Thursday, August 25, 2011

MaaF NonaMe! akU TaHu kaU TerTekaN. BereHaT okeY. akU akaN uruskaN BuDak-BuDak inI semUA. maaF kaLau susaHkaN kaU! TeriMa kasIh memBanTu!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:20 PM
Photobucket

Photobucket

Sedang 'gromming'anak angkat.

Photobucket

=))

Sudah dua hari saya rehatkan Noname dari menyuskan anak-anak seramai 8 ekor ini. Sehari selepas dia menyusukan 8 ekor anak-anak dia nampak lain sangat. Macam murung. Macam memberontak pun ada.

SUbuh itu bila tengok sangkar, kosong. Dia alihkan 3 ekor anak angkat di stor sebelah dan anak anak sendiri di bawah sangkar. Selepas itu satu hari dia hilang. Mogok ke?

Mungkin dia penat walau baru satu hari bertugas.

Tidak apalah. Syukur sebab 8 ekor ini sudah pandai makan cuma perlu di suap dan di ajar. Jadi saya menggantikan tugas Noname. Saya lembikkan Blackwood kitten dan suap mereka makan melalui picagari. ALhamdulillah. Mereka makan.

Sehari sekali Noname akan susukan mereka. Tidak apalah. Asalkan budak-budak mahu makan.

Photobucket

Dia tetap ada. Cuma saya yang minta dia duduk situ. Berehat. Bila dengan anak-anak mengiau, cepat-cepat dia datang! =))

Selepas bagi mereka makan saya terus masukkan dalam sangkar dan kunci.

Haiwan pun ada rasa penat dan fahamilah mereka....=))





6 kUs-kUs:

Shaz Alina on August 25, 2011 at 9:51 AM said...

Bos... sila bagi Noname cuti rehat lebih² sikit ye... campur sekali ngan cuti raya, ok... he he~

**Tedi, anda tlh ditag utk terima Amazing Animal Lovers Blog Award anjuran MM... terima kasih~ =D

cacamarba on August 25, 2011 at 10:38 AM said...

xkn cuti je kot..bonus raya xda ke..hehe

Rozita on August 25, 2011 at 1:07 PM said...

mujur ler manusia tkde kena susukan 8 org anak sekali

MUSLIMAH on August 25, 2011 at 2:28 PM said...

mana mak kandung anak2 angkat tu..?

kucing jiran2 aku tak henti2 mgdg..nape dorg x kembirikn ya..tp jiran2 tu mmg bela kucing byk..

NoRHaNa CorNER on August 25, 2011 at 2:43 PM said...

amat terharu ngn noname sbb sggup menyusukan kitten2 tu semua..SS kene bg spesel food ni kat noname

meowwmania on August 25, 2011 at 4:17 PM said...

baiknya noname terharu tgk dia

smoga noname dan anak-anaknya sihat sentiasa =]

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting