama roda yang bulat.






49 kUs-kUs:

on November 3, 2009 at 7:32 AM said...

++ uish...kalau nak komen kat n3 orang pun...berpada2 la....haih....++

Watierman on November 3, 2009 at 7:40 AM said...

Salam Adik Akak yang dah hangin pagi2 ni.....Beristigfar Dik...Akak tak nak menyemarakkan lagi amarah kamu kerana apa yang ditulisnya sudah akak baca sebelum memberi komen dan Akak sudah menyatakan ketidak puasan hati akak melalui komen semalam....secara indirect...Apa2 pun...kamu sudah mengeluarkan segalanya melalui penulisan kamu....Moga INSAN itu menyedari dengan AKAL yang dibekalkan dapat mencerna segala sumber & buah fikiran yang dibaca agar dapat berfikir secara wajar untuk berkomunikasi dalam masyarakat...Moga Allah membuka pintu hati Hamba2 yang lemah...sentiasa dalam peliharaannya....Beristigfar Dik...!!Don't let it spoil you mood or day!!!!Take care!!

:: eyeNa :: on November 3, 2009 at 8:12 AM said...

huhu.. sabar tedi sabar.. aku paham apa kamu rasa.. dan aku leh bayangkan kalau aku kat tempat kamu..

buat tak tau ja.. semoga dia insaf dan benda ni buat kita beringat2 sebelum menuturkan kata2..

chaiyok tedi.. jgn takde mood.. chaiiiyok!! be strong!

Jard The Great on November 3, 2009 at 8:14 AM said...

uish... no respect beb

sayu=pilu on November 3, 2009 at 8:15 AM said...

salam sahabat...

bawa besabar eh...kadang kala apa yang di ungkap kan itu tanpa sengaja justeru itu kita perlu guna kan akal sebelum menutur kata...

dah lama tak bela miaw2... dlu sayang sgt ngan si tompok rupa nya lebih kurang dak utih gak...tompok dah pergi lama dah dekat 13thun tiada galang ganti hukhukhuk

Yuki Yusuf on November 3, 2009 at 8:18 AM said...

huhu..pemikiran cetek barangkali

orang nak blogging die pon nak main blog jgk..

sabar ye tedi

imHepPie on November 3, 2009 at 8:30 AM said...

haha sabo jela...beliau period tuh huhu

mm on November 3, 2009 at 8:32 AM said...

huhuu..

~dunia ni mcm2 ragam tedi.. huhu..
me punya kucing nama solid.. ^^

Cetusan on November 3, 2009 at 8:37 AM said...

sabo....

banyka kerja lain nak layan..

itu masuk kes mencari perhatian,, kalau ada masa ambikla perhatian dia..hhe

@reLong on November 3, 2009 at 8:56 AM said...

Over tol la org tu..
tol la kata doraG..org wat bLog dia pn nk wat gak..
Adab n sOpan xda..hmm..ape la nk jadi dunia nie..respek xda..

sabaU ye tEDI...

d0tbl0gsp0td0tk0m on November 3, 2009 at 8:57 AM said...

hulawey.. PaNAS!!!..PaNAS!!!.. pagi2 sudah panas... huhuhu blm sempat lagi gue nak ngumpat tuan rumah... sudah ada orang ngumpat tuan rumah...

ntah le.. biasa le.. bila berblog nih... ada yang kurang waras... ada yang separuh waras... tak kurang juga yang gile sepenuhnye...

so kita kene menghadapi umpat keji dari si pengkomen yg macam nih....

pakcik pun x tau nak tulis apa... sbb pakcik pun pernah kene komen yg macam nih...

biasa le tu... cuma bersabo je la yee tuan tanah...

al-lavendari on November 3, 2009 at 8:59 AM said...
This comment has been removed by the author.
al-lavendari on November 3, 2009 at 9:04 AM said...

selepas semuanya terluah, saya rasa awak dah tenang semula. betullah seperti tajuk blog awak " kadangkala, diam itu adalah lebih baik ...
kalau lepas baca, tak ada apa2 nak komen atau tak tahu apa nak komen, diam sajalah.

~salwaredzuan~ on November 3, 2009 at 9:09 AM said...

mmg menyakitkan hati bila baca komen mcm tu..but surely u a far better than that person. when we decided to write a blog and open it to public, this is somehow the risk tht we have to endure..tp sabar ye...jgn dilayan perangai2 busuk mcm tu...diorg komen2 mcm tu saja nk provoke u, n nak tgk u melenting ke tak..so diamkan saja..delete saja komen mcm tu kalau nx time ada lagi

mamai on November 3, 2009 at 9:17 AM said...

mungkin itu spesis keturunan darwin yang pandai menaip dan bercakap kot

Solehah on November 3, 2009 at 9:19 AM said...

mungkin orgnya memang jenis kasar bercakap..education yang dimaksudkan mungkin masih lagi belajar kan skg..
tapi aku tetap tak sokong apa dia cakap. seolah sengaja nak menimbulkan isu pergaduhan..dan aku rasa masa dia manaip dia x berfikir apa2 pun..tah..

wanita mutalib on November 3, 2009 at 9:24 AM said...

te pun tak suka kalu orang ngutuk camtu dalam bab2 kucing nih..

aku bersama kamoo..

budak tu belajar lagi eh..elok la..ngaji elok2 skit..

Unknown on November 3, 2009 at 9:28 AM said...

tajang je pewut org yg komen entry ko tuh taut-tuat...biar di terpelanting ke planet pluto...
pastu xleh la dia nk komen or kutuk entry ko dah.....

Relevan on November 3, 2009 at 9:35 AM said...

Erk Tedi?..aok tak takut ke kat dia..nanti dia lempang aok..

Suzana Ikram on November 3, 2009 at 9:48 AM said...

mmg biadap bagi komen x pikir dulu sebelum menulis..

sabar ye tedi.. akk mmg x suker org yg dtg kt blog kita bagi komen mcm xde akal dn fikiran.

[s][u][e][h][a][n][n] on November 3, 2009 at 9:56 AM said...

uik...tedi saba2..x mo marah2..tengok ni..ramai kengkawan blog yang sokong ko tau x?

senyum ted...

Alimaz-Kembara Terasing on November 3, 2009 at 9:58 AM said...

salam tedi....itu manusia yang berakal binatang.....ada ka kucing kesayangan nabi tu dia suruh sembelih...memang setan tu org...

leadleedeea on November 3, 2009 at 10:05 AM said...

budak umo 17 tahun..berhingus lagi..n teenagers mmg suka attract people tapi mostly dengan cara yg salah...

sabar yek ted..lead sokong ted..dun worry~!

zhrhtoodem on November 3, 2009 at 10:09 AM said...

sabar tedi
sabar...

Unknown on November 3, 2009 at 10:14 AM said...

sabo sabo..

bawak bertendang..eh..bertenang..breath..

ahaha...ambe tetap sokong dak utih...

Ms.Lilies on November 3, 2009 at 10:15 AM said...

aiyokkkk dak tedi dah marah ni...
tapikan...nak komen kat page org tu cer bahasanya molek2 skit tak bleh ke ek...adehh..
sabar tedi...sabo

Anisa on November 3, 2009 at 10:18 AM said...

uits.
nampak sgt budak tu tak matang,
umur2 baru nak meningkat naik tu.
mmg gedik2..
nak komen org tak tentu pasal
eii.
aku lak yg geram

lempang aje..

cheryna zamrinor on November 3, 2009 at 10:36 AM said...

aku dah kena:

Boss: I know you're a blogger.
Me: Yup.
Boss: There is one article of yours stating your involvement with someone.
Me: Care to explain?
Boss: It said you have a crush on someone working here.
Me: No, I don't.
Boss: Yes, you are.
Me: I'm sorry but you're talking about MY feelings. May I know who is this person, by the way?
Boss: Well, I don't know the name...but...
Me: That is my private life and no one has the right to interfere.
Boss: But you have to understand that your position is very sensitive...bla...bla...bla...(he was nagging, of course)
Me: You tell me who's the guy.
Boss: I don't know.
Me: Then, you shouldn't consider talking about my personal life.
Boss: There is another article stated that you were angry with Lame (not a real name, of course).
Me: Okay...pass me your laptop. (I typed my blog url)
Boss: This is your blog? (he asked me)
Me: Yes, and can you show me about what you just accused me just now?
Boss: Errr...
Me: I have pictures of food over here. As you know, I love to eat. That's my crush?
Boss: Okay...so, we don't go to that direction anymore.
Me: Please. I know what I'm doing. And this is totally personal.

Nieh perbualan aku ngan boss aku - ada dalam posting aku tuh. Aku paste kat sini. Ada orang ngadu ngan boss aku pasal posting aku.Aku tau orang yang sama jugak telah meletakkan komen mengatakan aku sengal (siap letak nama penuh dan nama bapak aku)

Kadang2 manusia nieh lupa, kerja kerjalah. Personal tuh personal lah. Dalam kes aku, maruah aku pon dipersoalkan sekali, integriti aku pon dipijak.

Tp aku hanya cakap apa yang aku perlu cakap. Sebab..INILAH TUJUAN MEREKA. Mereka nak kau marah supaya kau lebih banyak bercakap. Supaya mereka boleh cari titik kekurangan dan kelemahan kau.

Pedulikanlah, munajat pada Allah. Semoga Allah pertimbangkan rezeki yang Allah berikan dalam mulut yang makan si beliau nieh. Jangan kau risau...org lain tak komen macam tu pasal ko. Kalau kau mmg teruk, semua orang dah maki ko.

Sekarang nieh...majoriti membuktikan ko bukan apa yang dia cakap tuh.

Queen on November 3, 2009 at 10:36 AM said...

sabar tedi..sabar...

aku rasa die ade sakit mental la...

pasal kucing pun die boleh kuar komen smebelih2 bagai...erk..


p/s : saya memang tak minat kucing...tapi saya benci org yang menyakiti haiwan..tak kira la haiwan ape....

kecuali gogos..hehehe..yang tu saya perenyet sampai mati.huhuu..takooot....(gogos=lipas)..tapi tak seksa tau!

DramaQueen on November 3, 2009 at 11:00 AM said...

sabar ted.. orang bangang slalu cakap tak pk dulu.. mcm tu ke golongan bakal pendidik? haihh..jawabnya..makin ramai lagi ler bakal anak murid yang bangang serta tak berakal ketika menjawab seperti beliaw..

sape berani mengata dak utih? aku bukan nak mengampu tuan blog ni.. tapi sblom korang mengata, korang harus kenal sape ted. korang mampu ke buat cemana ted buat kat kucing2 tepi jalan? kalau tak mampu..sila berambus dan jgn cakap melampau batas. bergurau tu..biar la cara org berakal.. ni akal letak kat tapak kaki..lebih bijak lagi la dak utih tu dari kamu tu..

emo aku pepagi.. bongok betul yg komen tu..

atyn.azhar on November 3, 2009 at 11:06 AM said...

ADA JUGAK ORANG YANG MACAM NI . DIA SEBENARNYA JEALOUS N SANGAT JEALOUS NGAN KAMU LA . BAGI FLYING KICK SATU KALI SAMPAI PENGSAN . YES YES, ANDA MENANG ,

HOPE SABAR YE ;)
ORANG TU JELES NGAN ANDA SEBAB BLOG ANDA HEBAT !

farah on November 3, 2009 at 11:36 AM said...

pedulikan saja tedi.

aku marah btol kalo org suka kutuk2 binatang kesayangan aku nie.

agaknya dia jenis penakut ngan kucing kot?

zalimnya sampai nak semelih dak utih?

haih.

miszgarfien on November 3, 2009 at 11:43 AM said...

tedi...
sape dak yg x ckup akal 2..biadap tul ckp mcm 2 kat binatang..dia xtau ke yg kucing ni binatang yg mulia..binatang kesayangan Nabi..ishh..ein geram ni..rasa nak tonyoh2 je dak 2...xpe tedi..meh kt sama2 perjuangkan nasib kucing ye...

sueanne on November 3, 2009 at 12:02 PM said...

komen kite sama sebelum ni..copy n paste balik :

"sebelum berkata-kata tue pikir dulu perasaan org lain..jangan ikut sedap mulut je..dah komen teruk2x, pastu say sorry lak..ape kes tue??..huh."

gurau2x pun ada bataasan dik..kite semua berblogging ni nak meramaikan kawan, bukan meramaikan musuh..kalau akk sendiri yg kena, akk pun terasa..

kawan sendiri tak sama ngn kawan blogging..kawan sendiri mungkin boleh terima cara gurauan kite tue, tapi kawan blogging kite tak tau lagi..even jumpe pun tak pernah..jadi lebih baik, berhati2x dalam berkata2x, sebab mane tau kite mengguriskan hati perasaan orang tue..mane kite tau..

sekian..wassalamu...

Anonymous said...

ermm..mmg kuang ajar..
ptt ko 'ajar' je budak tu...
aku rs ayat hangin ko ni xcukup hangin.huhuu..

Amal on November 3, 2009 at 12:28 PM said...

nak aku sembelih si puaka tu tak ted|??
raya korban da nak dekat.

Azureen Azlan on November 3, 2009 at 12:51 PM said...

mak aih. kasar nye bahasa. gurau ke tu? isk.

sabar Tedi, sabar. org mcm tu mmg xpatut buat kwn kut. meh kwn dgn aku eh :)

F.Aminurrashidd on November 3, 2009 at 1:08 PM said...

Bakal Guru ker camnieh?? Tolooooonggg laaaah.. celaru kot..

farish izaryl @izreez on November 3, 2009 at 3:20 PM said...

alhai siannya.saba jela ek cik ted..

PuanPepel on November 3, 2009 at 3:26 PM said...

hoho...sape brani smelih dak utih ni???

meh aku nak smelih dia dulu.....
jgn malukan profesion perguruan....

Softtouch [Hanim] on November 3, 2009 at 3:39 PM said...

bdk xcukup umuq n xfaham ape itu blogging kan...jd lah mmc tu...entah ape2 jer nak sembelih dak utih pastu nak padan kan muka plak..giler kan...sabarlah tedi..jgn layan dia tu

ASYIQ on November 3, 2009 at 5:26 PM said...

Adat berblog gitulah...sesekali kita akan kena punya.

Nasib la...dah kita kata dia harap2 faham.

Then meh kita buat kerja kita, org mcm ni sakit jiwa...layan kang makin naik sakit jiwanya...haha.

Hammad0 on November 3, 2009 at 8:46 PM said...

salamt...
sabar,jgn mara melampo lampo...

amie on November 3, 2009 at 11:46 PM said...

jommmmmmm serang die..
sapekah yg brani2 soh sembelih binatang kesayangan nabi itu??????
nk marah nihhh..
sebek tak masokkan name dak momok gak..
huhhuh..
kalo tak mau ngamok tuan momok dakni n prop..
hikk..
da ea si tedi..
saye paham ape anda rase..
dakni aminkan aja ape yg anda harapkan berlaku kat die..
moge die sedar..

khasyikelvin_ on November 4, 2009 at 12:18 AM said...

sape lah dak bodoh tu.
ape ker bangangnye dia neh!haihhh!
shoh shoh...
gi tukar profesion lain ler.

a.z.r.i.n.a.03.07 on November 5, 2009 at 5:56 PM said...

budak ni saja nak provoke jer !


sabar je..

Tengku Speki on November 6, 2009 at 8:01 AM said...

dia tu mintak perhatian

Papa meow on November 13, 2009 at 10:35 PM said...

Budak tu nak bergurau, tapi cara dia kurang ajar, harap dia sedar kesilapan dia...

wanshinodasekinchan on November 14, 2009 at 8:57 AM said...

tue gurauan tahap mangkuk hayun...wat malu title student jer...keranamulut badan binasa...insafla wahai umat..selagi msh ada waktu..manfaat akal yang Allah beri..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting