Tuesday, May 26, 2009

N & E ( memanG Nama sEBenar )

cOrat cOret Oleh : myQza pada 5:54 PM
Kali ini aku nak bercerita pasal nama. Nama panjang dan nama pendek!

okey!! Nama korang ada berapa aksara..?? aksara..?? erk!! Ada berapa huruf? Dalam adik beradik aku, nama aku paling sikit hurufnya.. Hanya ada 8 huruf sahaja.

Di bandingkan dengan Along yang ada 12 huruf, abang aku 11 huruf, adik lelaki aku 13 huruf dan yang bongsu ada 12 huruf juga! Kenapa aku sikit je?? Apakah ini di namakan pilih kasih..?

Adakah sewaktu nama aku hendak di daftarkan huruf-hurufnya berciciran sebelum sempat tiba di Jabatan Pendaftaran Negara? Atau, memang telah di takdirkan, anak yang tengah mendapat nama yang pendek? Segalanya berkemungkinan.

Nama aku juga adalah ganjil!! Ha ha ha ha... Bukan ganjil apanya.... erk!! Maaf ya!! Nama aku bukan buntal atau bulat!! Itu bukan ganjil. Itu lucu! Ganjil maksud aku nama yang sukar di cari dan sukar di teka!! Kalau aku cakap nama aku bermula dengan huruf Z. Maka mereka akan meneka.. 'Zarina.. zakiah... zainab.. zaitun.. zauyah...' Satu pun tak kena. Jauh lagi, bukan sipi-sipi.

Tapi aku tak nafikan, nama memang penting!! Ada manusia yang tiada bernama? Macam mana nak panggil ek..? Aku tak dapat nak bayangkan kalau mereka tiada bernama. Tentu susah jadinya.

Okey korang!! Mari letakkan jumlah huruf dalam nama korang!! mari kita lihat siapa yang paling panjang namanya.

Nota kakitanganku : N adalah panggilan untuk adik bongsu aku. E pula untuk abang aku> Tengok!! Berapa panjang pun nama yang mereka ada panggilannya tetap pendek juga! Aku juga yang menang!!

3 kUs-kUs:

<< s| teD| yanG GOmuK >> on May 26, 2009 at 7:21 PM said...

nasib baik mak aku hanya ada 6 urup..dan abah 7 urup... jadi, aku tak lah tertinggal sgt!!

ashie023 on May 26, 2009 at 8:36 PM said...

tediiiiiiiiii..

aku nama ada 10 huruf sahaja tambah @ satu..ahahha

<< s| teD| yanG GOmuK >> on May 26, 2009 at 9:21 PM said...

hik hik hik.. dak ashie... ko kira 11 lah ek..?? hehehehehe..kira ko menang dr aku lah!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting