Tuesday, November 17, 2009

SegaLa TeLah D| TeTap! Go To HeLL!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:37 PM
Tajuk adalah marah! Adakah aku semarah itu? Hari ini panas! Cuaca panas mempengaruhi diri! Ya! Go To Hell pada yang telah beri ketetapan begitu-begitu, begini-begini! Awak kena ambil hari ini, hari yang ini tidak boleh! Ek elehh!!

Okey! Ini berkaitan dengan Bos aku. Hari Isnin lagi dia sudah cakap, minggu ini dia mahu balik cepat dalam pukul 2.00 petang. Mahu uruskan majlis perkahwinan anak lelaki dia minggu depan. AKu pun tidak tahu apa yang dia uruskan, sebabnya tiada majlis di pihak lelaki. Kau tidak perlu cakap pun tidak apa, sebab hari-hari kau memang balik awal!!

Selepas itu, dia bagi aku borang cuti dia. Berderet-deret dia cuti. Minggu depan seminggu. 30hb sampai 3hb ikut romobongan budak-budak ke Cameron. 4hb cuti. Aduhai... Gelak kawan-kawan aku bila aku cakap Guru Besar pun sibuk mahu ikut rombongan.Sebab? Semua percuma!! 7hb sampai 11hb Disember cuti lagi seminggu. Hujung bulan 12 cuti lagi.

Waktu dia cuti aku tidak boleh cuti. Itu kata dia tadi. Aku jawab. 'Kenapa pula Bos yang tentukan cuti saya?'

Sudah semua cuti kau mahu bolot. Mahu cuti petang Raya Haji pun tidak boleh!! Go to hell sama kau punya arahan!! Aku akan pilih tarikh cuti yang aku suka.


Pandai dia cakap sebelum ini sebulan hanya boleh cuti 2 kali sahaja. Nah!! Tengok!! Berapa hari sebulan dia cuti!! Aku memang malas mahu bertekak. Sudah selalu sangat bertekak. Aku akan ambil cuti bila aku rasa mahu ambil.


Mungkin aku jarang cuti sebab itu dia fikir dia boleh tentukan harinya aku patut cuti! Terima kasih sahajalah! Kalau kau ada agenda cuti sekolah, aku pun ada! Boleh jalan!!


ota kakitanganku : Audit minggu depan sah-sah dia tiada. Asyik tanya dokumen semua sudah siap ke belum. Aku tidak jawab pun. Buat tidak tahu sahaja!!




29 kUs-kUs:

[s][u][e][h][a][n][n] on November 17, 2009 at 3:27 PM said...

apsal bos ko ni???? ni aku marah ni!suka suki dia jerrr

CEOMesinTaip on November 17, 2009 at 3:30 PM said...

eeee...geramnya.....rasa cam nak beduk jek..huhuhu..coti je cik tedi..ignore dia tuh..tah pe2...takde akta kata xleh coti okeh...hamboih,...

chentaMAYA on November 17, 2009 at 3:45 PM said...

sabr yea!
adat la tuh~

Neeza.Areef on November 17, 2009 at 3:52 PM said...

eh mane leh mcm tu..hak kita tu nk cuti...lain la kalo pack sgt smpai x leh nk cuti

leadleedeea on November 17, 2009 at 3:56 PM said...

ur boss mmg so annoying dear...sabar je lah ted..

bagusss...buat tatau jek..haha~!!

Anisa on November 17, 2009 at 3:57 PM said...

haih~
apela ade jugak bos macam tu
bolot sume cuti..

CraZee KenTanG on November 17, 2009 at 4:00 PM said...

sabaq nooooo~ hehe...

Unknown on November 17, 2009 at 4:02 PM said...

ahahha..sudah takut audit nk datang,,ape nye bos dah, xde tanggungjawab langsung..nak menjawab pong takut ka?aigooo..audit pong manusia jugak..

tedi..aku rasa bos ko tu perlu disound sekali baru padanb muke die...sesuke ati dier je nk coti ke tak...menyampah tullah..kalu nk kawal2 coti org nih...biorlah ank buah nk coti..mangang tul..

Solehah on November 17, 2009 at 4:06 PM said...

masalah la kan bos mcm tu..adeh..tak boleh jugak buat org sesuka hati..nak tetapkan cuti bagai..adehhh..

imam on November 17, 2009 at 4:07 PM said...

relex ah tedi..kalo dia x bagi cuti..ko ponteng jer..ape susah..hahaha

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on November 17, 2009 at 4:14 PM said...

gilo punya bos, nasib baik bos, kalau kawan2 mau kena sekeh..hehehhe sungguh tidak berhati perut!!

kuina on November 17, 2009 at 4:25 PM said...

keja time bos coti la best... boleh manari cha cha lagi...

Murni Alfathunnisa on November 17, 2009 at 4:31 PM said...

hurm..what to do..kite yg berkerja ni always salah sebab ade pepatah kate..bos always rite. lg satu pepatah lak kate..customer is always rite..hurm..kite yg tersepit.

tp i agree dgn kuina...bos xdak..kite enjoy laa!hehe

Relevan on November 17, 2009 at 4:36 PM said...

Ko tak yah cuti Tedi..kerja dan terus kerja hehe!..

Unknown on November 17, 2009 at 4:38 PM said...

cian miss tedi kite ni...
aku nasihatkn,ko cuti jep ikot skati ko...
pe die leh wat...
die xde kt opis,ko blah la lek awl...
xpn xpyh dtg jep mse die xde...
klu nk dtg pn,ko leh gonjeng2 kt opis pe...hehehehe...
bez woo klu bos xde...

silap2 leh wat BBQ kt dlm opis...make sure ALARM matikn dlu...hahahaha...gurau jep...

sbr la miss tedi...org bwh slalu kne tindas...sodey den...

a.z.r.i.n.a.03.07 on November 17, 2009 at 4:40 PM said...

M gak ke Ted?
sama lak cam bozz KRina..hehehe..
orang panggil dia pandai taichi..

nak larikan diri lah tu..

Unknown on November 17, 2009 at 4:42 PM said...

kalo saya da bos xde...memang saya ade kat umah la..hahahaha

Unknown on November 17, 2009 at 4:45 PM said...

huhu
tumpang simpati...
tap aku nk ikut boss ko ge cameron

lel on November 17, 2009 at 5:24 PM said...

tedi!
sori kuiz nak tutup dah
sebab exam dah habis
huhu
masuk kontes jela nanti yea?

amal on November 17, 2009 at 5:28 PM said...

eh eh ehhh..pehal bos niii...ni menindas pekerja bawahan dia ni..mana bulehhh..mentang2 dia bos eh..dia kena tgk gak kalo nak cuti. dia ada tanggungjawab keje..dia bukan student dah abes peksa leh g jenjalan sesuka hati...ish3.....

ASYIQ on November 17, 2009 at 5:49 PM said...

sabo tEDI...

oghang BESO mmg cam tu.

Sabo bebanyk.

wanita mutalib on November 17, 2009 at 5:54 PM said...

sama la cam boss kiter ted|..

kiter cuti sebulan sekali, leh dia note "SELALU SANGAT CUTI!!"

iks? leh lak kata gitu?

orang lain yang cuti seminggu sekali, dia tak bising lak??

nak tau sebab apa, sebab itu semua sedara sepapat dia..

cit..

on November 17, 2009 at 5:56 PM said...

suh bos letak jawatan jer....

ari2 dia cuti dok umah

hehhehe

imHepPie on November 17, 2009 at 6:46 PM said...

alahaiii bos!!

Yuki Yusuf on November 17, 2009 at 6:46 PM said...

ahaha..tedi da marah ni..
kamon tedi..sekarang ni tunjuk kat die..who's the boss??hehe..

maaf da lama tak datang jenguk kucing2 tedi..huhu

Cetusan on November 17, 2009 at 8:52 PM said...

saya: Betulkah jika saya katakan awak sedang marah kepada Bos awak??

niesz on November 17, 2009 at 10:23 PM said...

sbr dear..emm..susah2 sgt amik jer mc..xpon mogok xmo keje..hahaha...

Faarihin on November 18, 2009 at 12:31 AM said...

wah.. kalau saya pun marah gak ni.. hish.. sabau ajela dpt bos cam ni.. bnyk2kan sabau ajelah cik tedi..

Dina Zakaria on November 18, 2009 at 9:41 AM said...

guru besar pun pelahap nak gi lawatan free ke???adoooo...
duit dah byk, baik ler gi holiday ngn family, lg best...kedekut tol dy tuh...

sabo je tedi..ko cuti je sesuka ati ko.walaupun dy guru besar, x bermakna sekolah tu dy punye..x gitu??hehhehe

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting