Tuesday, August 02, 2011

PenGasaH kUkU KucinG: MenGGunakaN BajeT yanG ciPuT! =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 AM
Photobucket

Nampak macam kaki meja ini cedera parahkan di balut-balut. Ha ha ha ha. Ini adalah pengasah kuku untuk kucing-kucing comel saya. Hik hik hik. Memuji kucing sendiri comel.

Bahan-bahannya :

Photobucket

Meja lama yang tidak terurus.

Photobucket

Tali. Tali ini kononnya saya beli untuk ikat parcel Blackwood yang saya mahu pos. Tapi rupanya tidak perlu. Jadi kita guna untuk fungsi yang lain. =))

Bahan ketiga ialah seekor kucing untuk menjadi penguji alatan bila siap. Ha ha ha... Dalam kes ini saya gunakan khidmat Dak Onchet!

Photobucket

Kaki meja ini memang jadi tempat kucing-kucing saya mengasah kuku. Jadi kita guna semula cuma tambahkan tali sahaja.

Photobucket

Lilit sahaja ikut sesuka hati.....


Photobucket

Gunakan seekor kucing untuk menguji tahap kekuatan ikatan kita. Ha ha ha.. Siap!!

Mudah bukan?

Tips : Selalunya tali yang di gunakan untuk membuat tempat mengasah kuku di panggil 'sisal rope'. Sila dapatkan di kedai yang berhampiran!!





8 kUs-kUs:

Rozita on August 2, 2011 at 8:30 AM said...

idea yg baik. tp kucing akak suka garu kat sofa..jahanam sofa ahkak. cmner la nak balut sofa tu dgn sisal rope??? ngeh3x

m.q on August 2, 2011 at 12:20 PM said...

menarikk idea tu.mesti kucing2 comel semua sukaaaa

nurulsulzali on August 2, 2011 at 1:54 PM said...

kayu kat rumah da ade, tggl buat je..thanks kak!! sy suke..abg sy da hangin sbb seat tmpat excercise dia da lobang2..

piqaluvciki on August 2, 2011 at 2:49 PM said...

idea yg bernas....n xtrpikir pn. tp kucing2 sy ska asah kuku kat carpet..smpai hangin mak sy. :D

kisah cik paro on August 2, 2011 at 3:38 PM said...

wah...kreatif..
kucing2 tu msti sygkn tuannyakan kan kan..

Anonymous said...

good..keep on... and tq too..tq..really tq

May Maisarah on August 2, 2011 at 11:50 PM said...

Whoaaa....kreatif lah!

Btw, Selamat berpuasa tuan belog! =))

aisya on October 25, 2011 at 2:21 PM said...

Teng-teng sy asah kuku dgn bergayut dekat langsir mak... hehe

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting