Sunday, May 30, 2010

BiLa Dak Itam BeLaJar MemasaK : JeLi PuDinG BerroTi Dak ItaM

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:05 AM
Photobucket


Photobucket


Ekekekeke.. Aku tidak tahulah kenapa pula nama Dak Itam termasuk dalam nama resepi ini. Ekekekeke.. Tiada pun warna hitam dalam puding ini.

Mahu buat ini senang sahaja. Kamu hanya perlu beli puding dan jeli segera. Ini aku guna puding dan jeli segera Jenama Nona.

Masak satu persatu mengikut sukatan yang terdapat di belakang kotak. Bila sudah mengeras, lapiskan selapis lagi. Jumlah lapisan terpulang. Jika mahu letakkan kek gulung yang di potong pun boleh yang macam aku buat itu. Mahu gantikan dengan nata de coco pun okey. Ikut citarsa masing-masing.

Jumlah lapisan tu terpulanglah ya. Warna warni lagi cantik. He he he. Macam aku, aku buat 4 lapisan sahaja. :)

Bekukan sebentar dalam peti sejuk. Siap! Boleh makan! Yey! Mudah, senang dan kos yang murah.

Sekian. Laporan masakan dari dapur Dak Itam.

Nota kakitangan Dak Itam : Bos! Sila bayar royalti sebab guna nama aku sebagai tajuk resepi!







15 kUs-kUs:

umi_e on May 29, 2010 at 8:32 PM said...

salam...

lama sungguh kak e tidak membaking... (sejak nak mendietkan diri hehehehehe tapi masalahnya tak gak berat badannya turun...)

* Insyaallah esok akan ke sana dan akan disampaikan salam dan peluk cium untuk Hero dan cumel2 papa ya... *

ejaMaria on May 29, 2010 at 8:33 PM said...

wah... bagus... bagus...kreatif... bole ditiru idea ini... TQ

Dyna Yvonne on May 29, 2010 at 8:46 PM said...

wah...
nmpk nye sgt sedap~
hehhe~
mintak rse cikit~
^_*

meowwmania on May 29, 2010 at 8:48 PM said...

sedapnya..

rajin sggh kamu memasak yer tedi..

Oh Malaysia on May 29, 2010 at 8:57 PM said...

wow.. bestnya!!!!!!!

zaradgreat on May 29, 2010 at 9:04 PM said...

wah
arituh aku buat puding roti
1st time buat
heheheh

etty on May 29, 2010 at 9:06 PM said...

dak itam tlg buat,padahal pandang puding pn sebelah mata.

white rose on May 29, 2010 at 9:11 PM said...

perggghhhh...

sedap wooo...

kecur ayaq liuq...

~LP Lum~ on May 29, 2010 at 9:31 PM said...

salam tedi~

hehehe... best3.. aku paling suka puding dan agar2.... :)

ps : ted, tadi aku try wat murtabak mcm resepi ko semlm.. :)

Rara on May 29, 2010 at 10:17 PM said...

wahh,antar la sikit kat sini.. :)

ashie023 on May 29, 2010 at 10:56 PM said...

aik dak itam dah jadik chef dah skrg..ahhaa

cikgu isza on May 29, 2010 at 11:04 PM said...

nampak macam sedap.. rasanya? adakah dilarang keras utk org kencing manis?

hanie@nisya on May 29, 2010 at 11:14 PM said...

mane utk sya??

aNiSa hANg tUaH on May 29, 2010 at 11:32 PM said...

wauu
nampak cm sedap
nak!

wanie mat zin on June 1, 2010 at 5:48 PM said...

nanak sket!!!!:))

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting