Friday, May 07, 2010

JawaPan kEPaDa sOaLan KeFahamaN PaGi TaDI : Dak ItaM KeJar Dak kImO....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:00 PM
Dari tajuk sahaja sudah tahu jawapan soalan kefahaman Bahasa Melayu pagi tadi. Sila rujuk sini.

Jika kamu mengikut blog aku dari awal tentu kamu tahu betapa garangnya Pakcik Kimo. Sampaikan bila dia lalu sahaja mencicit-cicit Dak Itam dengan arwah Dak Utih (arwah?) lari menyelamatkan diri.

Semalam buat pertama kalinya aku tengok keberanian Dak Itam terhadap Pakcik Kimonya. Dia yang kejar Dak Kimo. Dak Kimo yang lari.

Adakah ini bermaksud zaman kegemilangan Dak Kimo telah berakhir? Aku tidak tahu usia sebenar Dak Kimo. Yang aku tahu aku telah menjaganya masuk tahun yang kelima. Semasa jumpa dia usia dia mungkin dalam linkungan 1 tahun setengah.

Sedangkan Dak Itam baru masuk 2 tahun setengah.

He he he he.. Pasrah sahajalah Dak Kimo. Sedarkan diri kamu itu.

Photobucket

Si Butaku Dak Kimo

Photobucket

Si Boroiku Dak Itam

Kucing Borek Bos Rintik.

Ha ha ha ha

Bajet tidak menahan ambil gambar tidak pandang kamera! Ekekekekke..

Sekian. Jawapan Soalan Kefahaman.

Nota kakitanganku : Mahu tidur sekejap boleh?





10 kUs-kUs:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on May 7, 2010 at 2:22 PM said...

tido la ko. aku sedang menikmati me sup utara. kelazatanya tidak terkata. hmmmmmm

Misz Pinkie Winkie on May 7, 2010 at 3:00 PM said...

oooo..
mudahnya jawapan dia.
dari soalan sudah ada jawapan rupanya.
kejar.

aNiSa hANg tUaH on May 7, 2010 at 3:13 PM said...

heeee
jawapannye tue jee
alaa..baru nak jawab
tetibe je kak tedi dh bg jawapan

:P

Dee on May 7, 2010 at 3:24 PM said...

a'ahlah..posing mcm tuan dia..

fiD on May 7, 2010 at 3:43 PM said...

aik kucdn pon adre borok ke kak?

hanie@nisya on May 7, 2010 at 3:48 PM said...

posing bergaya hehee

embun d tengah malam on May 7, 2010 at 3:48 PM said...

selamat bertiduran

Hana Picca on May 7, 2010 at 3:52 PM said...

hahaha..kemain bajet tak mau pandang kamera..hihi

makdara terdiva on May 7, 2010 at 4:39 PM said...

kelihatan otot2 sasa di lengan dak itam..hehe

Softtouch [Hanim] on May 7, 2010 at 6:29 PM said...

he he he...mgkin faktor usia lah tedi..idup bagaikan roda dak kimo..terimalah hakikat..he he he

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting