Tuesday, January 25, 2011

aPakah PerAsAannyA, aNak yanG kamU Beri makAn BunTinG LaGi kALi keEmPaT? PerLukaH Di HanTar kE sEkoLah HarAPan UnTuk IBu HamiL?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:00 AM
Photobucket


Photobucket

Entahlah. Dia kembali lagi selepas lama tidak kelihatan. Mahu simpati atau apa?Perutnya memboyot lagi buat kali keempat. Rasa amat simpati. Terasa dia umpama kilang memproses anak sahaja!! Tapi siapa aku untuk menentukan masa depan dia. Aku hanya Bos Angkat saja! =((

Tuan dia telefon. Tanya adakah dia di rumah aku. Sudah 5 hari dia tidak balik. Anaknya lapar susu. Balik kerja aku hantar dia ke rumahnya. 'Kurunglah dia makcik. Kasihan anak dia.'

Photobucket

Ini masa dia beranak di rumah aku bulan Oktober yang lalu.

Ya Tuhan!!. Dari 5 hanya tinggal 2. Satu ekor itu matanya bisul. Tapi sudah pecah. Aku tidak sanggup tengok. Tidak nampak biji mata dia. Kasihan. InsyaAllah, kalau aku lapang nanti aku bawa dia ke veterinar.

Tolonglah! Andai mahu bela kucing, jagalah kebajikan dia juga!!

Nota kakitanganku : Simpati yang tidak terluah!!





10 kUs-kUs:

white rose on January 24, 2011 at 8:09 PM said...

alaaa...siannye...

dkama on January 24, 2011 at 8:37 PM said...

beranak lagi... Produktif tol la dia ni... hahaha... \m/

Juz Call Me Sharz on January 24, 2011 at 9:01 PM said...

setakat nie semua kucing2 dijaga dengan elok..\tak pernah lagi anak2 diabaikan or jiran2 buat aduan.. =)

Princess Nur on January 24, 2011 at 9:26 PM said...

lor..ingatkan orang tadi..heheh..

Princess Nur on January 24, 2011 at 9:26 PM said...

lor..ingatkan orang tadi..heheh..

umi_e on January 24, 2011 at 9:30 PM said...

Salam...

Boleh tak, secara diam2 ambil dan pergi 'mandulkan' :p

Ikah on January 24, 2011 at 10:37 PM said...

setuju dgn umi_e. Jiran Ikah pun sama, asyik komplen kucing dier suke beranak, tapi anak2 banyak yang mati dan asyik minta food umah Ikah. Dorang memang xder kesedaran tentang t/jwb sesama makhluk Allah. Sah2 la kucing xboleh pegi vet sendiri nak minta dimandulkan, minta ubat itu ini..siapa lagi kalo bkan kita..

kakngah on January 24, 2011 at 11:22 PM said...

member aku mandulkan kucing dia sbb tentulah xnak bg kucing tu beranak.. hihhi!! buat kt jbtn haiwan jek..

hans on January 24, 2011 at 11:40 PM said...

aku rasa kempen mandulkan kucing nih wajar dijalankan lah
sebab bila kucing beranak dan makin bertambah bilangan kucing yang terbiar
kerajaan Malaysia kena tiru macam kerajaan luar yang sediakan peruntukkan untuk haiwan2 macam kucing dan anjing

Korang Ada Petua Hilangkan Masalah Bibir Pucat?Kongsikan!

black_mel on January 25, 2011 at 12:53 AM said...

kami pun ada sekor kat umah sewa nih..kilang memproses anak gak..tp anak dia semua liar2..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting