Tuesday, January 04, 2011

aPa yanG PerLu sAyA LaKukaN? LihaT aTau BerTinDak maCam iTu sayA yanG PunyA?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:00 PM
Bukan masalah takut tapi masalah 'menghormati hak orang'.

Kucing betina Pakcik Arnab telah melahirkan beberapa ekor anak yang tidak dapat di kenal pasti berapa jumlahnya. Setiap hari dengar ngiaw..ngiaww..ngiaww.

Yang pasti anak kucing betina dia yang berwarna putih oren kahwin dengan budak Si Putih Melepak. Emak mereka kurus kering!

Semalam semasa duduk menemankan budak-budak bermain aku dengar ngiaw..ngiaw..ngiaww lagi. Skodeng punya skodeng nampak budak 3 ekor comel lote tengah terkebil-kebil pandang.

Satu warna calico. 3 warna. Satu warna macam emak dia putih oren. Satu sangat cantik warna ayah dia putih. Comel. Usia mungkin dalam 3 minggu gitu. Tapi takut dengan orang. Duduk bawah kandang arnab. Kotor kawasannya.

Anak kucing juga kotor. Sakit mata dan agak kurus dan tidak terurus. =(( Sedih.

Cakap dengan emak. Emak kata 'dah..dah... dia ada tuan. Biar tuan dia uruskan. Kau macam tak kenal jiran kau macam mana'

=((

Kasihan sangat. Tidur merempat. =(( Mata sakit. Penuh tahi mata. Ya Tuhan!! Aku tahu 'kondem' saja. =(( Tapi itu kenyataan. Amat mustahil untuk aku duduk bersimpuh dekat garaj kereta dia sambil bersihkan anak kucing dia. =((

Yup! Aku tidak boleh buat apa-apa. Dia bertuan. =(( Aku doa semoga mereka dapat teruskan hidup walau dalam keadaan yang tidak sempurna. Tapi mereka memang cantik dan comel.

Nota kakitanganku : Aku harap mereka tiga beradik curi-curi datang rumah aku. =))





4 kUs-kUs:

meowwmania on January 4, 2011 at 10:02 PM said...

ya Allah sedihnya...dpt bayangkan keadaan anak-anak kucing tu :(

mmg sedih kalau kita nmpk tapi tak dapat nak buat apa-apa kan... :(

smoga Allah melindungi dan menyelamatkan mereka, amin...

ctpayong on January 4, 2011 at 11:03 PM said...

ted

kalau mata dia berair bererti dia sakit. kalau tak rawat cepat...ntah.

Juz Call Me Sharz on January 5, 2011 at 12:11 AM said...

kalau kite..senyap2 bawak mak die pegi spay..simpan dlm umah sampai mak die sihat lepas tue pulang balik...buat2 mcm kucing die hilang pastu balik sendiri..huhu..umah seblah kite nie ade 3ekor kucing betina..bygkan dalam setahun die beranak dua kali..anak die 4-5 ekor..jantan satu tapi betina banyak..kat kwsn umah kite nie takde pulak klinik boleh spay..kucing jantan mmg harapan la nak tgkp sebab semua kucing liar...

zino on January 5, 2011 at 5:56 AM said...

kidnap tak boleh ke..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting