Monday, January 31, 2011

BuanG KucinG OranG macaM BuanG KucinG SenDiRi. SuDah TiaDa kerJa LaiN MaHu BuaT. HoBi? Kau sanGat IkaN!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:00 PM
Masa hantar Icak dan adiknya balik ke rumah Makcik kucing aku perasan macam kucingnya agak kekurangan. Maklumlah, akukan selalu 'menangok' dan mempopularkan kucing dia dalam blog ini. Bila tengok kali ini ada yang tiada aku bertanya.

'Mana adik beradik Mata Besar lagi? 3 ekor lagi tiada? Yang ini dua ekor kan? Kenapa tinggal seekor saja? Boboi mana? Dia yang paling cantik sekali sebab bulu lebat. Mati ke'

Adalah dalam 5-6 ekor kucing dia tiada.

Dalam senyum kelat dia ungkit bahu. 'Kalau mati mesti ada bangkai dia. Ada bau kalau sudah berulat. Orang buang.'

What the what? Aku terperanjat bila dia beritahu siapa yang buang. Perselisihan sesama manusia jangan libatkan haiwan. Ya! Kadang-kadang kucing agak nakal. Cakar-cakar dekat kusyen kau. Buang air dekat dengan tanah kau. Tapi kau kena faham kucing tiada akal macam kau.

Aduhai! Apalah nasib kucing-kucing itu di luar. Makankah? Minumkah? Selamatlah? =((

Sebelum balik Makcik Kucing pesan pada aku ' Si Gegirl (Si Bulu Kembang ) biarlah dekat atas ( rumah aku atas bukit) nanti dengan dia, dia sekali kena buang!!' =((

Nota kakitanganku : Bila manusia ikut nafsu amarah!





6 kUs-kUs:

Ginger on January 31, 2011 at 10:04 AM said...

erk?

bella-wella on January 31, 2011 at 10:22 AM said...

ish.. xbaeklah mcm tu..
kesian kucg 2!

ctpayong on January 31, 2011 at 10:41 AM said...

ajarkan aja kucing2 tu poo & pee kat umah dia. puas hati.

Chika on January 31, 2011 at 2:19 PM said...

Astaghfirullah... manusia manalah yang bodo tu. suka suki buang kucing org. rasa macam mau belasah je...huhuhuh

::alwaniamalini:: on January 31, 2011 at 4:33 PM said...

erm penah gak alami peristiwa macam ni. kucing umah kena buang ngn jiran. masa tu kitorang pegi kl. balik2 tgk dia xde. dengan selamba jiran bgtau dia dah buang kucing tu sebab tak tahan kucing tu selalu pegi umah dia masa kitorang xde tu. huuu smpai ati dia.suka2 ati buang. adik nangis2 pegi cari kucing tu kat tpt dia buang.tp smpai sudah tak jmpa. dahla kucing kesayangan. bila igt2 balik mmg sedih... :'(

Papa meow on February 1, 2011 at 12:33 AM said...

iyelah...kesian, manusia bergaduh kucing jadi mangsa, nasib baik x dipukul, kalau tidak lagi kesian kn...harap yg dh kena buang x apa2

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting