Tuesday, May 25, 2010

KucinG Ini Di Bakar? TerBakar? MeMBakar? KamU IBu SeJaTi SCarLeTT!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:52 PM
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


October 15, 2008 - Scarlett the cat, whose story of bravery, uncompromising love and triumph over all odds, has passed on. The heroine calico, who in 1996 made headlines around the world for pulling her five kittens to safety from a raging fire, lost her battle with multiple illnesses this week after living with her adoptive family in Brooklyn, New York for over 12 years.

Back in 1996, Scarlett was tending to her kittens in an abandoned Brooklyn garage when fire broke out. Having extinguished the blaze, firefighters sighted the mother cat, slowly carrying her four-week-old kittens from the building. Badly scorched, her ears radically burned, she lined up her babies. With her eyes blistered from the inferno, she was seen touching each with her nose, to reassure herself that her litter of five had made it to safety. She then collapsed, unconscious.


Firefighter David Giannelli transported the little feline family to North Shore Animal League America where the mother, who was named Scarlett, and her kittens, were treated. The weakest of the kittens died of a virus one month after the blaze. However, after three months of treatment and recovery, Scarlett and her surviving babies were ready for adoption.


In the flurry of worldwide media attention to the heroic feline mother and her family, the Animal League received more than 7,000 inquiries about adopting Scarlett and her brood. Ultimately, the kittens were adopted in pairs and Scarlett herself was adopted out to Karen Wellen, whose story of losing her own cat, shortly after an accident in which she herself was injured, struck a chord at the Animal League. Wellen said her experience made her a more compassionate individual, and, if ever she was to adopt another cat, she wanted to devote herself to one with special needs.

Nota kakitanganku : Rest In Peace Scarlett. Kamu contoh ibu yang terbaik. Anak-anak dan keturunan kamu pasti berbangga dengan pengorbanan yang di lakukan. Manusia yang buang dan bunuh anak perlu malu dengan kamu! Kerana kamu hanya seekor haiwan yang berhati manusia sedangkan manusia sekarang ramai yang berperangai seperti syaitan!!








42 kUs-kUs:

kacang on May 25, 2010 at 1:55 PM said...

nice story.
manusia patut malu dengan sikap buang anak.

Nurhayati on May 25, 2010 at 1:55 PM said...

siannya kucin ni. manusia harus ikut sikap ibu yg penyayang ni.

pae's faezah on May 25, 2010 at 2:01 PM said...

cian nyer..
kuceng p0n syg ank kn huhu..
manusia???

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr on May 25, 2010 at 2:04 PM said...

kucing ni lebih mulia dari manusia yg buang anak

Tuah Hanani on May 25, 2010 at 2:06 PM said...

buat hati rasa sayu dan sebak bila baca kisah scarlett ni.

b i n t a n g on May 25, 2010 at 2:06 PM said...

I'm crying when reading this.
Baiknya dia.. sangat!!.
Itu kasih ibu,kan?
Binatang pun tahu sayang & tak nak anak dia mati.
Tapi manusia, makin nak bunuh2 anak..
Uwaaa........ sedihnya..

kadang2 takut nak buka blod cik Tedi sebab nanti takut nangis tengok berita kucing. Macam yang before ni yang kucing cik Tedi kena baling batu sampai berdarah tu :(. Nangis lepas baca tu.. ni pun nangis lagi.. :'(

a.z.r.i.n.a.03.07 on May 25, 2010 at 2:07 PM said...

alahai..

binatang pun sayangkan anak; manusia dok buang-buang kan jer..


...
baru2 ni ramai pulak budak2 jatuh dari bangunan... alpa ke lepa ?

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ on May 25, 2010 at 2:10 PM said...

cian kucing tu....

☺[ai][sUmi]☺Chan on May 25, 2010 at 2:13 PM said...

cian miau tu.. kejam org yg buat camtu..

Hazzy Ishak on May 25, 2010 at 2:13 PM said...

sayang betul kucing pada anaknya...

Ms.Lilies on May 25, 2010 at 2:14 PM said...

sedih betul aku baca cite ni...
kucing pun bergadai nyawa selamatkan anak2...
org mesia???lagi mau buang merata2..

Dee on May 25, 2010 at 2:22 PM said...

wow..pengorbanan yg tidak ternilai..kamu hebat scarlett!

Mario on May 25, 2010 at 2:37 PM said...

contoh citer utk yg dok buang bayi tu...

::CaHaYa KeJaYaAn:: on May 25, 2010 at 2:42 PM said...

i love u mom meow!

mr.donut on May 25, 2010 at 2:59 PM said...

nice =)

Hana Picca on May 25, 2010 at 3:05 PM said...

oh! really touching.. i love u scarlet..

malulah wahai manusia yg lebih hina dr makhluk bernama haiwan ni..

AROL DSHW on May 25, 2010 at 3:18 PM said...

hish! siapa yg buang anak tue, bagi dia baca cerita nie.
harap mereka insaf. klu tak insaf jugak, tak tahu nak ckp ape.
sumpah jek dorang jadi lembu!
HAHAAA tiba-tiba pulak! :D

mesti gembira klu dpt jumpa Scarlett. :'(

marina anakcikbob on May 25, 2010 at 3:39 PM said...

aduhh...
da meleleh air mata aku...
:(((

velasrizal on May 25, 2010 at 3:56 PM said...

kesian dia.. apalah salah dia ni

45 000 Kakitangan Awam Tipu Sijil Cuti Sakit ?

niesz on May 25, 2010 at 4:09 PM said...

cian nye die..xbrtggngjwb lgsung sape yg wat tu..ingt kucing tu xde rase sakit ke ape..manusia kejam!

Mohd Izzatt on May 25, 2010 at 4:16 PM said...

Salams..untuk yang ada anak-anak umur 7 tahun dan ke bawah sila layari ini http://gamespendidikanonline.com Games Pendidikan bercirikan Islam Untuk Anak Anda

embun d tengah malam on May 25, 2010 at 4:18 PM said...

terbaik la dia

Che Kechik on May 25, 2010 at 4:26 PM said...

sedangkan kucing pun sayangkan anak2nya..
shame of u manusia yg xreti nak hargai anak2!!

Misz Pinkie Winkie on May 25, 2010 at 4:33 PM said...

aduhai tedi.
macam2 bleh jadik skarang nie.

~aSHa~ on May 25, 2010 at 4:49 PM said...

kucing pun ada perasaan SAYANG...

meowwmania on May 25, 2010 at 4:58 PM said...

terharu sgt...

thanks tedi for sharing this amazing story, i'm touched!

Frodo Baggins on May 25, 2010 at 4:59 PM said...

serius. ini mengharukan.
sioot! wa emo ...

hanie@nisya on May 25, 2010 at 5:12 PM said...

cukup hebat

m.q on May 25, 2010 at 5:33 PM said...

rest in piece scarlet!!!
you are 1 good mother

iqbalsyarie on May 25, 2010 at 5:50 PM said...

subhanallah...ternyata banyak ikhtibar drpd binatang..jika manusia betul2 bersikap mcm binatang pun duni dah okey.tapi masalah skrg manusia pula bersikap lebih teruk drpd binatang!tu pasal anak-anak dibuang merata...

Kak anie on May 25, 2010 at 5:57 PM said...

R.I.P Scarlet...

Sebuah cerita benar yang patut diteladani oleh mereka yang melakukan kerja2 yang lebih teruk dari binatang tu...

Yunus Badawi on May 25, 2010 at 6:10 PM said...

betul ke kucing ada 9 nyawa? Mungkin itulah sbb dia tak mati masa kebakaran tu ngeee

fazilzura on May 25, 2010 at 6:13 PM said...

salam ..

halu2 cik tedi bear .. aci dak ?

aduyai , makhluk BANGANG mano yg bako kucing tu ... mmg gilo

Tupai Karan on May 25, 2010 at 6:37 PM said...

aih tiap kali aku singgah blog hg ni mesti ada cita yg mengharukan..

sedihnya.. kasih ibu yg ditunjukkan oleh binatang spt scarlett sepatutnya jadi pengajaran kat manusia..

[bile ah Jenny kat umah aku nak jadi ibu mithali cam Scarlett ni tah.. hehe]

starsyeea on May 25, 2010 at 7:02 PM said...

what a heart...

R.I.P dear scarlet...

Yatre Hayati on May 25, 2010 at 7:04 PM said...

bgus la cerira ni..manusia ni memang x mcm haiwan..haiwan pown tahu sayangkan anak!

cik syazni on May 25, 2010 at 7:32 PM said...

btol tu tedi..haiwan2 ni, lebih ingat pada penciptaNya berbanding manusia.. nampak je mereka macam takde akal, tp tgk, dia sanggup pertaruh nyawa dia..

Amieynna Amin on May 25, 2010 at 7:36 PM said...

haiwan pun syg anak..
manusia yg ada otak pun da btindak mcm org yg xde otak..
ooppss salah..
bukan otak tetapi akal..

Eazy Izzuddin on May 25, 2010 at 8:13 PM said...

isk3...
xD
salam kesinggahn..

Papa meow on May 25, 2010 at 8:16 PM said...

Ya, scarlet mmg hebat, cayang scarlet... TOUCHING...

atty's on May 25, 2010 at 8:19 PM said...

memula tgk kucing yg palin ats tu sian sgt

ItaJeff on May 26, 2010 at 9:40 AM said...

manusia skrg asyik nak buang & dera anak...haiwan lg tau selamatkan anak...very touching story...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting