Thursday, May 07, 2009

PerempuaN BanganG yang akU L|hat…

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:43 PM
Maaf atas tajuk yang nampak sedikit kurang ajar. Tetapi jangan risau. Jika anda tidak makan cili, takkan terasa pedasnya pula kan..???

Petang tadi aku dalam perjalanan ke Hospital Melaka melawat nenek sebelah rumah aku yang patah kaki sebab terjatuh. Ayah aku yang memandu dan aku menjadi ‘mem’ di belakang. Tidak di lupakan ‘mem’ yang sedia ada di depan ya. Hehehehehe..

Kereta kitorang kat belakang sebuah kereta kancil ni. Punyalah lembab jalan. Sabar lagi lah kan... sikit sikit dia tekan brek.. sikit-sikit tekan brek. Jadi, ayah aku pun potonglah dia sebelum lampu isyarat di depan. Sebab ada dua lorong setiap hala. Lampu masih hijau. Nombor ada lagi dalam 6-7 saat. ( Melaka punya lampu isyarat bernombor... Negeri korang ada tak..? Aku kadang-kadang boleh terlelap sementara tunggu lampu tu tukar hijau!! Ha ha ha ha !!)

Macam biasalah pemandu Malaysia.. ( atau aku saja..??) waktu tu lah waktu yang amat ‘ghairah’untuk memecut.Aku dengar hon yang panjang. Kereta MyVi belakang kereta kancil tu rupanya yang hon. Nak kejar lampu isyarat. Kereta kancil kat sebelah tu, perempuan yang bawa. Dia sedang berSMS!!! Kereta belakang dia dah hon sebab nak pecutlah sebelum lampu tukar merah! Perempuan bangang ni boleh bawa perlahan je konon-konon baguslah lampu merah boleh terus berSMS!! Ayah aku pemandu berhemah. Jadi memang tak sempat lah nak melepaskan diri daripada lampu merah!!

Jadi masing-masing memang tak lepas lampu merah. Aku pandang perempuan yang bawa kancil tu. Aku dengan angkuh geleng-geleng kepala pandang dia. Dia boleh menyebabkan kemalangan. Korang bayangkan, dah jadi tabiat pemandu yang lain nak pecut tiba-tiba bila lampu hampir bertukar merah, boleh langgar belakang kereta dia sebab perangai bingai dia yang leka melayan SMS. Kejap-kejap pandang depan. Kejap-kejap pandang handset dia. Jam tadi pukul 5.30 petang. Memang waktu puncak orang balik kerja dan kereta bertali arus. Dia boleh buat perangai ‘hamlau’ dia macam tu.

Aku cakap macam ni bukan aku nak galakkan orang bawa kereta dan langgar lampu oren tu. Tapi aku cakap berdasarkan tabiat pemandu yang memang suka melanggar lampu oren tanda amaran supaya berhenti ( termasuk aku!! Amat sedih ini perangai!!) Aku tak kisah kalau perempuan ni memang jenis bawa perlahan dan menumpukan sepenuh perhatian kepada jalanraya. Tapi dia memandu perlahan sebab melayan SMS!!! Itu yang buat aku ‘angin’ rasa nak langgar je belakang kereta dia. ( itu pun kalau aku pandu JBC!!)

Kepada perempuan yang amat bangang memandu sambil berSMS itu, jika kau membaca ( aku harap sangat kau membaca dan tidak buta IT ).... Aku akan tepuk tangan di hujung cuping telinga kau seandainya kau mengalami kemalangan di atas sikap bingai kau itu!!! Dan aku akan menambahkan kesakitan kau dengan menghentak-hentakkan telefon bimbit kau tu ke kepala kau bertalu-talu seandainya ada orang lain yang terlibat di atas sikap bodoh kau. Aku tak pasti kau ambil lesen memandu di mana yang membenarkan penggunaan telefon bimbit. Rasanya kau ambil lesen terbang di Sekolah Memandu Cap Ayam!!! Yang penting kau harus tahu aku amat ‘kijam’ dan akan melakukkannya sekiranya kita bersua lagi. Aku tak kisah kalau kau mati seorang tetapi jangan melibatkan orang lain yang tidak bersalah!! Oh ya!! Jangan berlagak sangat. Kau kena ingat kau bawa kereta kancil.. bukan menunggang seekor kancil di atas jalanraya. Sekiranya seekor kancil yang kau tunggang aku tak heran sebab kancil ada mata, tapi kereta kancil kau tu hanya guna mata kau je!!!!

EEEEeeeeeEEE!! Anak sapo lah ni!!!!

Nota kakitanganku : Aku lupa nak ambil nombor kereta dia!!! Kalau tak boleh juga aku letak kat sini buat pameran nombor. ( Bukan untuk korang beli nombor ekor!! Berdosa tu!! Haram!!!)

5 kUs-kUs:

rizz on May 7, 2009 at 11:51 PM said...

hee geram lak ngn sikap pompoan gile yg sms mse drive ni.hru mati je pompoan ni kan.grrrrrrr

<< s| teD| yanG GOmuK >> on May 8, 2009 at 8:28 AM said...

tue lah.. kalau dia seorang yang mati x pe.. jangan libatkan orang lain!! kdg2 tak faham!! ade otak x boleh guna agaknye!!!

lupie on May 8, 2009 at 10:02 PM said...

Hiya.... tak de no. kereta ka?
Gua mau beli itu kuda lor...
:)

<< s| teD| yanG GOmuK >> on May 9, 2009 at 12:17 AM said...

kuda tada!! itu ekor saja ada!! mau nombot ka..?? aiyaa!! tada jual lorrr!! =P

Anonymous said...

aku pun bengang dgn manusia gini..sorg kwn aku yg laki bangang camni jgk.. aritu drive masa mlm sbb lari dr roadblock kitorg ikot shortcut.. jln ada sungai sempit n gelap..dia lak bwk laju.. jap2 nk terlajak p sungai sbb leka berSMS.. mula2 aku sabar.. last2 aku bg jew.. ELO KO NI BODO KE BANGANG.. KO TAK AMIK LESEN KE.. CAMPAK SUNGAI LA HP KO TU KALO KO YG TANAK MATI DLM SUNGAI!! member2 laen pun sokong aku.dia cpt2 letak hp kt poket balik..ktorg lari dr roadblock sbb kete mati roadtax bkn sbb lesen.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting