Tuesday, June 07, 2011

RehaT denGan TenanG DoNny Dan HacHikO....HarI TerAkHir 06 Jun 2011. BiLa memILikI BersEDiaLah unTuk BerasA keHiLanGan waLau tanPa syarAT!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:00 AM
Secara kebetulan 2 orang sahabat saya kehilangan sesuatu yang teramat mereka sayang. Mereka kehilangan. Kehilangan yang tidak akan kembali sampai bila-bila pun.

Takziah.

Mati itu pasti. Bagaimana elok dan baiknya kita jaga mereka andai Allah tetapkan sesuatu kejadian itu, maka ianya akan terjadi juga.


Photobucket

Hachiko milik Sha.

Photobucket


Donny milik Dewi Chenta.

Keduanya pernah saya usap, bermain dan bergurau!

Hachi pergi tanpa dapat di kenal pasti punca sebenar. Donny pula di syaki di jangkiti FIP dan menghembuskan nafas terakhirnya di Honey Veterinar Clinic.

Rehat dengan tenang. Kamu di sayangi dan kehilangan di rasai.

Ini adalah lumrah. Bila kamu bersedia untuk memelihara bersedialah pula jika mereka pergi meninggalkan kamu. Walau hakikat itu teramat pahit, ianya adalah kenyataan yang harus di hadapi.

Saya kehilangan Dak Kimi, Dak Kimo dan Dak Utih. Ratapannya bagaikan saya kehilangan seorang anak yang di kandung dan di lahirkan. Kehilangan dan kekosongan di rasakan sampai sekarang. Mana mungkin lupa sampai bila-bila.

Redha. Ubati kesedihan dengan kenangan yang manis. Segala yang indah. Semuanya yang menyenangkan.

Hanya mereka yang sama perasaanya dengan kita sahaja tahu apa yang kita rasa walaupun mungkin orang lain menganggap kita gila. Hanya kerana seekor kucing???

Wallaualam.







10 kUs-kUs:

aNIe on June 6, 2011 at 8:39 PM said...

tEDl...cantiknya hachiko... pasti tuannya menangis macam akak kehilangan kucing2 akak dulu... dpt dibayangkan kesedihan itu...kerana kita sayang pada mereka...

sI tEDI on June 6, 2011 at 8:49 PM said...

yer kak,
keduanya menangis sampai tidak tahu butir bicara bila telefon tadi.
Ya Allah, hati rasa tersiat sama! Lebih-lebih lagi keduanya pernah saya gomol dan bermain! =((

cahayachenta on June 7, 2011 at 8:29 AM said...

aku pula kehilangan yoko.... smpai skrg kalo tgk video2 dan gambar2 dia mula2 senyum, tp at the end mesti menangis

veesakura on June 7, 2011 at 11:32 AM said...

takziah to both of them. pernah lost few cats jugak. sampai sekarang teringat keletah diorang..

ULtradya on June 8, 2011 at 11:17 AM said...

sapa pon xkan faham nilai kesedihan tuh kalau bukan dialami sendiri kan...tp betol tedi..janji mati itu pasti..salam takziah untuk pemilik donny dan hachiko ...




**hachiko nih abg kepada han hee bum kan???

~ayumisha~ on June 8, 2011 at 4:09 PM said...

Tedi, thanks bagi Sha kata2 semangat..rasa lega skit walaupun masih xkuat utk terima ketiadaan hachiko..:'(

ULtradya : haah, hachiko adik beradik kepada hee bum..

nway, thanks sume.. kehilangan sesuatu yang kita syg mmg sakit utk terima tp betol ckp tedi, janji mati itu pasti..:')

Liz on June 13, 2011 at 9:44 PM said...

Dulu Si Kenit saya pergi macam tu jer... Tak tahu kenapa, pagi tu dia lembik, pastu dia mintak air. Bagi jer air, dia terus semput & sesak nafas. Masa saya bawak ke klinik UPM (rumah saya di Serdang), dan dia kat atas meja dikelilingi vet, dia seolah2 pandang saya dengan kata-kata "Jangan pergi dulu mami, Kenit nak pergi dah ni...". Sambil saya menaip ni, air mata saya jatuh... Itu cerita 3 tahun lepas, tapi masih terasa bagaikan berlaku semalam! 03.03.2008.

Sha dan Dewi, jangan sedih2 ye... Diorang tengah seronok2 tu di sebelah sana. Tak ada lagi kesakitan. Happy jer...

Anonymous said...

shaye pun nangis bile anak2 tucing sy pergi..nangis smpi bengkak2 mata.tidur mlm pun nangis dulu.smpi hubby kene pujuk suh sabar n tenang.mmg sedih kalo diorg pergi, sbb kite dh belai, jaga diorg dari awal2..masing2 ade perangai n kenangan masing2.

Anonymous said...

shaye pun nangis bile anak2 tucing sy pergi..nangis smpi bengkak2 mata.tidur mlm pun nangis dulu.smpi hubby kene pujuk suh sabar n tenang.mmg sedih kalo diorg pergi, sbb kite dh belai, jaga diorg dari awal2..masing2 ade perangai n kenangan masing2.

Anonymous said...

shaye pun nangis bile anak2 tucing sy pergi..nangis smpi bengkak2 mata.tidur mlm pun nangis dulu.smpi hubby kene pujuk suh sabar n tenang.mmg sedih kalo diorg pergi, sbb kite dh belai, jaga diorg dari awal2..masing2 ade perangai n kenangan masing2.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting