Tuesday, August 09, 2011

SayA rAsa sanGat MaraH, TaPi kePaDa siApA sAyA MaHU HamBurkAn keMaRaHaN inI? RumaH sayA BukAN HosPiTaL BersaLIn BiLa TiaP KaLI RamaDhaN TiBa!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:00 PM
Photobucket

Setahun yang lalu. Hasil dari 2 ekor ibu terbuang.

Photobucket

Beberapa bulan kemudian.

Saya selalu menulis. Acapkali. Sampaikan kadangkala saya rasakan jari jemari saya sudah sebati untuk menaip perkataan 'mentaliti manusia sememangnya begitu.'

Mengapa perlu menyelesaikan masalah dengan memberi masalah kepada orang lain? Mengapa perlu ambil langkah selamat dan membuat orang lain tergolek dan terlentang memikirkan jalan penyelesaian?

Ramadhan datang lagi.

Setahun yang lalu, begini juga situasi saya. Berhempas pulas mencari jalan penyelesaian. Bagaimana? Kemana? Mengapa? Orang lain pasti sudah boleh menepuk tangan gembira.

Adakah saya sedang merungut??

Photobucket

Baru nampak sehari dua ini di rumah tapi macam biskut Chipsmore.

Photobucket

Bunting atau baru lepas melahirkan?

Photobucket

Manja dan baik. Lagaknya seperti bertuan.

Photobucket

Domestic Medium Hair?

Photobucket

Ekor yang panjang dan cantik.

Masih mencari-cari jika di bertuan dan tersesat ke sini. Masih tercari-cari juga samaada dia sudah beranak atau sedang bunting.

Terima apa adanya.

Apa lagi yang boleh di bicara....






10 kUs-kUs:

GtHans on August 9, 2011 at 2:10 PM said...

sabar yer Tedi..

Kak Watie on August 9, 2011 at 2:48 PM said...

Assalam Dik..depan rumah akak ni dia orang siap letak kotak isi anak2 yg baru lahir.....akak memng tak boleh nak bawa masuk dlm rumah akak yg sgt comel & sudah berpenghuni...apa yg mampu...buat sementara akak sorokkan dalam almari kasut yg terpaksa akak kosongkan...takut ada bapa kucing gigit anak2 yg masih kecil tu!..Jadi makan & minum si ibu terpaksalah akak pantau....!Bi pun berbalik kepada mentaliti....apa lah yg dia orang fikirkan...??? Mungkin kita sedang di uji Dik!Sabarlah!

* HeeBum * on August 9, 2011 at 3:29 PM said...

sabar lah tedi ye...

kucing terbiar said...

terima kasih kerana membantu kucing2 terbiar..

mamai on August 9, 2011 at 5:17 PM said...

cantik bulu dia rasa macam dihantar ke rumah tedi ajer tu....kalau dah macam biskut chipsmore tu tanda dia ada anak

family of fur on August 9, 2011 at 5:44 PM said...

sbr ye?? byk pahala awak dapat :)

NoRHaNa CorNER on August 10, 2011 at 8:18 AM said...

sabar ye Tedi...dugaan di bulan puasa utk hambanya yg sentiasa sabar

meowwmania on August 10, 2011 at 8:22 AM said...

sama lah dgn keadaan kat sini, mentang-mentang rmh kite byk kucing org sesuka hati buang kcg kat sini...geram

Tuah Hanani on August 10, 2011 at 6:58 PM said...

cuba cek tetek dia melayut tak? past ada kesan daki tak kat keliling puting tu? kalau melayut dan ada kesan daki, maknanya dia dah beranak dan ada anak yg tgh menyusu. tu sbb dia jd biskut chipsmore...

Anonymous said...

KDILB...buat lah dgn ikhlas ...insyaallah...Saya tahu anda ikhlas dan berhati mulia

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting