Monday, June 22, 2009

Allah Mas|h Ber| PeLuang!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:10 PM
ju
Umur masih panjang. Alhamdulillah....
Pokok ini tumbang betul-betul di hadapan mata waktu aku dalam perjalanan ke tempat kerja. Alhamdulillah aku tidak gelabah dan cepat menekan brek. Nasib baik juga tiada kereta di belakang. Kalau tidak, mungkin kereta aku sudah jadi seperti 'cheeseburger'!!
Gambar itu di ambil sewaktu aku balik ke rumah tengah hari tadi. Aku berada di laluan sebelah kanan pagi tadi. Walau pokok getah tua itu tidak terlalu besar tetapi cukup kuat untuk meranapkan sebuah kereta atau beberapa buah. Angin bertiup agak 'ganas' sedari Subuh. Mungkin itu puncanya. Eh! Mengapa di salahkan angin? Memang sudah sampai seru pokok getah itu akan rebah ke bumi sebenarnya! Angin hanyalah sebagai salah satu penyebab sahaja.
Pokok ini merintangi dan menutupi jalan. Kereta di belakang sudah penuh. Aku dengan selamba mematah-matahkan ranting untuk memudahkan perjalanan. 'Uncle' kedai motor yang rumahnya bersebelahan membawa parang. Eh eh!! Bukan untuk membunuh aku tetapi membantu membersihkan jalanraya. Terima kasih 'uncle Gemok'!! ( nama glamour dia memang macam tu sebab perut dia boroi tapi baik hati!!) Hik hik hik...
Aku sampai ke pejabat dengan selamat walau sedikit lewat!! Syukur Alhamdulillah...
Allah S.W.T masih beri aku peluang untuk hidup. Memuhasabah diri bahawa ajal dan maut tidak mengira siapa, dimana, bila dan bagaimana!! Syukur....
Nota kakitanganku : Aku hairan! Macam mana 5-6 buah kereta di belakang aku hanya mampu melihat dan tidak keluar dari kenderaan. Sedangkan aku yang berlagak sopan santun selama ini turut sama menyinsing lengan membantu!! Oh ! Lupa! Mereka takut bau minyak wangi mereka bertukar bau peluh!!

16 kUs-kUs:

sue_pinky on June 22, 2009 at 2:17 PM said...

mnusia lbh gmr melihat kesusahan org lain
berbanding menyingsing lengan mmbntu...
nmun ble terkena pade diri sendiri
bru trase jahilnye diri..

<< s| tED| >> on June 22, 2009 at 2:25 PM said...

ye ye betul!!

tp masalahnya.. jalan tu derang juga yang nak lalu!! heheheheh

rizz on June 22, 2009 at 3:25 PM said...

alhmdulilah nasib xde pape jd kan

<< s| tED| >> on June 22, 2009 at 3:35 PM said...

a'a rizz.. Syukur sgt.. kalau tak.. x tau lah :))

Nakamura Kazuki on June 22, 2009 at 4:07 PM said...

Tedi aku rasa sebab bila ko keluar daripada keta je ko dah menjadi warisan wanita melayu terakhir....so tergaman lagi kaku keta2 kat belakang ko tu...hahahaha...anyaways thnks dekat ko la sebab ko dah buat satu amal jariah yang besar sebab memudahkan orang lalu lalang dekat tempat tu....cayok2

<< s| tED| >> on June 22, 2009 at 4:22 PM said...

ye ye nakamura.. nasib baik tidak mengeluarkan peluh..

dan paling penting...

nasib baik minyak wangi tak mahal
boleh sembur ulang-ulang

ha ha ha ha

terima kasih!
:D

zaradgreat on June 22, 2009 at 5:52 PM said...

hohohoh.alhamdulillah. ..

<< s| tED| >> on June 22, 2009 at 6:01 PM said...

lor... ingatkan santaklose mane td.. alhamdulillah...

ashie023 on June 22, 2009 at 7:15 PM said...

dowang ni malas betul nak kuor tolong...

ko nye ayat entri cam novel..i like it bery much..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on June 22, 2009 at 8:51 PM said...

zikrul maut perlu pd setiap waktu

RHEA on June 22, 2009 at 9:11 PM said...

alhamdulillah..
oleh itu kita sentiasa perlu ingat.. bila2 masa pun Allah boleh ambil semua miliknya.. :)

TE-ARE |DIAMOND|™ on June 22, 2009 at 9:25 PM said...

baguslah sis tedi... tindakan yg bijak, besar pahala tu... anywy, sib baik xde apa2... ;)

ustazah dyLLa on June 22, 2009 at 9:35 PM said...

alhamdulillah...masih ade plung nk tulis blog ni kan...ape2 pun tindakan yg perlu bg respek kt akak...truskan usaha murni tu ek...jgn pedulikan orglain...

<< s| tED| >> on June 22, 2009 at 10:23 PM said...

dak ashie... : Wah ashie... I loik your pujian2.. lubang idong i kembang kuncup ni hah!! kekekekekke

Norul : ya itu betul!! Tidak dapat di sangkal lg!!

<< s| tED| >> on June 22, 2009 at 10:24 PM said...

Rhea : betul tu!!!

Te-are : alhamdulillah. sis lambat beberapa saat jek..!! kalau tak!!

<< s| tED| >> on June 22, 2009 at 10:25 PM said...

ustazah dylla : ye ye!! pengajarannya klu ada org dalam kesusahan kita perlu tolong. Hari ini hari kita.. esok lusa kita tak tahu!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting