Wednesday, May 12, 2010

18sx : woOooooWW!! aWwww!! WeeeEEe!! BuDak cOmeL Baru LePas ManDi.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:01 PM
Photobucket


Photobucket

Wow!!

Baru lepas mandi tapi tidak mahu keringkan badan sendiri. Wah! Wah! Wah! Mengada-ngada. Di jumpai di dalam longkang dalam keadaan yang hitam legam. Ekekekekeke....

'Nak kucing tak?' Menerima panggilan bertanyakan tentang anak kucing.

Selepas itu satu panggilan 3G di terima.

"warna apa ni?'

'Putih'.

'Erk! Macam hitam je'.

'Dia jatuh longkang. Saya dah mandikan. Tapi tak nampak putih. Kesan kotor minyak masih ada. Susah mahu tanggal.'

'Umur berapa?'

'Kecil lagi ni. Dalam sebulan kot. Ada 2 ekor lagi belakang rumah. Emak dia tak dapat di kesan'

'Kalau mak tak dapat kesan, ayah apatah lagi.' He he he he...

Photobucket

Rasanya warna dia macam kucing 'siam'. Hik hik hik..

Siapa mahu anak-anak kucing, angkat tangan.

Aku bukan tidak mahu lagi bela kucing, tapi biarlah dahulu. Di rumah ini pun sudah ada 2 ekor kucing rasmi dan 3 ekor yang tidak rasmi. 4 jantan 1 betina. Hari-hari bertekak. Boleh migrain di buatnya. He he he he..

Nota kakitanganku : Tapi anak kucing memang comel!!






28 kUs-kUs:

..::..ein..::.. on May 12, 2010 at 10:48 AM said...

Nak juga ank kucing tu...tp ein pun cam tedi..kucing ein dh berbelas...termasuk 2ekor yg masih kecik....

aenareal on May 12, 2010 at 10:51 AM said...

mmm..tringin nk bela kucing blik..tp kat umah da ade baby..hihi

Hazzy Ishak on May 12, 2010 at 10:51 AM said...

kesiannya jatuh longkang

Lya Colours on May 12, 2010 at 10:52 AM said...

mak kita x bg bela kucing kat umah
huhuhuhu

Mr.Homosapiensz on May 12, 2010 at 10:57 AM said...

msti comel klu kucing siam warna putih....
jantan ke betina tu?

Nur Hawa Mohd Zin on May 12, 2010 at 11:00 AM said...

waaa...mandi dah dia..hehehehe...kucing awe sgt takot nak mandi..ape pasal ntah..ke mmg ek

zns on May 12, 2010 at 11:00 AM said...

abis tu...cik tedi...sapa yang jaga? zns kat rumah ada 11 ekor suda

Watierman, rmanbkr on May 12, 2010 at 11:07 AM said...

Dik....nak angkat tangan....hish...cemburu si Jello & Tomei....nak angkat kaki cam nak cabut lari lak....Meh Akak tolong mandikan sekali lagi..mesti lepas ni....dah tak nak bagi balik dah!!!
Akak tahu betapa comelnya mereka....baby...memang comel...akak masa baby dulu pun rasanya..comel gak!!hehehe...Belalah....comel tu....nanti Akak poskan something untuk kamu...!

ejaMaria on May 12, 2010 at 11:20 AM said...

siannye... jatuh longkang!

NichKhun on May 12, 2010 at 11:21 AM said...

suke kucheng ek.. awak mesti penyayang kan? hehehe

iva saionji on May 12, 2010 at 11:48 AM said...

kami nak anak kucing jantan leh..??kata iva dan hincik memandunya...hehehehe

Nurhayati on May 12, 2010 at 11:58 AM said...

teringat dulu2.. firstime bela kucing.. nak mandi kan dia.. gigil2 sian huhuhu

embun d tengah malam on May 12, 2010 at 12:01 PM said...

kat umah i pun dah 6 ekor..hehehhe

relevan on May 12, 2010 at 12:06 PM said...

Ingat apa tadi..hehe!

meowwmania on May 12, 2010 at 12:11 PM said...

cian baby meow tuu..

POSH76 on May 12, 2010 at 12:16 PM said...

alala tomeinyer

ItaJeff on May 12, 2010 at 12:16 PM said...

alalalala...ciannya dia...

fikaryna on May 12, 2010 at 12:19 PM said...

aku hanya mampu doakan kucing2 tu terpelihara..sbb aku x mampu pelihara..aku ada gen geli..huhu..

~LP Lum~ on May 12, 2010 at 12:42 PM said...

salam tedi~

heheeh... memang cumel.. tapi anak rimau atau singa laie cumel... :)
aku suka tgk anak2 rimau atau singa atau ular... :)

Aini on May 12, 2010 at 12:52 PM said...

sy dulu ade gsk kucing warna ni. Sgt comel tau. nanti telinga die hitam, badan kelabu..huhu

~AmyLiana8886~ on May 12, 2010 at 1:08 PM said...

rindu lak ke putih (kucing kesygan) dh lama mati..huhu

LiNda on May 12, 2010 at 1:19 PM said...

nak ! nak !

white rose on May 12, 2010 at 1:30 PM said...

alahai...keciannye jatuh longkang...

Jantan Keparat on May 12, 2010 at 1:32 PM said...

kamo sgt bagus!!!!!!
suke sgt kucing!

Roronoa Zoro on May 12, 2010 at 1:39 PM said...

penyayang kucing ek? same macam kawan kepada kawan saya.. jumpa kucing tepi jalan.. pastu bawak gi kfc semata2 nak bagi kucing makan ayam.. pastu masa dia nak tinggalkan kucing tue balik, kucing tue kejar dia.. last2 dia bawak balik kucing tue n bela terus..

hehe.. muka dia ganas tapi hati baik.. ahaha..

e.t.t.y on May 12, 2010 at 2:15 PM said...

kalau kita nak, aduh bertambahlah siam siam kt rumah. jangan berjodoh dengan orang siam suda.

F U N F A B U L O S I T Y on May 12, 2010 at 4:14 PM said...

mandi jangan tak mandi..
nanti baru leh chomel ;D

Leelee on May 12, 2010 at 6:02 PM said...

kesian lah kucingkicing tuh,kena tinggal dengan mak sndr.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting