Monday, May 11, 2009

Har| m|nggu yanG PenaT!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:05 AM
hari minggu yang penat dan tiada entry yang rajin di buat!!!
Sabtu ke Senai tolong-tolong kemas barang. Along aku dah nak berpindah semula ke Melaka. Amat penat!! ( walhal takdlah tolong sangat!!) Ha ha ha ha...

Pertama kali memandu di lebuharaya. wah!! Nebes bangat!!! Abang aku ntah apa sebabnya tiba-tiba pening kepala. Nak kata 'pregnant', LELAKI!! huh!! Aku gagahkah diri membawa kereta dari Hentian sebelah Yong Peng sampai ke Senai!! Alhamdulillah selamat!! Ha ha ha ha...
Ahad ayah aku datang bersama-sama lori 3tan. NAsib baiklah ada jiran-jiran yang prihatin tolong-tolong angkat barang! Banyaklah juga barang. Aku pun menyibukkan diri juga!! Angkat mana-mana yang larat je.
Dalam perjalanan balik singgah di R&R Machap! Perut aku dah memulas-mulas dari mula perjalanan lagi! HUarghhh!! Cepatlah sampai R&R!!! AKu tak tahan!!! Abang aku berhentikan kereta betuk-betul kat tangga naik ke tandas tu!! Bila rasa dah memulas-mula tangga yang berapa anak tangga tu aje aku rasakan tingginya macam tangga kat Batu Caves!! Ayoyo!!!!
Aku bermaustautin dalam tandas tu dalam jangka waktu yang panjang!! AKu dah cakap dalam hati, kalau mereka semua dah habis makan pun tak pe lah... janji perut aku ni ok!!! sebab adalah dekat 20min aku bertafakur!! Keluar-keluar je aku nampak Along!! Ha ha ha !! Rupanya dia mengalami masalah yang sama macam aku!! Ada gak geng!!! huh!! Rasa lutut longgar je. Perut dah kosong agaknya!! hik hik hik...
Sampai rumah dalam kol 4. Barang-barang separuh letak di rumah Along, separuh lahi letak rumah aku. Alamatnya aku akan jadi penat untuk kali ke dua. Kena kemas-kemas lagi! Tapi dah tak larat. Aku tidur awal memang tak terjaga langsung!!

nota kakitanganku : Lepas habis angkat barang masuk dalam lori, abang aku nak bawa lah jiran-jiran yang tolong tu pergi minum air. Abah aku dengan penuh kondipen cakap ' eh!! Pakai kereta abah je!'. Sambil meraba-raba poket baju dan seluar cari kunci kereta!! Lepas tu adik aku cakap, " Abahkan naik lori tadi, mana datangnya kereta abah kat sini lak!!'. Ha ha ha .. Kitorang gelak guling-guling!! Kelakar sangat. Ayah aku boleh lupa dia naik lori masa datang Senai!!!! hik hik hik .. Sorry Abah.. ter'over' ketawa masa tu!!!

2 kUs-kUs:

rizz on May 12, 2009 at 2:52 PM said...

kah2 nek lori bwk kunci kete lak hjrnye hihi

<< s| teD| yanG GOmuK >> on May 12, 2009 at 9:14 PM said...

ha ha ha ha ha hamppehhh rizz!!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting