Thursday, May 27, 2010

kES AllahyarhaM NuriN JazLin JazimiN : 2 oranG BekaS susPek Di BayaR GanTi ruGi!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:46 PM
Photobucket

Mereka menang dalam tuntutan saman.

Seorang dapat RM 41 500 dan seorang lagi RM 31 500.

Mereka merupakan bekas suspek dalam pembunuhan adik Nuriz Jazlin Jazimin. Aibnya mereka bila wajah mereka terpampang di muka depan majoriti akhbar negara bila di tahan reman dulu. Trauma jadinya. Bukan calang-calang kes.

Kes yang mendatangkan amarah seluruh rakyat Malaysia yang mengutuk pembunuhan kejam terhadap adik Nurin.

Tetapi , di manakah akhirnya kes ini? Sedang berjoget atau berdangdutkah pembunuh kejam yang sebenar? Mereka berpesta meraikan kegagalan pihak berkuasa mengesan mereka?

Kes ini belum berakhir. Sama juga seperti kes Norrita Shamsudin.

Pembunuhnya masih belum di temui. Entah ceruk mana mereka tinggal. Entah bomoh mana yang mereka jumpa hingga kelibat mereka sukar di jejaki.

Mereka mungkin terlepas di dunia tapi tidak pada hari perhitungan di Padang Masyar kelak.

Berita tentang saman bekas suspek tersebut boleh baca di sini.

Nota kakitanganku : Al-Fatihah!





27 kUs-kUs:

cahayachenta on May 27, 2010 at 2:31 PM said...

undang2 dunia ni boleh la di pijak2... tggu hari penghakiman kat akhirat nnti... takda nak lari ke mana dah...

ONE ZABA on May 27, 2010 at 2:32 PM said...

Jangan dilupa pada adik sharlini...ghaib begitu sahaja.

kella on May 27, 2010 at 2:43 PM said...

semalam baru aku berdiskusi tentang ini dengan hubby! apa penamatnya.. adakah penamat.. kenapa susah sangat nak jejak mereka nih, sampai aku terkeluar cadangan, suh aje ustaz2, bomoh2 semua,pakat turun doa.. mohon kasi petunjuk sikit.. untuk kebenaran..
kebanyakkahnya kes tak selesai lagi kan? betul kata kau tedi.. mana pi nyorok diorang jahat ni, ntah mereka tak menyorok pun.. ada dikalangan kita.. berjoget, bak kata kau..
hmmm...

NARDtheNERD on May 27, 2010 at 2:44 PM said...

semoga pembunuh sebenar diberi balasan cash.
=))

Kak anie on May 27, 2010 at 2:53 PM said...

Kes Noritta pun dah bertahun2 berlarutan...kes Nurin pun macam tu...banyak lagi kes pembunuhan yang masih menjadi tandatanya...

Akak ingin melihat pembunuh2 itu dihakimi di pengadilan supaya puas hati tgk mereka dihukum...

Bulan Di Langit Osaka Biru on May 27, 2010 at 2:55 PM said...

kes ini memnang memberi kesan kepada rakyat malyasia... sampai bila2 org akan ingat

hanie@nisya on May 27, 2010 at 3:01 PM said...

terlalu ramai manusia yg tidak berhati perot kt dunia nie

~aSHa~ on May 27, 2010 at 3:02 PM said...

kenapa negara kita susah nak berkas penjenayah ye?

sob sob sob..sedih...nasib tak terbela...sy sedih sgt ttg kisah nurin ni....mengenangkan dia teringkat kat anak2 sndiri..kalo jadi ke anak sndiri..sy rasa sy meroyan...

Mario on May 27, 2010 at 3:04 PM said...

al-fatihah tuk arwah...

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ on May 27, 2010 at 3:05 PM said...

risau dengan kes kidnap nih....
sama2 kita jaga keselamatan diri...

niesz on May 27, 2010 at 3:13 PM said...

np yer rase kes ni mcm lambt sgt nk settle..ermm..

arryani on May 27, 2010 at 3:14 PM said...

ye la...senyap gitu jek kan...

p/s nape la dorang tak suspek aku eh..kalo tak... boleh aku saman dorang. Dpt duit nnti, aku nk byar utang kreta..

-wAn- on May 27, 2010 at 3:18 PM said...

kta hnya mmpu brsmpati~

folo u..
folo me back bro..

cik aiLebiu on May 27, 2010 at 3:20 PM said...

tak tau nak cakap pe dah..sama ada pihak polis kurang cekap ataupun penjenayah tu yg sangat bijak...dah lama sgt kes ni...

dkama on May 27, 2010 at 3:20 PM said...

Undang2 ciptaan manusia memang banyak cacat cela... PEACE...

Lya Colours on May 27, 2010 at 3:25 PM said...

yang jahat pasti akan datang hukumannya
kalo bukan di dunia, di akhirat adalah pasti
jauhkan lah kita dari jenayah2 sebegitu

Softtouch [Hanim] on May 27, 2010 at 3:26 PM said...

bila jd mcm nie..kita mcm ragu2 ngan kredibiliti polis..pndai pembunuh tu menghapuskan bukti yer...entahlah yer..kat akhirat nnti tak terlepaslan ko pembunuh

Zareda Norman on May 27, 2010 at 3:31 PM said...

Allah Maha Adil.. wpun pembunuhnya tak dapat dikesan.. berpeganglah dengan janji Allah.. doa orang yang teraniya tak ada hijabnya.. mungkin mereka hidup pun tak tenteram, tak aman dan menunggu hari pembalasan aje

ejaMaria on May 27, 2010 at 3:38 PM said...

rezeki penjenayah tu la : menang di dunia... tunggu hari nya akan tiba juga...

dotblogspotdotkom on May 27, 2010 at 3:49 PM said...

lari la sementara boleh lari kat dunia nih..... kat akhirat nanti.... tau .....

Alimaz-Kembara Terasing on May 27, 2010 at 3:56 PM said...

bengangnya....

hakimfaridzul on May 27, 2010 at 4:12 PM said...

haih, ni la Malaysia...

cuba bayangkan ada CSI mcm kat new york tuh!

awesome kan???
insyaallah dapat je tangkap~

embun d tengah malam on May 27, 2010 at 4:24 PM said...

moga2 tidak jadi lagi

relevan on May 27, 2010 at 4:30 PM said...

Kes Norita?...hampir dilupakan dah..

a.z.r.i.n.a.03.07 on May 27, 2010 at 4:41 PM said...

sakit hati dibuatnya bila pembunuhnya masih bernyawa dengan senang lenang kat luar ni.

shey on May 27, 2010 at 4:48 PM said...

kekejaman dunia !

PinQib on May 28, 2010 at 10:05 AM said...

tu.. memang.. nape polis x leh kesan?
sy sikkit x puas hati..
napa3 napa3333

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting