Monday, May 04, 2009

RebuNg Masak Lemak C|L| ap|...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:34 PM
Photobucket
yang ini pun angin kus-kus juga... tiba-tiba nak tulis pasal makan... hehehehehe.. ini menu aku makan tengah hari tadi. lauk yang wajib beli bila aku keluar. entah kenapa dah jadi 'gila' dengan lauk ini. bila sampai je kat kedai tu, nampak lauk rebung ni ada. aku pasti beli RM 2.00. jangan tak percaya, RM 2.00 boleh makan satu keluarga.
isi dia selain rebung adalah ayam. erhMMMmm.. bukan isi ayam.. tapi, leher ayam, kaki ayam, tonggeng ayam dan yang sealiran dengannya. itulah yang menjadi bahan kudapan aku sehingga terpaksa menambah nasi sehingga kenyang dan sehingga malas nak masuk pejabat balik.
Kuah adalah pedas. dan itu adalah menjadi kesukaan. Mak aku memang tak pernah masak kuah lemak cili api. setakat kuah lemak tu biasalah. tapi nak suruh letak cili api tak mungkin, sebab nanti mak cakap cirit-birit jer.
jadi, pilihan terakhir dengan membeli dan membawa pulang dan makan sehingga tidak boleh berdiri dengan tegakknya. ha ha ha ha..
nota kakitanganku : makan tak tolejh kiri kanan, sehingga berpeluh-peluh dan tiba-tiba jadi selesema.. hidung berair da...

4 kUs-kUs:

rizz on May 4, 2009 at 10:25 PM said...

ahh sedapnya.rizz suke cili api nih:p

<< s| teD| yanG GOmuK >> on May 4, 2009 at 10:30 PM said...

hik hik hik.. selalu cili api wat ulam jek... lenyek2 ngan kicap.. cicah lah apa sajek..

chem on May 5, 2009 at 1:53 AM said...

tu bukan kena selsema Tedi oiii...idung ko berair sebab ko tak tahan pedas pastu ko pakse jugok..hihi. Owes makan x hengat dunia..hahaha. Kate nak kurus??.. Jgan mare ekk..gurau jer..nk bagi semangat skit..hihi.

<< s| teD| yanG GOmuK >> on May 5, 2009 at 8:59 AM said...

ha ha ha ha ha!! hampeh chemm!! itulah godaaaannn namenye..!! aku selalu tewas pada godaaaannn!! huwaaaaaaaa!!!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting