Wednesday, March 09, 2011

BuDak NoNamE suDah aDa rumaH Baru. Si Oren SuDah BoLeh Berlari RianG. =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:30 PM
Photobucket

'Hoi!! Apa tarik-tarik kepala aku ni hah?? Sakit tau!!'

Kui kui kui..

Semalam 'very the busy'. =))

Habis saja kerja terus menuju ke Alor Gajah di temani oleh rakan FB Lyn untuk mengambil budak kecil ini. Saya di Jasin, Alor Gajah itu, memang 'kureng' sedikit kalau mahu ke sana.

Photobucket

'Nak bawa saya pergi mana hah???'

Photobucket

'Saya tak nak masuk penjara ni. Saya nak keluar!!'

Photobucket

Sob SOb Sob. Menangis kesedihan. =((

Dari Alor Gajah, budak ini di bawa ke Bukit Rambai untuk di serahkan kepada tuan baru iaitu Dini. Juga rakan FB yang pernah ambil satu ibu lima anak kecil dulu. =))

Photobucket

Di sambut oleh rakai baru. Yang nampak 'montot' saja tu Hitam dan warna krim itu Gemuk. Ekekekeke... Kelakarlah Dini bagi nama kucing dia. Hitam lebih peramah berbanding Gemuk yang asyik menyorok belakang langsir saja.

Photobucket

'Saya tak suka ada adik baru!!'

Habis upacara serah menyerah hampir Maghrib juga dan terus beredar.

Selepas Maghrib saya teruskan perjalan ke MITC pula. Bertemujanji dengan seseorang yang juga saya kenal melalui blog. Beliau yang selamatkan Si Oren yang lumpuh kaki belakang itu. Khabar gembiranya Si Oren ini sudah boleh berjalan dan berlari walau tidak sempurna. Sudah boleh poo an pee tanpa mengotorkan diri. =))

Alhamdulillah. Terima kasih untuk Baitie dan Dayang. Eh Baitie, terima kasih juga belanja saya makan Kue Tiaw Tom Yam dan Air Bandung. He he he he. Saya juga menyampaikan sumbangan Blogger Te untuk mereka dan Si Oren. =)) Terima kasih Wanita. =))

Maaf kepada mereka yang bertanya untuk adopt budak Noname itu. Adoptionnya agak 'urgent'. Jadi memang kena cepat ambil budak ini dari Alor Gajah. Harap faham ya kawan-kawan. =))

Alhamdulillah, semuanya selesai.

Eh! Mahu turut serta menyumbang tenaga untuk Aktiviti Gotong Royong amal kami? Sila klik pautan ini. Terima kasih. =))

Nota kakitanganku : Terima kasih buat Lyn yang temankan saya ke hulu dan ke hilir. He he he.. =))





14 kUs-kUs:

dynamaisara on March 9, 2011 at 10:06 AM said...

budak cute tu memang nama NoName ke?ehehehe..

sI tEDI on March 9, 2011 at 10:39 AM said...

x de nama lagi. =)) he he he he

Sumayyah Nadhirah on March 9, 2011 at 10:51 AM said...

kucing..sentiasa comey!

CintaZulaikha on March 9, 2011 at 11:01 AM said...

nak bagi nama apa cik kucing tuh??

nora on March 9, 2011 at 11:20 AM said...

Tedi, tak teringin nk buka satu pusat jagaan or adopting centre bg cwgan melaka ke?

ctpayong on March 9, 2011 at 11:33 AM said...

ted...bestkan dapat buat keje macam gini. at least diaorg ada adopted family. paling tidak tempat tidor dan makan mereka ada.

yang kat luar...semoga tabah hati.

sI tEDI on March 9, 2011 at 12:29 PM said...

nora,
ada ke orang nak sponsor?? he he he he

sI tEDI on March 9, 2011 at 12:30 PM said...

kak ctpayong,
yup. rasa seronok.dari derang tidur luar dan bersepah2 derang ada tempat beteduh. makan confirm2 dan ada. tukang peluk pun ada. ekekekekeke

sI tEDI on March 9, 2011 at 12:30 PM said...

kak ctpayong,
yup. rasa seronok.dari derang tidur luar dan bersepah2 derang ada tempat beteduh. makan confirm2 dan ada. tukang peluk pun ada. ekekekekeke

Anonymous said...

nama budak no name ialah onim heheheheh

Anonymous said...

Aslkm..

Nak tanye, si orn dah boleh jalan ke?
Skrang ni dlm jagaan sy sekor stray cat yg sy jmpa..x leh jln,sy suspek kn langgar..thn bw jmpa vet..cm nak tnye..oren tu ms mula2 jmpa tlng blakang dia ada problm x? stkt ni..comel (nm diberi)sy jg dari segi mkn, kebersihan n urut kaki dia ckit2.

me..diana

sI tEDI on March 9, 2011 at 1:25 PM said...

diana
si oren tu vet ckp takde patah ke apa.. x de apap2 kecederaan melibatkan tulang temulang.

cuma kaki belakang di aagak lemah.
ALhamdulillah.. sekarang sudah beransur baik walau tidak sepenuhnya.
sudah boleh gromming diri dan kaki 2 di belakang menunjukkan perkembangan positif.

PinQib on March 10, 2011 at 3:02 PM said...

wahhh
comel nyer bekas diaaa.. wanaa pinkk tuuu


Anyongg!!! Sorry lama tak jengokkkk!~
•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*.¸.•*´¨`*•.¸¸.•*'
(\_(\ ...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*
(=' ;') •::::::::Biyaneo/ Sorry/ Sumimasen :::::::::::•
(,('')('')¤...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*

|Happy feelings|

nora on March 10, 2011 at 4:33 PM said...

inysa'allah..kalu ada yg berminat why not usaha bersama2..kt melaka kn ramai cats lover...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting