Tuesday, June 23, 2009

1..2..3..4.. TekaN-TekaN Tak Dapat!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:16 PM
Sudah-sudahlah. Saya memang tidak begitu 'baik' dulu. Tetapi manusia boleh berubah mengikut peredaran masa.

Bukan masalah warak, alim atau baik. Tetapi saya bersetuju dengan perkataan matang itu. Kedewasaan mengajar kita mengenal dosa dan pahala. Kematangan buat kita berfikir tentang hala tuju kehidupan yang sebenar.

Bangun dari kegagalan. Sedar dari kesilapan. Tidak selamanya hidup perlu bergelumang dengan noda dan dosa.

Sekarang bukan lagi masa untuk berpoya-poya atau bercengkerama segala. Fikir masa depan. Itu yang utama.

Ubahlah persepsi bahawa hidup ini hanya begini-begini sahaja. Jika begitu, hanya begitu-begitu sahaja.

Okey! Hindarilah jika tidak suka. Tidak mengapa! Hilang kawan yang durjana, tidak rugi apa-apa.

Yup! Pergi jauh juga andai di rasakan kita ini tidak sekepala. Tiada sepincing pun rasa kesal beraja di hati malah di alu-alukan lagi.

Manusia punya prinsip dan pendirian. Punya maruah dan harga diri. Dulu mungkin lupa, sekarang teringat semula.

Berpeganglah kepada akal dan fikiran. Berpijaklah di bumi yang nyata. Jangan berpura-pura. jangan mempersenda.

Malah berdoalah agar hati kita sama-sama terbuka menerima Petujuk dan Hidayah Dari-Nya...
Insya-Allah.

Nota kakitanganku : Ini bicara untuk seorang kawan yang bertanya ' Sudah jadi warak ye sekarang'. Dan aku ingin menjawab.. 5..6..7..8... Jangan cakap lebih nanti aku tangan!!!

@kembar

12 kUs-kUs:

ustazah dyLLa on June 23, 2009 at 2:59 PM said...

alhamdulillah...amin...berkat kwn ngn ustzah nie...

~wink...wink...wink...~

<< s| tED| >> on June 23, 2009 at 3:00 PM said...

ekekekekke.. berkat.. berkat...

neezareef on June 23, 2009 at 3:14 PM said...

berubah x ley drastik kot2 x jd nk berubah x de la buruk sgt ghopenye..ihiks!

<< s| tED| >> on June 23, 2009 at 3:17 PM said...

ekekekekeke.... x drastik sangat pun.. slow n steady ni.. :D

ejdeejasmi on June 23, 2009 at 4:05 PM said...

berubah untuk jadi yg terbaek..hoyeeee...alhamdullilah pastinya dihujung ada kemanisannya...

<< s| tED| >> on June 23, 2009 at 4:13 PM said...

InsyaAllah.. Doa-doakanlah!! amin..

faNna jiEha on June 23, 2009 at 4:54 PM said...

hehe. bgos2 melakukan perubahan.
tp garang tu mcm ada je lg,
kwn tnyer nak bg tgn eh.
wakaka

<< s| tED| >> on June 23, 2009 at 6:20 PM said...

ekekekekek.. x leh lembut sgt lah wak... :P nanti org pijak kepala kita..

TE-ARE |DIAMOND|™ on June 24, 2009 at 12:27 AM said...

yalah, manusia akan berubah mengikut faktor2 sekeliling samada ke arah kebaikan atau keburukan... if ke arah kebaikan, baguslah... ok what, brutal dalam kelembutan... hehehe... ;)

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on June 24, 2009 at 12:28 AM said...

nota last...wah, ganas2 :D


time kecil suka bergayut di dahan
hmm...insaf2lah balik ke jalan Tuhan

<< s| tED| >> on June 24, 2009 at 1:26 AM said...

te -are : Brutal dalam kelembutan!!! ekekekeek

<< s| tED| >> on June 24, 2009 at 1:27 AM said...

Norul : InsyaAllah.. terima kasih atas pantun 2 kerat!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting