Sunday, May 30, 2010

LisDawaTi : saYa PercaYa Fauzi 100%

cOrat cOret Oleh : myQza pada 4:30 PM
Photobucket

Boleh ke kita letak kepercayaan 100% kepada kamu lelaki walaupun kepada suami sendiri? Aku minta maaf, aku belum berkahwin. Mungkin aku ada pendapat sendiri. Kamu yang sudah berumahtangga, mungkin ada alasan sendiri.

Tapi bagi aku, sesiapa pun di dunia ini, aku tidak akan letakkan kepercayaan 100% kepada mereka. Tidak akan sesekali. Sebab aku percaya, manusia itu bukan malaikat. Hati akan cepat berubah. Fikiran tidak akan dapat di baca.

Hari ini begini, esok begitu. Kita tidak tahu.

Eloklah kita hanya sebutkan 'Saya percayakan dia.' Tanpa meletakkan peratusan. Kerana jika apa-apa berlaku kita tidak akan di umpamakan 'meludah ke langit'.

Ada pendapat mengenai kepercayaan 100% kepada pasangan ini?

Jom kongsi!!

Nota kakitanganku : Selalu ambil langkah berjaga-jaga.





25 kUs-kUs:

cHeRyNa PiReS on May 30, 2010 at 1:48 PM said...

tunggu dan lihat.
masalah dengan artis nieh besok2 menyesal dengan apa yang mereka dah cakap.

hanie@nisya on May 30, 2010 at 2:21 PM said...

memang tak patot pecaye 100%

al-mankaraqi on May 30, 2010 at 2:34 PM said...

walaupun beliau hensem, cukuplah sekadar 99% percaya......

keen on May 30, 2010 at 2:39 PM said...

percaya 100% hanya pada Allah bukan manusia...

ItaJeff on May 30, 2010 at 2:39 PM said...

jgn percaya 100%...tinggalkan sikit utk masa2 kecemasan...

ItaJeff on May 30, 2010 at 2:39 PM said...

Cik tedi..jgn lupa amik tag yer...ari tu dah shout kat shoutbox hehe..

Miss ... on May 30, 2010 at 2:45 PM said...

btol nampak mcm riak pun iyer minah ni..mcm la laki dia tu 100 persen perfect

@juera on May 30, 2010 at 3:03 PM said...

ak pon x kawen lg..tp drpd pengalaman org dh kawen bercerita diorg kata jangan percaya dengan lelaki 100%..sometimes ada rahsia kita kena simpan untuk kita..mcm awk kata la..mnusia bila2 mse boleh berubah..

nj on May 30, 2010 at 3:12 PM said...

sitedi...

....cepatlah kahwin!!!...hehehe

Ms.Lilies on May 30, 2010 at 3:24 PM said...

bg aku xde 100% percaya pd manusia...tak kisahla suami/isteri..
tggl sikit as emergency...
sok2 xde la kecewa beno

Zareda Norman on May 30, 2010 at 3:45 PM said...

HM tUah kata kalau kita tak letakkan 100% kepercayaan kepada suami, kenapa kita mengahwininya?? Ya akak percaya 100% pada cik hubby, sekiranya berlaku yang tidak tidak.. Nauzubillah.. tapi akak akan tetap mengharunginya kerana kak zar jua percaya 100% kepada Allah SWT..

Jangan dicurigai suami, cemburu tak ape.. tapi jangan syak wasanga

ejaMaria on May 30, 2010 at 3:46 PM said...

percaya lah... perkahwinan hanya akan berlaku bila kita percayakan dia pasangan yg telah ditetapkan oleh Allah, jika putus jodoh itu juga ditetapkan oleh Nya,
nak tinggal serumah jadikan pasangan hidup mmg kita kena percaya, jgn ada syak wasangka, sbb itu yg akan jadi gangguan dlm rumahtangga
tak salah 100% itu...
tanyalah pasangan yg bahagia hidup berpuluh tahun lama... insyaAllah jawapan mereka sama, beza nya mereka tidak menunju-nunjuk... itu saja...

Jantan Keparat on May 30, 2010 at 3:57 PM said...

ala..
ckp jewk prcaya 100% tp dalam hati hnya tuhan jewk yg tau..
huhuhu...

sarah shafie on May 30, 2010 at 5:08 PM said...

tk ley la percaya 100%..kena ade jgk rse tk percaya tu wlaupun sdikit..

::iNDa:: on May 30, 2010 at 5:11 PM said...

Nak percayakan suami blh tapi jgn terlalu show atau bgtau kat semua org yg anda prcayakan dia 100%..Nanti apa2 jadi tak lah malu sgt kan..

ezam on May 30, 2010 at 5:35 PM said...

sokong stetmen zareda!!!!!!

hans on May 30, 2010 at 5:45 PM said...

yups
susah sebenarnya
jika pasangan anda jujur
xrasa sia2 percaya 100%
kalau ditipu memang hati tension
apa2pun jgn percaya orang 100%
mesti kena ada sedikit sangsi

azieazah on May 30, 2010 at 6:22 PM said...

Hahahaha... ayat klise dunia artis.

Bukan mendoakan, tapi rasanya itu ayat cover line...!

Farah Ain on May 30, 2010 at 6:48 PM said...

kite perlu percaye sebb kprcyaan tu pntg dlm hdup seseorang..
tp pada sesetengh perkara jgn terlalu meletakkn kprcyaan yg tngi..;)

Yunus Badawi on May 30, 2010 at 7:11 PM said...

Maaf cakaplah. Kalau saya 60% pun dah untung. Mcm muka tak konfiden baik aje ngeeee

Wanita Mutalib on May 30, 2010 at 10:20 PM said...

100%?

no no no no no no ..

hee..

@rE-LonG on May 31, 2010 at 8:33 AM said...

Emm..kT pn xpnah letakkan brape kpercayaan kT pd setiap org even pd suami sndiri..

cuma pd kT..kT akn berikan spenuh kepercayaan kT pd org..tp bila org tu musnahkan kpercayaan yg diberi..kT xkn bg peluang kali kedua lg..

da xleh percaya org tu lg..
what goes around comes around.. ^_^

deena awanis on May 31, 2010 at 9:40 AM said...

bagi aku, percaya tu perlu dalam sesuatu hubungan tapi 100% tu mungkin tidak.x percaya 100% bukan bermakna meragui suami tapi had berjaga2 bagi kita sebagai isteri supaya kita guna akal fikiran yang Allah kurniakan pada kita..=)

kella on May 31, 2010 at 10:04 AM said...

uhhh.. tidak sama sekali 100% tidak akan boleh..
bg ku lisdawati dah terlepas cakap la.. kena tarik balik, tidak semudah itu untuk 100%..
percayalah..

ctpayong on May 31, 2010 at 3:01 PM said...

manusia tidak ade yg perfect...kenapa rating percaya 100%..silap besar!!! ape pun mungkin lisdawati lebih tawakkal dari prejudis.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting