Tuesday, May 25, 2010

harI BerkELah di PeJabaT kesiHataN. 'Saya kenA GaTaL-GaTaL DokTor!!!' BeLum semPat seLak kaiN, DokTor suDah suruH KeLuar. 'PerGi amBiL UbaT!!!'

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:55 PM

Photobucket

Aku ke Pejabat Kesihatan Jasin untuk buat pemeriksaan. Sampai dalam pukul 2.30 petang. Tunggu punya tunggu punya tunggu, giliran aku tidak sampai-sampai juga. Sekarang nombor 2072, nombor aku 2081. Punyalah lama. Dalam pukul 3.20 petang aku sudah tidak sabar. Angka 2076. Seorang pesakit punyalah lama. Aku keluar dahulu siapkan kerja di PPD dan singgah ke bank sekejap.

Balik semula ke klinik dalam pukul 3.50 petang angka 2080. Fuhh.. Selamat beb!! Tapi mahu tunggu giliran aku yang 2081 itu punyalah lama!! Pukul 4.00 petang baru di panggil.

Masuk sahaja, beri salam, duduk kemudian doktor tanya kenapa, aku jawab 'Saya kena gatal-gatal'. Aku tidak sempat mahu selak-selak kain mahu tunjuk kaki (doktor perempuan) dia sudah laju menulis atas kertas. 'Okey. Ambil ubat sapu dan ubat makan.'

Tidak sampai pun 5 minit!!!!

Jam sudah pukul 4.05 petang. Aku ke kaunter ubat punyalah ramai orang! 'Puan, lama tidak mahu tunggu?' 'Boleh tahanlah.' Dia menjawab.

Aku pun apa lagi.
'Boleh blahlah!!!' Eh!! Hanya dalam hati. Aku pun terus berlalu sahaja tidak mengambil ubat. Buang masa sahaja. Duduk menunggu berjam-jam. Aku ambil ubat lain kali sahajalah!! Hati sudah panas. Silap-silap pukul 5.00 petang baru giliran aku dapat ubat! Ha ha ha ha

Maaflah, aku termerungut. Mahu cepat pergi klinik swastalah kan? Banyak songellah kau Tedi!!! He he he he...

Tapi serius!!! Lambat!!

Nota kakitanganku : Aduhai! Kasihan tengok warga-warga emas yang lama menunggu sampai tersengguk tidur!!




20 kUs-kUs:

Amieynna Amin on May 25, 2010 at 8:53 PM said...

kamu duk jasin?
kampung daku itu..
hehe..

sabar je tedi..
kalau bab menunggu nombor mmg xbleh blah..
bile da dekat tu la yg lg lambat..

fiD on May 25, 2010 at 9:00 PM said...

klinik kerajaan kan...

Uruchimaru @ kf on May 25, 2010 at 9:13 PM said...

lucu tajuk n3 !
bhahaha..nakal juga si tedi ni :)

Kak anie on May 25, 2010 at 9:22 PM said...

tEDl...tu bukan lambat aje...lambat gilerrr!!

alvin takda rumah harga 8juta.... on May 25, 2010 at 9:24 PM said...

aku harap ada klinik drive thru...

Jard The Great on May 25, 2010 at 9:26 PM said...

benda free dan murah camtuh la pny servis.. huhu

PenuliS on May 25, 2010 at 9:28 PM said...

sdh biasa melihat situasi seperti kamu..

Roronoa Zoro on May 25, 2010 at 9:30 PM said...

klinik atau hospital kerajaan mmg gitu.. lmbat terhegeh2.. kalo ada duit, baik ke farmasi atau swasta jer...

pernah sekali nak amik ubat demam jer.. tunggu 2 jam last2 dapat panadol jer.. sakit hati!!!!!!!!!

tapi itu kisah lama.. hahaha =D

cikgu isza on May 25, 2010 at 9:36 PM said...

pernah ngintai apa ler deme buat di dalam sampai lama sangat menunggu.. bila tengok masing-masing tengah sibuk jer.. takde rupa ngelat pun.. tak tahu lah apa yang x kena..

hanie@nisya on May 25, 2010 at 10:12 PM said...

sabo... sabo..

white rose on May 25, 2010 at 10:30 PM said...

mmg sabau je tau...

sy penah alami...

mmg kesian kat warga tua...

Ieda Al-Habsyi on May 25, 2010 at 10:36 PM said...

hospital kerajaan mmg begitu :)

aNiSa hANg tUaH on May 25, 2010 at 10:45 PM said...

heee.
kebanyakannya klinik/hospital kerajaan mmg mcm tu
bile kite komplen nnti pandai lak diorg jawab salah pesakit
haih

Bintang Hati on May 25, 2010 at 11:21 PM said...

gov mmg camtu..
sy sdri pena kena..
pegi jupe pakar..
tgu pye la lame brejam2
pdhal kat ctu de tulis..
" anda akn dlyan dlm mse 60 minit..."
ble da jupe doc...
sntuh pon x...
ckp smbil lewa..
siap nguap2 mnum aor kopi..
ahh..skit at
pastu tobat da xnk pegi gov da

JMR on May 25, 2010 at 11:42 PM said...

itulah servis terbaik dari diorg kot...heheheh

arboqskii on May 25, 2010 at 11:49 PM said...

itulah masalah kelinik kesihatan nie...servis x pernah tiptop...hampeh..dulu pernah gak aku bergaduh ngan doktor sama nurse dieorg....mulut dieorg cam longkang...aku fire kaw2 ....hahaha

@rE-LonG on May 26, 2010 at 8:46 AM said...

Hahaha..dua minggu lepas kT pi klinik kesihatan jasin gak..tukar ubat pam yg da hbis tu dgn adik ipar..

memg sejam tunggu nk dpt giliran..pdhal nk tukar ubt je..tp memg kbykkn kT gi hspital pn memg jenis mCm tu la gayaY..

letih mcm2 ragam dorang nie..klo agak2 xtahan nk tunggu kenela pi klinik swasta..huhu

nuraarin-life on May 26, 2010 at 11:59 AM said...

Ini adalah normal tedi.. kadang2 rasa malas jer, kalau sakit skit2 beli saja ubat di farmasi.. tak tension hanya menunggu giliran

iCe on May 26, 2010 at 2:32 PM said...

laaaa nape cik tedi tak tipon Dr. iCe???? kalo gatal2 ni, kat klinik swasta diorang bagi injection je... kompom kejap je ilang gatal2 tu... hahahaaaa

ctpayong on May 27, 2010 at 12:21 PM said...

ted...time ko xsempat nak selak2 kain tapi nape Q sampai nak abes waktu keje? tak faham tak faham. skang camner? gatal2 lagi ke? mandi laut je senang, abes citer kejap je baik.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting