Friday, January 21, 2011

sinOPsis ePisOD akHir DramA Bersiri ayOuB : TaJamkAn kEmaHiRan mEnGuLas. aPa GunA DaPaT C3 kEsusASTerAAn mELayU!! rAMai yanG cAri. sAyA BanTu!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:42 PM
Photobucket

Bila nampak ramai yang mencari pengakhiran cerita Ayoub, timbul rasa simpati. Mari aku karangkan satu sinopsis untuk kamu. Walau Bahasa Melayu aku A1 tapi berdekat tinggalkan dunia penulisan.

EPISOD 25 (Akhir)

Ayoub dipindahkan ke dalam hutan yang mana penempatan yang di wujudkan untuk menempatkan populasi monyet-monyet yang beliau buka sendiri.. Beliau tinggal dalam sebuah rumah seorang diri.

Pada episod 24 yang Wan Aidil telah berjaya membuatkan Ayoub berkeluh kesah tentang penderitaan yang di alaminya. Namun belum sempat Ayoub membuat perjanjian dengan syaitan yang mahu menyesatkannya, datang suara memberi salam.

Cuba teka siapa?

Zafril, yang Ayoub bantu dulu datang bersama kanak-kanak yang pernah Ayoub hadiahkan sebuah buku tentang Nabi Ayub. Melihatkan betapa cekalnya kanak-kanak itu menghadapi dugaan hidup, Ayoub jadi insaf. Akhirnya Ayoub memohon keampunan atas keterlanjurannya menyesali apa yang berlaku.

Misteri tentang siapa yang setiap pagi memberi Ayoub buah-buahan terjawab bila rakaman kamera yang di pasang doktor yang merawat Ayoub menunjukkan monyet-monyet yang menghantarnya.

Malamnya Ayoub mimpikan emaknya yang menyuruh beliau mandi air telaga. Dipendekkan cerita Ayoub kembali sihat walafiat dan bekas isterinya Zeri datang kembali dan mereka rujuk semula.

Wan Adil menerima pembalasan atas perbuatannya selama ini. Beliau berpenyakit kulit seperti Ayoub malah lebih dasyat lagi. Ngeri aku mahu tengok. Ayoub masih sudi membantu Wan Adil namun sayangnya Wan Aidil mati di bunuh oleh orang upahan yang dia kelentong itu.

Sekian.

=))

Nota kakitanganku : Ini bukan sinopsis. Ini cerpen. Ekekekeke.....





7 kUs-kUs:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on January 21, 2011 at 4:28 PM said...

bagus juga ko buat cerpen, sekurang2 nya aku faham cerita sebenar

MiYOKO TACHIBANA on January 21, 2011 at 4:48 PM said...

waaa...pandainye cik tedi wat ulasan cite ayoub.. :)

~mrs azmi~ on January 21, 2011 at 5:08 PM said...

time wan aidil tak boleh mengucap tu, terasa takut sangat kalau kita jadi macam dia..
diajar syahadah tapi yang keluar dari mulutnya cuma lagu anak ayam..

nauzubillah..

Mat Ganu on January 21, 2011 at 5:34 PM said...

setiap perbuatan pasti mendapat balasan...^^

zubir othman on January 21, 2011 at 6:17 PM said...

tq2...akhirnya yang jhat terima pembalsan...

h A n Y S on January 21, 2011 at 7:17 PM said...

oooww..patotlah nengok ayoub punya badan macam tu..sakit kulit rupenya..
tQ anyway! tertanya2 sebelum ni..hehe..sbb tak tgk mula2..nak abis baru tgk..
;D

Amieynna Amin on January 22, 2011 at 6:37 AM said...

nice2..
thanks.. memang mencari sinopsis episod akhir..
xsempat tengok..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting