Sunday, May 02, 2010

LapOran PoLis Di BuaT TerHaDaP MoHD SaFuaN HeLmI : keNaPa Kau BerLaGak sanGat Bro?? Kau FikIr 'OranG' Kau SeTuJu DenGan RanCanGan KeJi kaU Membunuh?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:20 AM
Photobucket
Dari Facebook

Aku malas mahu tulis pasal politik sebenarnya. Aku lebih suka jadi pemerhati picisan yang hanya bersembang-sembang kosong tanpa fakta yang kukuh. Aku bukan penganalisis profesional.

Anggaplah tulisan ini lebih kepada rasa perikemanusian. Rasa pertimbangan yang perlu di ambil sebelum mengeluarkan kenyataan yang nampak bodoh dan tolol. Dia rela di hukum gantung kerana membunuh. Tapi aku akan hanya hormat kau kalau kau pergi berjuang bebaskan rakyat Palestin yang di tindas Yahudi Lakhnatullah.. Kalau kau mati pun kerana berjihad!

Setuju dengan beberapan pendapat. Mohd Safuan Hilmi ini hanya perlukan perhatian. Kurang kasih sayang atau terlebih-lebih kasih sayang mamat ini. Suka publisiti murahan.

Aku yakin, pemimpin negara pun tidak pernah dan tidak akan mengizinkan pertumpahan darah semata-mata kerana tiada persefahaman politik.

Satu laporan telah di buat terhadap mamat separuh telur masak ini oleh Dewan Pemuda PAS. Kita tengok sahajalah pengecut ke beraninya Si Mohd Safuan Hilmi ini bila di minta hadir untuk siasatan nanti walaupun dengarnya dia sudah pun menutup akaun laman sosialnya. Ciri-ciri pengecut sudah terserlah di situ. Berita laporan polis di sini.

Gila ke apa kau Mohd Safuan Helmi??

Nota kakitanganku : Manusia sudah jarang guna otak dan akal bila mahu bertindak.





23 kUs-kUs:

azieazah on May 1, 2010 at 10:06 PM said...

Nak pinjam ayat seorang blogger:

insan spesis ini ketandusan susu ibu dia...

hanie@nisya on May 1, 2010 at 10:15 PM said...

wat something tak pk guna akal. kan dah terima padah

nursarah on May 1, 2010 at 10:24 PM said...

nak glamer je nih. tektik murahann

simawarhitam on May 1, 2010 at 10:34 PM said...

kasihan. seorang pemuda yg sgt tak matang kerna tak bijak menyalurkan rasa tak puas hati dan marah. pi publish kat fesbuk buat ape. bodoh sungguh........

nota kaki: gelak guling2 kat budak sapuan ni. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAA

FatinZol on May 1, 2010 at 10:36 PM said...

childish.
kanak-kanak pun lagi matang.
lagi rasional.
kesian kita semua,sebab kena hidup dengan orang yang tidak rasional mcm ni.

ber_u_wang on May 1, 2010 at 10:38 PM said...

agak la kalau nak popular pon

cHeRyNa PiReS on May 1, 2010 at 10:52 PM said...

laaaa...tak dapat kawen ngan anak nik aziz ke ape dia nieh? kesiannye...aku tak pernah tgk org macam nieh. woooww...Alhamdulillah. mungkin berlipat ganda balasan tuhan utk org yang bersabar:)

cik kotak on May 1, 2010 at 11:18 PM said...

salam ziarah...

kesimpulan.."akibat mulut badan binasa"

kak anie on May 1, 2010 at 11:20 PM said...

Hmmm...dia tau akibatnya berkata begitu...tapi masih melakukannya kerana nak tarik perhatian...nak glemer aje tu

iqbalsyarie on May 1, 2010 at 11:49 PM said...

Baru semalam saya menulis tentang berfikir...ternyata inilah org yg tak guna otaknya utk berfikir dahulu...

Surah Al-hujurat ayat 6-Bila dtg satu2 cerita drpd org fasik,hendaklah kita siasat dulu kebenarannya...

si comel dari oman said...

selambe je kuar stetmen mamat tuh..skang ni bahaye la tulis2 mcm tu..xkadang2 pon takut nk tulis..wuwuwuwuwuwu..

umi_e on May 2, 2010 at 1:03 AM said...

Salam... semua itu terlalu ikutkan emosi... terpengaruh dengan permainan politik yang dia sendiri tidak tahu caranya...

* dia ni memang bermasalah... perlukan perhatian dam kasih sayang seperti yang dikatakan...

(Sebenarnya hati panas dengan statement yang di buat! tapi tetap 'cool')

OnE HeArT..OnE LoVE.. on May 2, 2010 at 2:18 AM said...

adeh tedi..lancang nye mulut dia..hadoi..T_T

djambu puadovich on May 2, 2010 at 3:10 AM said...

sekapal dengan rafiqin darwisy dan aduka taruna...kui3~

LiNda on May 2, 2010 at 3:14 AM said...

Kerana pulut santan biasa
kerana mulut badan binasa .

aNiSa hANg tUaH on May 2, 2010 at 3:54 AM said...

huu
emo tak bertempat
rasanya dia ada otak ,bole fikir batas ayat2
:)

~AmyLiana8886~ on May 2, 2010 at 5:00 AM said...

giler ke apa..ni spesis rafiqin darwisy gak nie..telur sparuh masak..huhu..

zino on May 2, 2010 at 8:26 AM said...

dia dah besar panjang biar dia tanggung apa yg dia tulis... kerana itu yg dia pilih..

so kita pun kena lah fikir dulu sebelum tulis ..

xiiinam on May 2, 2010 at 9:41 AM said...

Kerana hilang jati diri dan lupa akar umbi.....beginilah jadinya!

SK Seri Lagenda on May 2, 2010 at 10:25 AM said...

Salam Ziarah..

Kerana pulut, santan binasa
Kerana mulut, pulut pun habis....heheh

Kau tanggung apa kau tulis
pasni mu jadi pulut la...

N@zihah on May 2, 2010 at 10:57 AM said...

Gosh,manusia ke jugak tu??!sampai macam bgitu skali?!sangat melampau!!

Yatre Hayati on May 2, 2010 at 1:50 PM said...

ada lagi??? aish....banned FB jer la macm ni..kecuali orang yang main game x yah baanned...haha

JUGRAS on July 18, 2012 at 9:00 AM said...

Anak yatim bukan lah yang tiada beribu bapa tetapi yang tidak berakhlak. KESIAN mamat safuan helmi anak yatim...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting