Monday, March 14, 2011

sAyA aDa saTu MisTeri yanG TiDak TerunGkaI. Mari kaWan-kaWan BanTu sayA HuraiKan PersoALan inI!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:20 PM
Malam tadi adik aku beri mesej ' Kak, ada anak kucing 3 ekor dekat depan rumah'. Eh! Sudah 30 minit dia hantar mesej itu rupanya. Aku dengan berbekalkan lampu suluh terus keluar dan mencari-cari.

Eh! Tiada?? Terus telefon adik. 'Takde. Kat mana?' Dia jawab ' Ada. Tadi dekat tengah jalan. Orang dah alihkan dekat depan rumah. Kecil je. Tapi dah boleh jalan. 3 ekor, ada warna oren, kelabu... '

Tidak puas hati. Cari lagi dan lagi. Adik perempuan aku pun tolong cari. Panggil-panggil. Tiada juga! Sampai ke rumah jiran aku pergi tetap tiada. Walhal baru 30 minit adik lelaki aku nampak.

Persoalannya, kemanakah anak kucing itu pergi? Ada beberapa jawapan yang aku rasakan agak logik :-

a. Tuan anak kucing itu sudah ambil balik bila menyedari adik aku mungkin ternampak dia membuangnya.
b. Kucing itu berlari meninggalkan rumah aku bila di kejar Dak Em dan Dak Onchet.
c. Jelmaan semasa kecil kucing yang Papa Meow ambil 3 ekor itu. =))
d. Kucing SS tertinggal agaknya.
e. Adik aku bermimpi dalam sedar.
f. Anak kucing itu boleh terbang.


Ha ha ha ha.. Okeylah. Naluri aku kata jawapan A. Serius. Tiada tanda-tanda anak kucing di rumah aku. Kalau tidak Abang Onchet mesti sudah mengekor mereka sebab diakan peramah. Masa aku keluar budak 2 ekor itu tengah tidur atas kerusi.

Atau..
Adakah adik aku mempunya kuasa luar biasa boleh melihat apa yang orang lain tidak boleh nampak??

Apakah??

Nota kakitanganku : Buntu!





12 kUs-kUs:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on March 14, 2011 at 9:18 AM said...

hantu k limah balik rumah hihihihi

sI tEDI on March 14, 2011 at 9:21 AM said...

kui kui kui..
andailah kau teka tini.. =))

bella-wella on March 14, 2011 at 9:30 AM said...

cik tedi...
30 minit 2 lama tau...
huhu
jgn budak2 2 lari masuk bwh traktor depan rumah akak 2 dah..

sI tEDI on March 14, 2011 at 9:33 AM said...

dah cari.. pagi ni pun cari lagi. kesan2 tu x de.. kalau kecik mesti dia ngiau2kan kalau lapar ke apa.. adeh...
x puas hati sungguh.
smlm terlelap. tu yg tak pasan mesej tu...

PinQib on March 14, 2011 at 10:09 AM said...

akak. kalau kucing tu liar, asyik kencngberak merata sini dalam rumah, wajar dak kita buang.. gerammm ..
kesian dekat nenek. rumah dah hancing dengan kencing kucing.. taik dah la berak merata.. camna tuu


•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*.¸.•*´¨`*•.¸¸.•*'
(\_(\ ...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*
(=' ;') •::::::::HI….. :::::::::::•
(,('')('')¤...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*

|Cara Picit Jerawat Paling Seronok!|

|Blog Menggemok!|

ctpayong on March 14, 2011 at 10:11 AM said...

kalau mereka selamat ok aja. sedeylah kok kalau dia jadi santapan kung kung (anjing)

gt hans on March 14, 2011 at 10:13 AM said...

mungkin betul jawapannya A..aper2 pun harap bebudak tu slmt..

anis on March 14, 2011 at 12:41 PM said...

yg d tu x mgkin sebab bdk kecik 2 meraung2 dlm keta smpai anis smpai ukm, so x mgkin tetinggai umah tedi...haha

thefluffies on March 14, 2011 at 1:59 PM said...

nak pikir yang baik-baik... maybe ada yg kesian dan amek tiga2 ekor skali.

sI tEDI on March 14, 2011 at 2:54 PM said...

ehmmmm.. entahlah.. masih was2.. balik tgh ari pun tanya adik lelaki lagi. dia kata ya.. 3 ekor.. dia letak dekat beranda rumah..

aik.. agak mustahil kalau kucing tu x mengiau.. ehmmmm,...

Qaseh on March 14, 2011 at 4:59 PM said...

yg logik jwpn A je

white rose on March 14, 2011 at 7:42 PM said...

oh apakah ia?
tunggu esoknye kejadian...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting