Tuesday, January 18, 2011

PusaT JaGaan kucinG TerBiar MPJ : maAFLah MPJ. aKu mEncEroBoH LaGi. TaPi kaLi iNi aKu TIDak maHu BersuAra. BosaN!! TaPi JanGan InGaT aKu Jemu!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:00 PM
Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Apa baranglah aku mahu membebel saja bila sebut pasal isu ini. Nanti orang cakap aku pentingkan diri sangat. Macam kau sudah cukup bagus dan orang lain asyik buat silap.

Untuk kali ini aku hanya mahu cakap 'MPJ, jenguk-jengukla pusat itu. Kucing yang sakit bawalah ke veterinar. Makan minum jagalah'

Kalau tidak puas hati aku 'menceroboh' masuk macam tidak faham bahasa notis yang di tampal, boleh hubungi aku terus. Jangan buat nombor telefon aku pekasam.

Sesiapa yang terlepas isu aku dengan PJKT ini 'gugel' saja 'Isu Pusat Jagaan Kucing Terbiar MPJ Jasin'.

Nota kakitanganku : Semalam pergi 'memantau' lagi. Pemantau tiada tauliah dan kuasa. Suka-suka saja kau mahu pantau!!






12 kUs-kUs:

Tuah said...

bagus biar mereka bebas lepas daripada biar mereka terseksa mcm ni. mencik....!

Tuah said...

report ke spca terus supaya dorg blh ambil tindakan. isi form ini:

http://www.spca.org.my/v51/reportacase.php

adakala kita kena bertindak dgn cara yg agresif utk bg dorg lebih buka mata.

ezzu on January 18, 2011 at 12:54 PM said...

bgus lh tu...sekurg2nye mereka ad tempat tempat utk berlindung...

bella-wella on January 18, 2011 at 12:58 PM said...

berlindung dr panas & hujan..
tapi terkurung dgn makanan xcukup..
air tak ada? lindung atau seksa?
sampai pernah ada bangkai yg dah berulat dlm sgkar tu x dibuang..
pelindungan?
hurrmm... baeklah di lepas kan.. kalau diorg lapar, boleh diorg carik makan minum sndri..

Ati Masrif on January 18, 2011 at 1:55 PM said...

salam kenal tedi,

ada juga pusat jagaan kucing di sana ye
macam boleh membiak lagi byk kucing je

kak ati FLW U..^_^

anis on January 18, 2011 at 4:03 PM said...

kn lbih baik je kucing ni dibiar tepi jln, bley gak cri mkn, n klu ada yg baik ati jumpa, dpt gak dia merasa belaian dr mnusia...ni, terabai je, x dpt prhatian lgsung..huhu, sdih2...
anis stuju ngan tuah, report je ke spca, biar ada tndkn susulan...

meowwmania on January 18, 2011 at 8:59 PM said...

sedihnya....lepaskan saja lah kucing2 tu kalau tak mampu nak jaga, biarlah mereka mencari makan sendiri

sedih sgt tgk keadaan mereka :(

DeQdEq on January 19, 2011 at 12:24 AM said...

kenapa la mcm tu...klu betul nak kurung, bagi la kelengkapan yg ckp dt segi makan minum, kebersihan dan ubat bagi yg sakit...

kalau tak mampu nak jaga dgn baik..lepaskan mereka hidup sendiri

Papa meow on January 19, 2011 at 2:15 PM said...

Salam, lama x singgah sini. Kalau tengok pada gambar2 atas tu, nampak lebih luas dan selesa berbanding dengan pusat kurungan haiwan di setapak. Dah beberapa kali hantar cumel kembiri, sempat curi2 jengok dalam kandang. Anjing ok la, ada ruang luas walaupun banyak dalam satu sangkar. Tapi kucing sedihnya, sumbat dalam sangkar kecik berhimpit2 macam orang jual ayam kat pasar dalam satu bakul kecik. Ada yang sakit, yang garang, yang kecik2 belum putus susu. Apa boleh buat hanya mampu tengok, nak ambil kena bayar duit tak da. Sampai sekarang teringat2, rasa menyesal SEBAB pi tengok aritu...

Anonymous said...

papa meow...cane nk tlg kucing2 tu? kesian...sedih bygkn keadaan kucing tu

am on January 20, 2011 at 9:27 PM said...

sedeh tapi tak berdaya nak tolong.. kita sama2 doa sahaja laa..

semoga mereka tabah disana dan jika mereka sakit dan ditakdirkan mati biarlah mati dengan tak terseksa lama sangat..

farah nur hazwani on October 30, 2014 at 5:01 PM said...

assalamualaikum, disini saya ingin bertanya tentang kucing-kucing yang diambil oleh mpj jasin. adakah msih ada kucing-kucing yang diambil? sebab, saya mndpt tahu kucing saya hilang sebanyak 4 ekor disebabkan mpj ambil. sedangkan kucing2 saya tidak mnganggu kenteraman penduduk ditaman saya diami.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting