Tuesday, June 28, 2011

SaranAn SHiT : siLa PTS semuA kucinG TerBiar. PTS aDaLah yanG TerbaIk unTuk mereKa DariPaDa BerkELiaraN Di JaLanaN! kaU TahU TiDaK PTS iTu aPA ??

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 PM
Photobucket


Photobucket


PTS? Tahu apa itu PTS. 'Put To Sleep'. PTS di sini bukan kau tepuk-tepuk badan dia bagi dia tidur ek? Dodoilah dodoi, kucingku sayang. Silap haribulan kau dulu yang tertidurkan?

PTS di sini bermaksud mematikan kucing. PTS selalunya di lakukan terhadap haiwan yang tiada harapan untuk hidup atau pun hanya mendatangkan wabak penyakit.

Kamu faham tidak apa yang mamat di atas itu cuba sampaikan??

' DIA MAHU SEMUA KUCING JALANAN DI PTS.'

Alasan?
Sebab terlalu banyak kucing di jalanan. PTS lebih sesuai untuk mereka. Katanya, risiko kucing itu hidup di jalanan sangat tinggi. Di langgar kereta. Bergaduh sesama sendiri. Di penghujungnya mati juga. Adalah lebih baik angkut semua kucing-kucing tersebut, PTS! Habis cerita.


Dia kata PTS tidak kejam. Yang kejam kalau kucing itu mati di langgar dan bergaduh sampai luka-luka. Dia kata tidak berdosa PTS kucing. Semuanya di lakukan untuk kebaikan kucing tersebut?

What the what??

Aku maafkan dia sebab di percayai umur dia masih 21 tahun. Bukan tidak matang, cuma masih terlalu muda dan pasti tiada mpngalaman membela kucing. Aku harap dia tidak mempunyai kucing. Gusar kucingnya menjadi mangsa PTS jika beranak terlalu banyak.

Kau mahu kucing di jalanan di PTS sebab tidak mahu dia di langgar kereta dan bergaduh sampai mati??? Aku rasa mahu tampar sahaja 'papan dat' itu!!!

Kami cabar dia dan kawannya masuk ke KTAJ untuk sama-sama berdebat mengenai ini. Sayangnya dia hanya menjadi papan dat bagi kami. Kawan yang di belanya tidak muncul dan dia seorang diri menegakkan fakta bodoh dia!!

Yup! Aku cabar dia dan rakan-rakannya buat satu memorandum kepada kerajaan Malaysia agar semua kucing-kucing jalanan di PTS. Aku cabar kau!!

Apa salah kucing-kucing jalanan untuk kau suka-suka mahu PTS dia? Adakah dia mencakar kau sehingga kau menerima 200 jahitan? Adakah kucing-kucing tersebut menyerang ahli keluarga dan kawan-kawan kau sehingga ada di Unit Rawatan Rapi sekarang? Adakah kucing-kucing ini membawa wabak penyakit yang membunuh satu orang setiap saat?? Kenapa? Apa salah mereka?

Dia minta kau makan? Kau tidak suka, kau jangan beri. Mereka berkeliaran di atas jalanraya? Semuanya? Sampai kau tidak boleh memandu kereta kerana kucing banyak menguasaai jalan-jalan utama negara???

Sebab itu kami mengadakan kempen dan program mengembiri secara berterusan. Untuk apa? Kami bukan suka-suka mahu suruh orang kembiri kucing mereka. Bukan paksa. Kau tidak buat, kami boikot!! Tidak!!!

Purata kucing akan melahirkan anak 3 hingga 4 kali setahun. Setiap kali kelahiran kita ambil purata 4 ekor. Setahun 16 ekor. 2 tahun? 3 tahun? Berpuluh-puluh ekor dari satu sahaja ibu kucing. Jika kau mampu. Mampu dari segi kewangan untuk menjaga kebjikan kucing-kucing tersebut, tiada masalah. Jagalah. Beri rawatan dan penjagaan yang secukupnya buat mereka. Jika tidak mampu? Kemanakah mereka??

Merekalah yang menghuni jalan-jalan dan pasar-pasar di seluruh Malaysia. Mengapa buang dia? Sebab kucing sudah terlalu banyak. Sudah begitu menyusahkan. Sudah tidak mampu menanggung kos penjagaan dan rawatan. Langkah paling mudah, BUANG!

Mana yang lebih kejam, mengembiri kucing atau membiar mereka membiak kemudian bila sudah terlalu banyak, buang!! Bila sudah buang, kau pula cadangkan PTS semua kucing-kucing tersebut!!

Maaflah Khairul Firdaus Aizuddin,
aku tidak nampak di mana kebaikan PTS semua kucing yang kau kata tidak berdosa itu.

Soalan kau
'Ustaz mana yang ajar kalau di buat untuk kebaikan kucing itu adalah berdosa' sangat bodoh pada pembacaan aku.

Aku memang sengaja tidak mahu kaburkan nama kau.

Terimalah hakikat.

Cadangan kau untuk PTS semua kucing-kucing jalanan adalah 'SANGAT SUCK DAN SHIT' bagi aku. GO TO HELL BRO....





17 kUs-kUs:

NoRHaNa CorNER on June 28, 2011 at 2:31 PM said...

kene study dlu sblm nk keluarkan pndpt...

umi_e on June 28, 2011 at 2:58 PM said...

Hati jadi panas!!!

*Tak mau komen banyak2 nanti keluar perkataan yang tak sepatutnya...

meowwmania on June 28, 2011 at 3:01 PM said...

sbb tu JAKIM keluarkan kenyataan kembiri ni hukumnya HARUS utk mejaga maslahat ummah

ini kerana kembiri kucing dlm keadaan ini adalah lebih baik drpd membunuhnya selepas Allah menciptakannya

jgnlah sembarang je cakap, apa lah..

KittyWorld on June 28, 2011 at 3:12 PM said...

panas giler bace.. adoi dik, da lame ke bela kucing? ckp senang je.. lebih baik kamu join KTAJ dr menegakkan benda yg ntah ape2! PTS? huh!!!
sokong meowwmani!

anis on June 28, 2011 at 3:50 PM said...

suka2 ati kau je tulis mcm tu...panas ni...kuajaq sungguh...pts dia je la...senang cta..

Anonymous said...

This Khairul fella is definitely not clever... He looks dumb...
He wouldn't understand the meaning of being human and doing things humanely... Not worth arguing...

Azmira Yusof on June 28, 2011 at 4:12 PM said...

kalau dia buat pTS ... hati dia lgi x kesian ke tgk2 kucing2 yg sdng hadapi penyeksaan PTS .. kalau x ske kucing .. jgn nk menyibuk ..

Tuah Hanani on June 28, 2011 at 7:09 PM said...

Budak xcukup akal lagi ni. cakap ikut sedap lepas je... rasanya dia ni yg patut di PTS sbb ada otak tp xleh berfungsi.

aNIe on June 28, 2011 at 10:10 PM said...

Sampai ke hati kita melihat binatang tu di PTS kan?

Haiwan pun ada nyawa... dan apakah layak kita sebagai manusia menghukum mereka...lainlah kalau mereka mengidap sakit yang tidak boleh disembuhkan atau membahayakan...

Hmmm... betul lah budak yang cakap tu tak cukup akal...

.imah. on June 28, 2011 at 10:57 PM said...

ini kejahatan. :(

Anonymous said...

kawan2,aku lah antara nama yang disebut oleh budak tak ckup umur ni...dikatakan aku menfitnah sdgkan aku tau dr kwn aku sendri...takpela budak...it's not worthing la gaduh ngan ko...wasting my time!!

MisS HoNeY on June 29, 2011 at 4:12 PM said...

aish..xberperikemanusiaan la die tu

Anonymous said...

emmmm

Anonymous said...

kot kot la mamat nih pegi vet bwk binatang dia, sekali vet ter pts dia daaa...ahahhahhaha....

Qistina on August 18, 2011 at 2:40 PM said...

melampau!!budak tak matang cakap ikut suke mcm pengetahuan penuh sume di dada padahal zero haprak!tgk kucing lapar pon kita jadi sayu nikan pula nk PTS bagai aiyooo ape punya manusia dr pts baik neuter kn sja klu tak nak membiak byk2 haizz..

acap on March 23, 2012 at 3:54 PM said...

ap la bodoh mamat yg sokong pts tu.......

Anonymous said...

Pndpt aku....x yah r PTS atau kembiri kucin ni sbb cba pkir blik, alam ni da smemangnya seimbang, ad yg lhir& ad yg mati yg part cara mati 2 x yah pertikaikan la sbb mati kn ad bnyak cara, ad yg ngeri & ad yg senang, prbuatan kita 2 hnyalah mlggr fitrah alam & kdg2 niat kita baik tp cara kita blum tntu ag btul...he3

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting