Friday, January 28, 2011

IcaK! anaK Si BuLu KemBanG yanG CacaT MaTa keRana BisuL yanG TiDak Di rawaT.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:00 AM
Photobucket

Photobucket


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Ini anak Si Bulu Kembang yang di beranakkan di rumah aku dan aku jadi bidan terjunamnnya. Icak yang warna kelabu putih berjantina jantan. Seekor lagi aku terlupa tanya nama dia. Dari berlima hanya mereka berdua sahaja yang hidup.=)) Matanya jadi begitu sebab bisul yang sudah pecah dan tidak di rawat.

Atas dasar 'kau ini cucu angkat aku' maka hari ini aku membawa mereka berdua ke Jabatan Veterinar Jasin untuk mendapatkan rawatan. Matanya InsyaAllah boleh sembuh, tapi perlu di bersihkan selalu.

Mereka berdua di suntik ubat cacing kerana perut yang memboyot. Di bekalkan ubat mata dan ubat cacing untuk pagi esok.

Bawa balik ke rumah aku 'kerjakan' telinga mereka yang tidak nampak lubang itu. Keras kematu tahi telinga mereka. Ha ha ha ha.

Selepas siap semua hampir senja aku baru hantar mereka balik. =)) Punyalah baik dan sopan santun mereka dari aku ambil sampai aku hantar balik semula ke rumah Makcik Kucing! =))

Nota kakitangan : Ada 2 ekor lagi aku bawa ke veterinar hari ini. Pagi esok aku tepek gambar muka sememeh mereka. =))









6 kUs-kUs:

Ginger on January 27, 2011 at 8:18 PM said...

semoga murah rezeki tedi..

Ginger on January 27, 2011 at 8:18 PM said...

semoga murah rezeki tedi..

meowwmania on January 27, 2011 at 8:21 PM said...

alahai ciannya dia...

baik sggh hati cik tedi, smoga diperluaskan rezeki cik tedi sekeluarga, amin...

Papa meow on January 27, 2011 at 10:16 PM said...

Macam cik Laila kt umah ni, lambat rawat skang dah jadi lanun si mata satu. Ingatkan sakit mata biasa, taruk ubat mata x sembuh2, menyesal x sudah. Nasib baik x jadi macam Adik. Klu ada veterinar kat sini kan best, swasta skang melampau2, kejap2 harga ubat dah naik sampai 30%, gila hape...tp apa boleh buat...

Chika on January 27, 2011 at 10:27 PM said...

Alhamdulillah...

Pandai mak dia cari mak angkat.. sib baik ada Tedi.. Smoga murah rezeki dan semoga budak2 ni cepat sembuh...

gt hans on January 28, 2011 at 12:48 AM said...

kucen kita pun ader yg sakit mata..mata jadik makin teruk sbb ubat tak seswai..mata itam jadik warna kelabu..Alhamdulillah lama2 bertukar itam balik..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting