Tuesday, May 04, 2010

sELamaT JaLan Bro, NanTikan kaMi Di saNa. Allah LeBih sayAnGkan kaMu. SemOGa Lancar PerJaLananmu ke sIsI-Nya. Al-FaTihah Buat HishaM SheikH OthMan.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:06 PM
Photobucket


'Kau kahwin tak jemput aku pun bro?'

'Alah.. tengok je gambar kat blog Jard. Sama je.'

'Apa pula samanya. Tak live.'

Aku mengusiknya bila mendapat tahu di selamat melangsungkan perkahwinannya kira-kira sebulan yang lalu. Dia memang suka bergurau dengan kawan-kawan.

'Simpanlah YM kau tu!!'

'YM aku masuk workshoplah.'

Itu ayat masa awal-awal kenal dengan dia. Memang sampai ke sudah kami tidak pernah berYM. Bukan tidak mahu beri. Zaman berYM aku sudah berlalu. Memang tidak pernah 'on-line' lagi.

Dia memang rajin 'blogwalking' sebelum bernikah. Boleh di kategorikan sebagai pengomen tegar di blog ini. Namun bila sudah berkahwin dia semakin menyepi. Kadang-kadang sahaja blognya di kemaskini.

Ingat lagi komen terakhirnya di sini jika tidak silap aku dalam bulan April.

'Maaflah lama tak singgah.'

Ahhh! Dia tidak akan singgah lagi.

Hari ini dia telah pergi buat selama-lamanya. Dia telah kembali ke sisi Pencipta Yang Satu.

Bro, kamu tetap dalam ingatan kawan-kawan. Kamu tetap kawan yang baik di hati kami. Walau tidak pernah berjumpa, aku pasti blogger-blogger yang mengenali kamu bersetuju jika aku katakan kamu seorang kawan yang di senangi dan di hormati.

Selamat berangkat bro. Selamat kembali ke sisi-Nya. Nantikan kami di Padang Masyar nanti.

Takziah buat isterinya dan kaum keluarga.

Mati adalah janji Allah buat kita semua.

Mohon jasa baik kawan-kawan untuk menyedekahkan Al-Fatihah atau Yasin kepada Allahyarham Hisham.

Blognya di sini.

Al-Fatihah.....





38 kUs-kUs:

aNiSa hANg tUaH on May 4, 2010 at 8:09 PM said...

al-fatihah

xiiinam on May 4, 2010 at 8:27 PM said...

Innalillahiwainnailaihi roji'un.....

Pensel Kontot on May 4, 2010 at 8:28 PM said...

sgt terkejut dgn perkhabaran ini...
Al-Fatihah ku hulurkan

~LP Lum~ on May 4, 2010 at 8:32 PM said...

A-fatihah dan salam takziah wat kuarga arwah...
moga arwah akan di tempatkan di kalangan mereka yg beriman...

mindbreaking on May 4, 2010 at 8:40 PM said...

innalillah,,btul ke ni??ptt lama arwah x dtg blog n update post...sbb kematian?terkejut MM,tergamam skjp...arwah br kawen...takziah buat isteri dan keluarga arwah...

white rose on May 4, 2010 at 8:50 PM said...

takziah buat arwah...
smoga arwah ditempatkan bersama org2 beriman...AL- FATIHAH...


akak, cite laa mcmana berlakunya perkara nih???
akak dapat tau darimana???

LiNda on May 4, 2010 at 8:53 PM said...

Kenangan menjadi sejarah ...


Al-Fatihah ..

fikaryna on May 4, 2010 at 9:23 PM said...

dah g jenguk blog dia...salam takziah utk sahabatnya dan isterinya..baru kahwin tapi jodoh x pnjg..sedihnya..teringat en.fika yg jauh di mata..

semoga isteri dan keluarganya tabah..

meninggal akibat kemalangan sgt mengejutkan..

kak anie on May 4, 2010 at 9:23 PM said...

Al-Fatihah buat arwah...dan takziah buat yang tinggal

green on May 4, 2010 at 9:28 PM said...

al fatehah..
ye lps kawen, die jarang berblog..

Yatre Hayati on May 4, 2010 at 9:30 PM said...

alfatihah. dia baru berkahwin...kasihannya

QieFLy si Dolce on May 4, 2010 at 9:39 PM said...

ikatan yang rapat diantara blogger2....al-fatihah buat beliau sekeluarga....

NahDaTuLIzaH on May 4, 2010 at 9:40 PM said...

Al fatihah...

blueCITY® on May 4, 2010 at 9:49 PM said...

innalillah...

alfatihah,

salam

blueCITY® on May 4, 2010 at 9:58 PM said...

baru mesej bro beruwang ni
dia kata saudara hisham kemalangan..

Shamrin Mat Janih on May 4, 2010 at 10:19 PM said...

al-fatihah..

Jard The Great on May 4, 2010 at 10:19 PM said...

tersentuh hati dgn entri kamu..

al-fatihah. thanks buat entri

JMR on May 4, 2010 at 10:22 PM said...

alfatihah utk arwah..blog mengeratkan ukhwah antara kita...

ciK LyndaWawa igUana on May 4, 2010 at 10:23 PM said...

kenapa dia meninggal?

~H @ N i ~ on May 4, 2010 at 10:50 PM said...

Al-Fatihah semoga roh nya di rahmati Allah.cukup tersentuh dengan n3 kamu ini tedi

HonEyBuNNy on May 4, 2010 at 10:56 PM said...

Al-fatihah.....ila pun pernah jgk msg dekat Fb dgn dia...arwah sgt baik....

FatinZol on May 4, 2010 at 11:03 PM said...

al fatihah...
terasa jugak kehilangannya sebab arwah ade jgk dtg komen2 kt blog...
yg hidup akn mati.itu janji-Nya...

cik idaY on May 4, 2010 at 11:33 PM said...

takziah kepada isteri dan keluarga arwah..

FaTiN on May 5, 2010 at 12:07 AM said...

takziah kpd keluarga arwah.
semoga arwah ditempatkan bersama-sama org yg beriman. amin

embun d tengah malam on May 5, 2010 at 1:12 AM said...

al fatihah..takziah buat keluarganya..

i suka lyric lagu hijjaz tu..sedih sgt

syahirul on May 5, 2010 at 2:13 AM said...

moga Allah permudahkan urusannya di alam barzakh... moga ditempatkan bersama org beriman.. amin... Al-Fatihah..

innalillahi wainna ilai hirojiuun...

dee on May 5, 2010 at 3:03 AM said...

Al fatihah

Faarihin on May 5, 2010 at 4:55 AM said...

Allah lebih sayangkan bro hisham.. semoga rohnya di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ on May 5, 2010 at 7:24 AM said...

✿...salam takziah buat arwah Hisham Sheikh Othman ....semoga beliau tenang di sana dan di tempatkan di kalangan orang2 yg beriman....amin....Al-Fatihah (T_T) kehilangan sorang blogger yg sangat baek hati......✿

(: syai_sharif :) on May 5, 2010 at 8:09 AM said...

al-Fatihah~

umi_e on May 5, 2010 at 8:35 AM said...

salam... Innalillahiwainnailaihi rojiun... Al-fatiha...

Takziah buat keluar arwah... semoga kuat menerima dugaan ini...

relevan on May 5, 2010 at 9:32 AM said...

Al Fatihah..

♥S@R@♥ on May 5, 2010 at 10:42 AM said...

al-fatihah..

seimura on May 5, 2010 at 12:11 PM said...

sedihh... :(

kella on May 5, 2010 at 12:14 PM said...

walau aku tidak mengenali beliau, hari ni baru berkesempatan tengok blognya,
tapi sama2 doakan, sedekah alfatihah.. dan salam takziah untuk keluarganya..

kella on May 5, 2010 at 12:14 PM said...

walau aku tidak mengenali beliau, hari ni baru berkesempatan tengok blognya,
tapi sama2 doakan, sedekah alfatihah.. dan salam takziah untuk keluarganya..

sonata anak kancil on May 8, 2010 at 9:51 AM said...

Al-fatihah. Takziah untuk keluarganya.

Faaein Talip Roy on May 20, 2011 at 8:24 AM said...

sedih... =(

dia pergi sehari selepas anak saudara sy lahir..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting