Tuesday, June 30, 2009

BuDak-BuDak OreN!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:53 PM
Aku nak cerita pasal ini budak-budak oren yang ada dalam rumah aku!!

Okey!! Aku terasa nak buat entry kekucingan!! Eh eh! Bukan kekenyangan! Aku tak salah eja! Tapi aku gatal-gatal tambah satu lagi perkataan baru 'Kekucingan'!!

Ini bukan kucing rasmi aku. Seperti yang aku pernah war-warkan. Ini adalah kucing liar sekeluarga yang datang menumpang tetapi menjadikan rumah ini seperti rumah mereka!! Membuat 'havoc' macamlah ini rumah 'bapak' mereka yang punya!! Kamu nilailah sendiri. Aku ada 3 ekor kucing jantan. Yang mana ketiga-tiganya mempunyai kombinasi warna putih dan hitam sahaja. Yang ini anak siapa?? Siapa?? Tiada keturunan kucing aku berwarna oren!! Kenapa aku yang perlu memberi nafkah zahir kepada mereka seperti makanan dan tempat tinggal!! Ini tidak adil!! Wah!! Emo sudah!!

q1
Gambar masa baru 2-3 hari di beranakkan!! Kiut-miut!! Aku suka.

q2

Yang ini pula sebulan rasanya usia mereka. Dah pandai naik atas rumah. Tapi lari bila cuba di pegang!! Tak sedar diri betul! Dah lah menumpang. Nak raba-raba pun tak boleh!! Bikin aku panas saja!!

Yang ini kali kedua beliau (Beliau??) beranak di rumah aku. Yang pertamanya yang ini. Dah besar dah budak ini sekarang!!

Photobucket

Kira abang sulunglah yang berekor kembang dan ber'stokin'. 'Ensem' bergaya. Juga tidak suka di raba-raba, di usap-usap dan di belai-belai. Amat geram sekali aku. Walaupun usianya baru 10 bulan tetapi badannya lebih besar dari Dak Utih yang dah berumur 1 tahun 8 bulan. Dak Utih aku bantut sebab masa kecil hanya minum air masak sahaja. (Sob Sob Sob!!)

Mula-mula pada asalnya memang aku mahu bagi kepada siapa-siapa yang sudi 'adopt' mereka. Tapi lama-lama, bila aku tengok ikatan kekeluargaan mereka itu begitu erat. Aku jadi tidak sampai hati. (HuH!! Aku berhati lembut juga!)

q4

Tengok!!! Mereka-mereka ini saja ber'posing' begini. Konon-konon nak tunjukkanlah betapa rapatnya mereka. Kalau boleh nak nyanyi sekali Lagu Jangan Pisahkan dari Indon tu!!! Hampagas betul!!

Nota kakitanganku : Mak kepada budak-budak oren ini bunting lagi buat kali ke-3 di rumah aku? Apakah yang perlu aku lakukan? Kos sara hidup mereka akan bertambah!! Tolonglah!! Aku orang miskin!! Mengapa aku yang perlu bertanggungjawab sedangkan kau mengandungkan anak orang lain!!! Erk!!


26 kUs-kUs:

ashie023 on June 30, 2009 at 9:23 PM said...

ahh..*gasp*..ayayyayayayayayaya..aku nak yang itu, aku nak yg itu..

tsk tsk..uuuuuuuu..comel nye ..aku nak..aku nak...
(ashie is going mad for the cat..again)

<< s| tED| >> on June 30, 2009 at 9:25 PM said...

kalau ko soblah umah aku dah lama aku bg dak ashie!! Satu family aku bg!! ha ha ha ha !! Free jek!!

cahayachenta on June 30, 2009 at 9:36 PM said...

haishh... aktif tul mak oren ni... tu la, lain kali jgn bagi dia merayap sorang2...

Itajeff @Something To Share on June 30, 2009 at 9:36 PM said...

alahaiii comelnyeee...bg kat akak lah..bg satu family tak pe...hehe

<< s| tED| >> on June 30, 2009 at 9:46 PM said...

cahayachenta : nak ke? AMbillahhhh!! Tolongglah!! Adoptlah!!!

<< s| tED| >> on June 30, 2009 at 9:47 PM said...

uwaaaaa... kak ita kalau dekat dah saya passingkan!!!! Pindahlah sebelah rumah saya!! Pelisssss!!!

Anya on June 30, 2009 at 10:06 PM said...

Sooooooooooo CUTE
and lovely ....
It makes me SMILE ^___^
Thanks for the laugh ..

Anya :)

<< s| tED| >> on June 30, 2009 at 10:10 PM said...

hye anya.. thank you for coming!

NURA on June 30, 2009 at 11:27 PM said...

salam sobat,,aduh kucingnya gemesin nich,,,sobat suka sama kucing ya??? bisa benyak sekali fotonya.
siip dan ok artikelnya,,teruskanlah berkarya dalam menulis blog ini.

<< s| tED| >> on June 30, 2009 at 11:28 PM said...

hehehe.. terima kasih kak nura! Yup! Saya ada 7 ekor kucing!

ustazah dyLLa on July 1, 2009 at 12:47 AM said...

sy xnk adoptkan dorg...kt umah ni pun dh bnyk...pendtg tanpa izin pun ade gak...nseb x duk dlm umah...kalo x sure kena ngn ankbuah yg suke mggenggam bulu kucing...

ppsssttt: penah kena cakar ngn kucing...shingga kini parut tuh bertakhta disni...hahahaha

hysMan.. on July 1, 2009 at 12:52 AM said...

manyak gempaq itu nama lorr..
hahahahaaa...

~mantopp sihhh!!
hehee..
:p

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on July 1, 2009 at 2:57 AM said...

macam anak sendiri dah cito...klu anak sendiri, mesti lg gempak...

jelas terpampang kesucian, kemurnian & kelembutan hatimu.. hehehe

<< s| tED| >> on July 1, 2009 at 8:32 AM said...

hyman : Eh eh nama tu x de amek dr nama penyayi rock ya!! x de gempaknye..hehehehehe

<< s| tED| >> on July 1, 2009 at 8:34 AM said...

ekekekek Norul.. hati sape ni? Hati saye ke hati kucing?? ekekeke

Snowwhite Zone on July 1, 2009 at 9:20 AM said...

nak jugak... nak jugak suka kucing.. miaw miaw miaw

<< s| tED| >> on July 1, 2009 at 11:22 AM said...

ekekekek!! Ok! Sila beri alamat anis! saya akan kurier dengan Pos Laju! atau Pos Xpress? Pilih yg mana suka! Ha ha ha

rizz on July 1, 2009 at 11:43 AM said...

tomey kucen sume

<< s| tED| >> on July 1, 2009 at 1:03 PM said...

oh terima kasih!! Macam tuan die juga!! Haha ha ha!!

Softtouch [Hanim] on July 1, 2009 at 3:25 PM said...

bertambahlah koleksi kucing anda...:)

<< s| tED| >> on July 1, 2009 at 3:56 PM said...

alahai.. apakandaya!!

lupie on July 2, 2009 at 4:12 PM said...

Hahahaha - entry sis nie extremely lucu laa....

Kena mula buat "family planning" nie... hehehehe

<< s| tED| >> on July 2, 2009 at 4:27 PM said...

oh sis lupie!!
bantu saya!! Bg alamat!! saya nak poskan anak beranak ni pakai pos laju! Biar geng dengan PATAYA.. group of oren!! ekekekek

Night Crawler on July 22, 2009 at 2:16 AM said...

'kasi'kan jer ibu kucin tu..baru kurang sket peranakannya tu..huhuhu

Anonymous said...

vab банк
vab банк
[url=http://globalist.org.ua/?p=19244]vab банк[/url]
http://globalist.org.ua/?p=19244 - vab банк

Anonymous said...

Yеs! Finally something about particulaг company.


Check out my web blog; basement mold removal washington dc

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting