Tuesday, May 04, 2010

LihaT!! akU BerTemu Dia Di aLam nyAta. Allah MenDengar DoakU. Syukur.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:08 AM
Photobucket


Photobucket


Photobucket

Seiraskan warnanya. Ekornya. Umbun-umbun kepalanya. Sama. Amat sama. Aku jumpa dia ketika makan di gerai malam tadi. Seekor kucing betina. Rasanya sedang bunting.

Tapi tolong jangan tanya mengapa aku tidak membawa balik. Jika kamu mengikut tulisan aku sejak dulu, kamu pasti tahu jawapannya. Aku tidak boleh sewenang-wenangnya membawa kucing pulang ke rumah atas kengkangan keadaan.

Sayu sangat tengok kucing ini malam tadi. Terubat kerinduan sedikit bila dapat usap-usap kepala dia. Ya Tuhan! Aku tahan perasaan sedih di depan rezeki.

Aku makan mihun sup. Tiada apa yang boleh di kongsi dengan dia. Aku beri udang dia tidak makan. Mungkin sudah kenyang. Dia hanya duduk di hujung kaki aku sambil menjilat-jilat bulu.

Semoga kamu selamat wahai si kucing. Terima kasih kerana bantu aku leraikan kerinduan yang masih aku tanggung. Terima kasih Allah atas peluang ini.

Nota kakitanganku : Dia sentiasa mendengar doa hamba-Nya yang lemah ini.





19 kUs-kUs:

[s][u][e][h][a][n][n] on May 4, 2010 at 9:48 AM said...

macam dak utih la...rindunya :( cian kucing tu sapa la tuan dia erk..

Chenta on May 4, 2010 at 9:50 AM said...

Sabar tEDI ...

kella on May 4, 2010 at 9:51 AM said...

Alhamdulillah..
Tuhan Maha Kaya..
gembira mengetahui kau sekurang-kurangnya dapat meleraikan rindu yg tersimpan.. :)

attyfir on May 4, 2010 at 9:52 AM said...

sekurang-kurangnya lepas rindu tedi..

Nadiene on May 4, 2010 at 9:55 AM said...

apa lagi kak, sebat la balek umah, hehe

OnE HeArT..OnE LoVE.. on May 4, 2010 at 9:56 AM said...

mcm dak utih...

azieazah on May 4, 2010 at 10:07 AM said...

Seronok jer tengok bulu lembut kucing. Tapi Kak Azie tak pandai bela..


Aminnn.. moga dimakbul segala doa...

LyNn HaMzAh on May 4, 2010 at 10:08 AM said...

sabar tedi...

UNAI on May 4, 2010 at 10:08 AM said...
This comment has been removed by the author.
on May 4, 2010 at 10:19 AM said...

terubat kerinduan

UNAI on May 4, 2010 at 10:22 AM said...
This comment has been removed by the author.
azianierdawati on May 4, 2010 at 10:39 AM said...

sabar la tedi.. huhh sebak!

zns on May 4, 2010 at 11:15 AM said...

mmmm..mesti rasa lega kan?
lepas rasa rindu...
cik tedi sabar yea..:)

jiehan on May 4, 2010 at 11:53 AM said...

walaupun sy bru je follow blog tedy ni tp first sy tgk pic kucing td ati sy terus terfikir cm dak utihlah...sabarlah cik tedi yer...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on May 4, 2010 at 12:23 PM said...

sama..

e.t.t.y on May 4, 2010 at 3:07 PM said...

terubat rindu kan.

umi_e on May 4, 2010 at 3:56 PM said...

Salam...

Amat memahami perasaan yang ditanggung itu...

meowwmania on May 4, 2010 at 7:55 PM said...

hanya tuhan yg mengerti apa yg dirasai...

luahan di hati pasti dpt difahami teman-teman pencinta haiwan yg lain

kami bersama mu ;)

N@zihah on May 10, 2010 at 9:38 AM said...

Salam..saya pernah rasa apa yang kamu rasakan,InsyaAllah kucing tu selamat di situ walaupun kamu tak dapat bawanya balik.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting