Monday, August 22, 2011

aDakah sAyA TerLaLu KeJam? MaaF NonAmE, DaLam siTuasI iNi hanYA kaU saJa yanG Baik HaTi, MemaHamI Dan BerPeriKekucinGaN! TeriMa kaSiH. =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 PM
Photobucket

7 ekor sedang menyusu.

Malam tadi dapat panggilan daripada tuan SBK. Katanya cucu-cucu SBK sedang kelaparan sebab emaknya entah ke mana. Di syaki telah di buang oleh jiran sebelah. Hal ini bukan baru, sejak dulu aku pernah tulis perihal jiran yang buat kucing jiran macam kucing sendiri. Suka-suka mahu buang walapun kucing tersebut tidak mendatangkan apa-apa masalah!!!

Memandangkan Geng Popia Versi 3 sudah pandai makan sendiri, saya cuba membawa SBK balik ke rumah tuannya. 3 ekor anak kucing seusia 2 atau 3 minggu mengiau tanpa henti. Saya cuba kurung SBK dalam sangkar yang saya bawa. Sayangnya budak-budak kecil itu menjadi mangsa tendangan dan dengusannya. Kasihan.

SBK terus melompat keluar dan saya pasti dia sedang dalam perjalanan balik ke rumah saya.

Macam mana ya? Sebelum ini sudah 2 ibu kami cuba untuk anak-anak ini di susui, sayangnya tiada siapa yang sudi.

Saya teringatkan Noname. Sekarang Si Snowy a.k.a anak kucin buta sedang menyusu dengannya. Sudah ada 5 ekor di susukan. Kalau masuk ini 8 ekor. Bolehkah? Kejamkah saya? =((

Tidak apa. Nyawa anak-anak ini juga sangat penting. Saya bawa balik ke rumah 3 ekor ini dan saya letakkan di dalam sangkar di mana Noname sedang susukan anak-anak beliau.

Alhamdulillah.. Noname dapat terima dengan baik. Anak-anak ini di susukan, di jilat dan di jaga seperti anak sendiri.

Terima kasih Noname.
Upahnya, aku akan bagi kau makan 24jam semahunya kau makan. Ha ha ha ha Tiada batasan. Terima kasih.







13 kUs-kUs:

Yannie on August 22, 2011 at 10:01 AM said...

suke betul dengar citer yang ade HAPPY ENDING ni !!!

aNIe on August 22, 2011 at 10:12 AM said...

Ramainya anak susuan Noname... baik sungguh hatinya... macam dlm dunia kita jugak kan... ada yang baik... ade jugak yang tak boleh termia apa yang kita buat...

reha said...

akak... kesimpulannya kamoo kena jaga noname dengan kaseh sayang juga... sbb dia sgt penyayang utk jadi ibu tumpang... sila bagi dia makan sedap2 nah =))

yulannara on August 22, 2011 at 11:06 AM said...

saya juga penah alami situasi yg sama dr 5 ekor anak kucing hanya 2 ekor je yang dapat saya selamatkan....hampir 3 bulan saya jaga dia sempai sekarang saya still beri extra pehatian pada 2 ekor ni berbanding yg lain sbb tumbusaran dia pn dh terbantut macam2 usaha yang saya buat untuk pastikan dia sentiasa sihat dan ceria.....

Qaseh on August 22, 2011 at 1:20 PM said...

haiwan pun tahu sayang anak2 yg bukan anak2 yg sendiri

Asyiqin on August 22, 2011 at 2:49 PM said...

sy stuju.. tapi kan, ni agak pelik jgk sb kucen sy nama NOME pun camtu jgk perangai die.. dh 3 kali jdk ibu tumpangan..

nurulsulzali on August 22, 2011 at 4:53 PM said...

sangat terharu! jrg kucing mau tumpang disusukan..yela..dorang dpt cm anak mereke je..lg2 mereka bukan punye akal..tp naluri haiwan yg sygkan ank2...subhanallah!

ctpayong on August 22, 2011 at 7:15 PM said...

Bismillah

Alahai...kenapa zalim sangat jadi manusia. Syukur ada Noname.

meowwmania on August 22, 2011 at 9:12 PM said...

alhamdulilah...baiknya Noname

smoga Noname dan anak-anaknya diberi kesihatan yg baik, amin..

terima kasih juga buat Tedi :)

iddinm on August 22, 2011 at 9:15 PM said...

cth yang bail

anis on August 23, 2011 at 6:29 AM said...

gud mum lah noname ni...kna bg dia mnum byk susu gak, t x ckup klsium plak dia...ekeke

cacamarba on August 23, 2011 at 9:01 AM said...

mungkin jiran tu nk kna tendang dkt muke..suke2 ati buang kucing org..

joijoi80 on August 24, 2011 at 4:08 PM said...

bestnya camtu tp camner nak bg kucing yg baru jumpa blh berbaik sesama mereka...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting