Wednesday, January 12, 2011

DrAmA BersiRi TriLoGi CinTa: BoLehKah sAya MenJaDi sEPerTi RaziF? MemaaF TanPa BanYak suaRa? mELuPa tanPa PerLu MenGunGkiT? mEnerImA seaDanyA Dia...?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 PM
Photobucket

Lama ingin menulis tetapi asyik tertangguh.

Sudah lama aku tidak membaca novel kerana bilamana aku akan jadi taksub sehingga marah jika pengakhiran cerita tidak seperti mana yang aku inginkan. Kenapa dia jadi begitu? Bukan macam ini.

Ianya sebuah drama yang di adaptasi dari 3 novel Sharifah Abu Salem , ada antaranya yang aku baca kerana masih terbayang-bayang watak Norjinah, gadis lurus yang sangat baik hati.

Mengingatkan watak Razif yang aku tonton malam tadi membuatkan aku tertanya-tanya, 'Bolehkah aku menjadi begitu?' Memaaf dan menerima.

Tidakkah dia di cop dayus kerana sanggup menerima dan menjaga isteri yang dulunya berlaku curang dengan lelaki lain tapi kini sanggup memikul beban menjaga isteri yang lumpuh tanpa banyak bicara?

Kadang-kadang cerita ada yang nampak tidak logik walaupun pada dasarnya mungkin ada tetapi tidak berjumpa.

Trilogi Cinta bersiaran dari hari Ahad hingga Selasa jam 10.00 hingga 11.00 malam di RTM 1. Semuanya ada 40 episod dan kos pembikinan drama mencecah RM 1.1 juta. =)) dan di terbitkan oleh syarikat Suhan Movies & Trading Sdn. Bhd. (Suhan Movies) milik Rosyam Nor sendiri. =))

Sinopsis di sini.

Nota kakitanganku : Mencari 'Razif' dalam diri. =))





5 kUs-kUs:

Cahaya Aina on January 12, 2011 at 3:20 PM said...

ungkin ada tapi tidak terjumpa!!untungnya siapa yg memiliki pasangan sebaik itu..Belajar dan masih berusaha untuk terus melupakan yg menyakitkan..

Acik Erna on January 12, 2011 at 3:26 PM said...

tedi.. tiga tiga novel tu dah baca..
tapi..rasa macam bayangan norjinah tak sama dengan pendokong wataknya dalam trilogi cinta ni..

Anonymous said...

nampak dayus lew!
adeyh2!

Softtouch [Hanim] on January 12, 2011 at 3:31 PM said...

mcm pernah tgk n pernah bc ker?cite br ke tedi?

fz on January 12, 2011 at 8:40 PM said...

lama da xjenguk blog nie..
have a good time si tedi:)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting