Thursday, April 30, 2009

seLeseMa BABI !!...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:26 PM
Pada awalnya aku memang tak ambil 'port' langsung dengan kes selesema tut ini.. (haruskah aku sentiasa mencarut..?? ) tapi apabila saban hari ianya menjadi berita dan tajuk utama akhbar-akhbar.. aku jadi gerun... selesema babi ni sama ke dengan kes yang dulu-dulu tu..? kes Bukit Pelanduk dan kawasan yang sama waktu dengannya..???
Bila baca berita mutakhir dalam Utusan Online hari ni.. 'Pesakit Bukan Pengidap Selesema Babi' kegerunan itu menjadi bertambah gerun!! ini kes berkaitan dengan seorang lelaki yang baru pulang dari Mexico di serang demam. Aku harapkan tajuknya bukan hanya untuk penyedap hati rakyat Malaysia. Sebab selesema tut ini telah merebak ke berapa negara di dunia dengan begitu pantas sekali.
Nauzubillahiminzalik.. minta di jauhkan... Bukan saja kepada rakyat Malaysia yang tercinta.... tetapi kepada rakyat seluruh dunia...
nota kakitanganku : Aku ada baca berita mengenai kes ini di luar negara.. Ada pemandu ambulans pun tidak mahu mengambi pesakit.. macam mana tu...? Jangan nanti ada berita hospotal pula tidak mahu menerima pesakit... aku harap Menteri Kesihatan kita dapat mencari alternatif yang amat munasabah dan mujarab agar virus ini tidak dapat menembusi Malaysia. InsyaAllah.. ( Menteri Kesihatan yang baru tu pasti bangga baca blog aku yang berkobar-kobar nak benteras Selesema tUT ni!! ini SeriuS!! )

5 kUs-kUs:

Nana Rosli on April 30, 2009 at 7:27 PM said...

bahaya & menakutkan...

rizz on April 30, 2009 at 8:01 PM said...

mnakutkan kan selsema cik b ni heheheh

<< s| teD| yanG GOmuK >> on April 30, 2009 at 11:13 PM said...

cik nana n rzz.. kadang2 benda yang menakutkan itulah yg hampir dengan kita..
semoga kita di jauhkan.. InsyaAllah..

Chem5007 on May 1, 2009 at 3:06 PM said...

hehe...lepas ni ramai la yang x makan babi..tengok kalo tuhan nak tunjukkan kuasanye sekejap jer. Orang Islam dah sedia maklum dah, benatang tu mmg bervirus..so skrg dah ader wabak akibat daripada binatang yang menjadi bahan makanan orang kafir itew..So, kepada yang terasa jika ada melihat tulisanku ini...erm! ader aku kesah?...

<< s| teD| yanG GOmuK >> on May 1, 2009 at 5:29 PM said...

erhMmmm!! sebab itulah Allah s.w.t. haramkan babi daripada menjadi hidangan orang islam..
Allah Maha Mengehtahui...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting