Saturday, January 15, 2011

Dak kiMo : kaMu suDah PerGi LaPan BuLan yanG LaLu. enTah kenaPa akU RasakaN BaRu LaPan JaM. suAra kaMu masIH TernGianG-nGianG. rinDu masIh TeBaL.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:30 PM
Sempena 8 bulan pemergian kamu, aku dedikasikan ini.

Photobucket

Permulaannya di sini. Bila leher kamu berlubang dan bernanah.

Pauntannya di sini.

Photobucket

Aku membawa kamu ke Jabatan Veterinar Jasin untuk menjahit luka di leher kamu.

Pautannya di sini.

Photobucket

Balik rumah kamu masih kelihatan sakit. Tidak mahu makan.

Pautannya di sini.

Photobucket

Kamu masih kelihatan seperti susah untuk bernafas. Ingin memuaskan hati sendiri aku bawa pula kamu ke Vally Animal Clinic.

Pautannya di sini.

Photobucket

Tiada perubahan langsung. Kamu semakin lemah dan tidak bermaya. Malamnya kamu muntah darah. =((

Pautannya di sini.

Photobucket

Berjam-jam mengadap kamu yang nazak, berjam-jam aku menahan hati dan perasaan di samping kamu, akhirnya kamu pergi juga. Pasrah. Hatiku pecah!

Pautannya di sini.

Photobucket

Yang menjadi Jam Loceng saya selama 4 tahun lebih sudah pergi kembali ke sisi Pencipta-Nya. Hati rasa sakit teramat dan meratapi kehilangannya sehingga kini.

Pautannya di sini.

Semalam emak tersasul panggil Dak Itam dengan nama Dak Kimo. Yup! Aku sendiri masih keliru antara Dan Itam dengan dak Kimo. Mungkin sebab kenakalan mereka sama, asyik bergaduh sahaja. Itu yang buat susah mahu beza. Bila mahu jerit bila ada kucing bergaduh, terjerit 'Kimo!!!!'.

Arghhh.. Payahnya memikul beban rindu ini.

Rehat dengan tenang Dak Kimo.... =((

Nota kakitanganku : Amat payah untuk menaip, membuka semula 'entry' dan membaca ratusan komen berkenaan dengan kamu.





3 kUs-kUs:

wanita mutalib on January 15, 2011 at 3:40 PM said...

dan ternyata kamu mmg kuat. :)

imHepPie on January 15, 2011 at 7:01 PM said...

tau..mmg pedih..beli rabbit pon bila mati trus jdi down

m4rilyn on January 16, 2011 at 1:41 AM said...

sabar ye Tedi. i understand u...been there

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting