Friday, May 21, 2010

.... kerana akU sEoranG manusiA BiasA....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:00 AM
Photobucket

Perginya adalah satu tamparan yang maha hebat. Tidak terucap dengan kata-kata. Tidak terluah dengan bicara. Entah mengapa kali ini dukanya jadi luar biasa. Hibanya jadi yang tidak di sangka-sangka. Puas sudah di pujuk-pujuk hati. Puas sudah berbicara sendiri. Sayangnya, hati rapuh bagai helaian daun kering.

Setiap kali diri bermunajat. Berbicara dengan Ilahi tentang hati. Tentang sakit dan tentang pedih yang terasa. Muhasabah diri. Menguatkan keimanan dan kepercayaan bahawasanya Allah itu Maha Mengetahui tentang sesuatu yang telah di tetapkan.

Setiap kali ingin menangis, aku tarikkan nafas sedalam mungkin, aku tahan dan aku lepas perlahan. Qada' dan Qadar-Mu ini aku terima dengan jiwa yang kerdil. Kuatkan hatiku, hamba-Mu yang tidak betah dengan ujian sekecil ini.

Syukur masih di beri peluang memperbaiki diri. Syukur. Di uji, tandanya Ilahi sentiasa memerhati.

Alhamdulillah. Ketenangan beransur di perolehi.

Terima kasih atas segala dorongan dan kata semangat. Terima kasih atas doa tidak putus. Terima kasih atas sokongan tidak berbelah bahagi.

InsyaAllah, aku akan kembali menulis seperti biasa.

Nota kakitanganku : .... yang selalu alpa....





43 kUs-kUs:

Tuah Hanani on May 21, 2010 at 9:05 AM said...

Tabahkan hati ye cik ted...

lupie on May 21, 2010 at 9:29 AM said...

Hi Sis,
Time will heal...
Sabar ya...
What's lost will never be replaced,
But we shall not lose memories..
Memories will live on... now and forever.

kak anie on May 21, 2010 at 9:32 AM said...

tEDl...ambillah masa selama yang tEDl inginkan untuk memulihkan luka itu...kami di sini sentiasa mendoakan agar hati tEDl akan lebih tabah...dan semoga masa yang berlalu dpt mengubati luka itu...namun kenangan manis bersama tetap utuh dalam ingatan...

p i j a h on May 21, 2010 at 9:37 AM said...

yups. takes ur time.
.
.
.
;)

Watierman, rmanbkr on May 21, 2010 at 9:41 AM said...

Tabahkan hati Dik...Take care ya!

ejdeejasmi on May 21, 2010 at 9:42 AM said...

sabar yea tedi..allah lebih syg kan mereka..dan DIA tahu yg mana terbaek untuk mereka..moga tedi lebih tabah yea...alahai emi pun rasa nk nangis...yela dh lama mereka ngan tedi...tu yg tedi hiba sgtkan?.. all da best yea tedi...kembalikan semangat anda semula

blueCITY® on May 21, 2010 at 9:42 AM said...

rapuh - opick

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidupku

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

kak Erna on May 21, 2010 at 9:42 AM said...

tedi..kita hanya bolih berkata kata..memujok hati tedi yang lara..besabar..tabah dan bermacam lagi..namun hanya yang mengalami saja yang tahu bagaimana..perasaannya kehilangan itu..

makdara terdiva on May 21, 2010 at 9:46 AM said...

tu baru hilang kucen..terasa sangat kesedihan & makna sebuah kehilangan..

apatah lagi kalau hilang teman hidup yg hampir2 bisa mmbuat jiwa penasaran..

semoga kamu terus tabah adikku !

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ on May 21, 2010 at 9:54 AM said...

kak tedi...maaf dah lama tak singgah di sini...

semoga semua nyer baik2 ajer...amin....

Rockers on May 21, 2010 at 10:06 AM said...

ya, tabahkan hati mu dik...

http://cicaktonjeng.blogspot.com

Dee on May 21, 2010 at 10:10 AM said...

rindunya nk baca tulisan tedi..cepat2 update ye..jgn dibiarkan kesedihan itu berpanjangan..

zns on May 21, 2010 at 10:18 AM said...

aku tunggu cik tedi...:)

relevan on May 21, 2010 at 10:33 AM said...

Aminnn!!

Ms.Lilies on May 21, 2010 at 10:51 AM said...

Tuhan tu tau ko kuat tedi..
sebab itu dia uji...
tandanya Dia masih sygkan ko...
Tabahla hati...

Bintang Hati on May 21, 2010 at 10:52 AM said...

bangkit..
n trus mra..
jdkn kkecewaan lalu sbg smpadan..

Lya Colours on May 21, 2010 at 10:52 AM said...

tedi bawak byk2 bersabar ye
tamo cedey2

Wanita Mutalib on May 21, 2010 at 10:57 AM said...

kamu kuat oke :)

Misz Pinkie Winkie on May 21, 2010 at 11:05 AM said...

kamu perlu kuat untuk berdiri.

Liliyuli on May 21, 2010 at 11:09 AM said...

jgn mcm ni boleh tak? nnt sy sedih jugakkkk...

[z@ck] on May 21, 2010 at 12:09 PM said...

kuatkan semangat wahai tedi!

embun d tengah malam on May 21, 2010 at 12:17 PM said...

selamat kembali

fikaryna on May 21, 2010 at 12:27 PM said...

ted, tabahkan hati dan kuatkan semangat..

walaupun menasihati lagi mudah dari melalui..

tapi buat apa2 pun..hati mau besar..( jadi positif mmg susah..tapi kesabaran akan dapt balasan baik pada akhirnya..kan..amin..)

deena awanis on May 21, 2010 at 12:31 PM said...

sabar ye tedi..kuatkan semangat..yang hidup pasti pergi juga...

N@zihah on May 21, 2010 at 12:36 PM said...

Salam..agak lama jugak saya tunggu teDi update,rasa 'kehilangan' sebab
entri2 kamu berbaur sedih+pilu,tak macam dulu lagi yang nampak ceria+semangat.huhu..kesedihan mu,kesedihan ku jua teDi, teruskan hidup seperti biasa.mudah2an sentiasa tenang dan kuat dalam menjalani hari-hari mu.

::CaHaYa KeJaYaAn:: on May 21, 2010 at 12:36 PM said...

Be strong ... =)

aNiSa hANg tUaH on May 21, 2010 at 12:46 PM said...

kak tedi
mesti kuat taw
:)

Softtouch [Hanim] on May 21, 2010 at 2:36 PM said...

tabahkan hati tedi...kuatkan semangat yer..

dotblogspotdotkom on May 21, 2010 at 2:40 PM said...

masa kecik pacek dolu.. selalu je menanggis... kene marah mak sikit menanggis... kene tinggal dek kawan2 pun.. menanggis... tp bila dah dewasa nih.... air mata pun dah x de....

sampaikan ada yg ckp.."ko x de perasaan ke?......".. dah jenuh bersedih......

air mata @ kesedihan bukan le jalan penyelesaian.....

b strong fren...

Solehah on May 21, 2010 at 3:25 PM said...

sabar ya..bagus la kamu berusaha untuk kuatkan semangat..

hanie@nisya on May 21, 2010 at 3:51 PM said...

:)

Roronoa Zoro on May 21, 2010 at 4:05 PM said...

saya tahu kak kuat semangat.. kuatkan semangat ok.. =)

siti murni ishak on May 21, 2010 at 6:23 PM said...

Mmg mudah utk menasihatkan orang lain supaya kuat & bersabar...tapi...itu lah hakikatnya ..we really have to..;( sama2 ditimpa dugaan....huhu

kella on May 21, 2010 at 6:36 PM said...

semangat harus dipulihkan.. :)

Miss ... on May 21, 2010 at 9:52 PM said...

hmmm..

white rose on May 21, 2010 at 10:38 PM said...

sabar ye kak...
ramai yg menyayangi akak disini...

Dunia Kita~ on May 21, 2010 at 10:40 PM said...

Tabahla..Ade hikmah setiap yg terjadi~

teuku@ceh on May 22, 2010 at 12:58 AM said...

tabahkan hatimu sayang....

LiNda on May 22, 2010 at 5:43 AM said...

Seperti yg saya pernah ceritakan .

Dulu saya pernah kehilangan kucing kesayangan, hingga bertahun2 saya trauma , takmo bela kucing ..

Lama juga saya mengubati hati ini ..

~LP Lum~ on May 22, 2010 at 12:34 PM said...

salam tedi~

sabar aje eik.. ambil ar masa ko semula.. kami semua kat snie akan sentiasa mendoakan kamu...

Yatre Hayati on May 22, 2010 at 10:13 PM said...

sabar yer tedi..yang hidup pasti pergi...mungkin akan ada bahgia akan datang..smile..

zino on May 22, 2010 at 10:39 PM said...

semuga kembali ceria
hidup perlu di teruskan..

lupie on May 22, 2010 at 11:26 PM said...

Just a quick pop by to see how you are doing ...
Hope time helps...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting