Thursday, May 13, 2010

BiLa LeHernyA Di LaPah, akU MeLihaT DenGan PenuH KeGiGihaN. MaaFkaN akU Dak kimO. maaF!! LaGi Dan LaGi!!! MaaF!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:05 PM
Photobucket

Walau hujan lebat melanda, aku tetap gigih bawa dia ke Jabatan Haiwan. Hari ini kerja setengah hari. Nanti aku ganti balik waktu yang aku ambil ini. Tidak boleh lagi bertangguh mahu bawa dia ke klinik. Melarat sudah nampaknya luka di lehernya.

Photobucket

Seperti biasa, jika bawa dia ke klinik, tidak perlu buka radio ya kawan-kawan. Dia akan 'menyanyi' di belakang tanpa henti.

Photobucket

Cuba teka, di mana Dak Kimo? Dia ada di belakang peti sejuk itu.Sedang cuba melarikan diri tetapi sudah mamai.

Dua orang pembantu veterinar itu memang sangat baik. Selalu berurusan dengan mereka. Yang seorang senior. Yang seorang lagi junior. Aku melihat dari A sampai Z walaupun ada bahagian-bahagian yang aku ngeri untuk lihat, aku gagahkan juga diri. Melapah? Melampau betul perkataan itu. Tidak lapah apa-apa, cuma kikis dan potong kulit di sekitarnya yang sudah mati!

Lubang dan belahan di lehernya sudah besar. Dua kali ganda duit 50 sen rasanya. Selepas cuci dan bersihkan, di jahit. Nasib baik tidak berulat.

Photobucket

Dalam perjalanan balik ambil budak ini di rumahnya.

'Kakak duduk belakang jaga Kimo okey?'

'Mo mam'. ( Kimo demam ) katanya. He he he he..

Photobucket

Maafkan aku Dak Kimo jika kamu merasa sakit.Maafkan aku jika selalu b.uat kamu sakit.

Maaf edisi pertama di sini.

Maaf edisi kedua di sini.

Baca, jika kamu ingin tahu mengapa matanya buta sebelah!

Nota kakitanganku : Hari yang panjang terasa singkat!






35 kUs-kUs:

hanie@nisya on May 13, 2010 at 9:08 PM said...

smoga dak kimo cepat sembuh ye..

kacang on May 13, 2010 at 9:11 PM said...

hope kimo cpat sembuh

ItaJeff on May 13, 2010 at 9:11 PM said...

Salam Cik Tedi..
berkasihsayang dgn kucing sentiasa ada suka&dukanya...dan ini antara hari2 berduka bila kucing kesygan luka & sakit, smoga dak Kimo cepat sembuh & Tedi terus merawat dia sebaik mgkin...

cahayachenta on May 13, 2010 at 9:16 PM said...

tedi, agak2 kucing tahu rs sakit tak?? mcm hr tu aku langgar kucing tu, ko rs dia tau x erti sakit... aku smpai skrg rs bersalah weyh....

Nur Hawa Mohd Zin on May 13, 2010 at 9:19 PM said...

selamat tak kena tahan wad..dulu kucing awe kena tido wad satu malam..cian dia..huhu..semoga kucing akak cepat sembuh

Lya Colours on May 13, 2010 at 9:26 PM said...

kimo cepat2 semboh
nanti bleh lari2 keliling umah

ciK LyndaWawa igUana on May 13, 2010 at 9:30 PM said...

aduh..saya mo menangis.....sedihnye...

Wanita Mutalib on May 13, 2010 at 9:34 PM said...

kau sudah lakukan yang terbaik..
dia pasti berterima kasih pada kamu wahai sahabat :)

Aqma eUcaLypTus GurL on May 13, 2010 at 9:41 PM said...

semoga dak kimo cepat sembuh tau... leh main2 lagi nanti... :)

Tuah Hanani on May 13, 2010 at 9:41 PM said...

Cik ted, akak mohon sgt utk sementara waktu ni kurungkanlah dak kimo hingga dia benar2 pulih.
Memang kita sayu dan sakit telinga bila dengar dia melalak kat dlm sangkar, tp percayalah itu yg terbaik utk dia buat masa ni.

Miss ... on May 13, 2010 at 9:46 PM said...

alahai nape lak dgn leher dak kimo huhu hope cpt sembuh la

meowwmania on May 13, 2010 at 9:57 PM said...

cian dak kimo..

tapi itu utk kebaikan dia

two thumbs up for tedi :)

al-mankaraqi on May 13, 2010 at 10:02 PM said...

sungguh terharu membacanya...........

Amieynna Amin on May 13, 2010 at 10:13 PM said...

semoga dak kimo cepat sembuh..

Solehah on May 13, 2010 at 10:24 PM said...

Sedihnya...nampak sakit sgt..

intan payung on May 13, 2010 at 10:37 PM said...

awak..
saye ni penakut kucing..
camne nak suruh diri kite tak takut kucing ekk hehe

get welll soon utk kucing awak yg cumeiii ituuu~ meowww

MaryamJamilah on May 13, 2010 at 10:38 PM said...

Alahai.. ciannye~ moge cepat sembuh~

rhapsody LiN on May 13, 2010 at 10:46 PM said...

huhu... ciannye!
smoga kucing tu cepat sembuh. huhu~
T_T

reen_sofee on May 13, 2010 at 11:01 PM said...

get well soon kimo!

aNiSa hANg tUaH on May 13, 2010 at 11:09 PM said...

kimo.
smoga cepat sembuh
cepat sehat

kakak comel laa
:)

umi_e on May 13, 2010 at 11:09 PM said...

Salam...semua itu untuk kebaikannya...

* bagus ya pejabat haiwan di sana *

shazika on May 13, 2010 at 11:11 PM said...

jaga kimo sampai sembuh :)

dkama on May 13, 2010 at 11:13 PM said...

cian kimo... tapi takpe bila dah sembuh mesti kimo boleh senyum cam biasa... PEACE...

Mario on May 13, 2010 at 11:21 PM said...

semoga dia cepat sembuh...sian dia..

HonEyBuNNy on May 13, 2010 at 11:25 PM said...

ciannnya kimo...moga cepat sembuh....cian..

azieazah on May 13, 2010 at 11:56 PM said...

Tumpang lega... mana tahu kot2 nanti ada Selsema Kucing lak..

Watierman, rmanbkr on May 13, 2010 at 11:58 PM said...

Moga Dak Kimo cepat sembuh ya....kamu tabah Dik..Akak kagum betoi dengan Kamu...!!! Moga cepat kering luka2 Dak Kimo tu!

larra on May 14, 2010 at 12:00 AM said...

ck tedi..time kasih sebab terlalu baik hati dgn makhluk bernama kucing ini..tacing rasanya..bertuah betul dak kimo..dpt tuan cam tedi..sobsob

Jantan Keparat on May 14, 2010 at 12:30 AM said...

kesian sgt2!

alvin takda rumah harga 8juta.... on May 14, 2010 at 12:52 AM said...

aku terasa derita la...

alvin takda rumah harga 8juta.... on May 14, 2010 at 12:52 AM said...

aku terasa derita la...

ASaDa RyutaRo on May 14, 2010 at 1:35 AM said...

semoga kimo cepat sembuh..

hurmm.. aku baru baca kisah mata kimo..

cmna lak boleh luka kat bwh leher kimo?

Hana Picca on May 14, 2010 at 8:18 AM said...

bagusnya kalau semua orang berkesadaran mcm ni..

* selalu owner yang dtg jumpa saya dtg selepas kucing hanya dah nak di hujung nyawa*

Softtouch [Hanim] on May 14, 2010 at 2:11 PM said...

kesian dak kimo..mesti sakit..le[as kene bius mesti dia rase sakit..sabar yer dak kimo, bos suruh cpt kamu sembuh tu lah kamu terpaksa sakit sikit..

comelnya anak buah tedi tu..tembam

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on May 14, 2010 at 5:30 PM said...

besar sungguh pahala mu tedi

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting