Thursday, March 03, 2011

MiSi menGorEk TeLinGa KucinG JiraN TeLah BerJayA. TuJuh ekOr menJaDi manGsa keRakUsaNkU. kUi kUi kUi....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 PM
Pergi rumah makcik kucing merangkap emak SBK kerana ziarah baru balik umrah sekaligus berniat untuk gotong royong membersih telinga budak-budak bulus.

Photobucket

Yang ini cantikkan? Nama aku tidak tahu sebab yang lain sibuk makan kurma dan minum air zam zam aku sibuk korek telinga kucing. =))

Photobucket

Tapi sayangnya di serang kurap yang kronik. =(( Seluruh badan. Bulu banyak tercabut.

Photobucket

Photobucket

Adik beradik dengan yang ini. Yang ini lagi kronik. Sekali pandang macam kucing spesis sphynx. =)) Serius. Sebab bulu pada bawah badan langsung tiada.

Photobucket

Ingat lagi Icak? Anak SBk yang aku bawa ke vet hari itu? Alhamdulillah, matanya menunjukkan perkembangan positif. Badan dan bulu cantik =))

Photobucket

Photobucket

Budak ini sudah tinggal seekor. Adik dia sudah tidak dapat di kesan.

Photobucket

Budak ini pula. Anak Bulus Tidak jadi? Sudah besar. =)) Cantik bulu di ekor. =)) Kembang!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Berbakul-bakul juga tahi telinga berjaya di keluarkan dari kawasan sasaran. =)) Lepas ini bagi ubat cacing pula. Perut semua boroi. =))

Nota kakitanganku : =))





10 kUs-kUs:

meowwmania on March 3, 2011 at 3:12 PM said...

untung kamu semua ada cik Tedi yg baik hati

mudah-mudahan murah rezeki cik Tedi :)

lupie on March 3, 2011 at 3:35 PM said...

Can hantar kucing's' I untuk misi you ka? hehehe

I tak pandai korek telinga kucing!

makdara TERdiva on March 3, 2011 at 4:00 PM said...

korek pakai cotton bud tu ke? @ ade barang2 lain? leh bagitau dak? MDT nak buat gak balik kg minggu ni..nak overhaul sume kucing2 tu.. :D

sI tEDI on March 3, 2011 at 4:04 PM said...

MDT,
yup.
guna cotton bud.
titikkan ubat pencuci telinga kucing ke dalam telinga beliau.
biar sekejap.
lepas tu bersihkan. =))

sI tEDI on March 3, 2011 at 4:04 PM said...

cutton bud dan tisue. =))
bahagian cuping leh guna tisu. =))

m4rilyn on March 3, 2011 at 5:24 PM said...

agak la melelei air liur bila buat ops tu.

ber_u_wang on March 3, 2011 at 7:24 PM said...

rajin nya..

aNIe on March 3, 2011 at 11:36 PM said...

Doktor telinga dah berjaya menjalankan misi untuk hari ini...hehehe

Comel yang memula tu...

tEDl...ada orang kata kucing kena kurap sebab makan ikan pari... diorang termakan ikan pari kot...

powluck on March 4, 2011 at 3:28 AM said...

bkt bruntung byk kucing trbiar..

chekgu Moe on March 4, 2011 at 9:42 AM said...

haha... kelaka la tgk muke kucing2 tu... gune minyak TYT, biarkan sehari..pastu mandikan...
ulang2 la bubuh minyak tu.. kurap mesti baik...dulu kucing saya satu badan berkurap...geliiii~~~

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting