Wednesday, May 05, 2010

SeBuah BukU Di HarI LaHir...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:11 PM
Photobucket

Ada orang beri saya kek! Sila percaya! Beruang dari zoo yang hantar.

Photobucket

Isinya ini. Bukan kek! Terima kasih Dak Ashie. Sebuah buku ilmiah di hari lahir. Terharu. InsyaAllah, akan aku membacanya.

Photobucket

Ini buku yang selalu menemani setiap malam. Tidak jemu mengulang baca. Walau berkali-kali. Ada 3 siri semuanya. Comel-comel. Juga hadiah di hari lahir 2 tahun yang lalu.

Memetik kata-kata Profesor DiRaja Ungku Abdul Aziz dalam akhbar semalam, 'Internet dan televisyen adalah musuh buku'.

Aku setuju.

Kamu?

Nota kakitanganku : Selalu telek buku bank sahaja. Hik hik hik..





16 kUs-kUs:

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ on May 5, 2010 at 12:05 PM said...

buku jangan bersedih tu mcm buku dalam citer SYURGA CINTA....

Hazzy Ishak on May 5, 2010 at 12:16 PM said...

baru je abis baca buku aku terima nikahnya

ciK LyndaWawa igUana on May 5, 2010 at 12:18 PM said...

la tahzan....
bgs buku tu..
baca sampai abis ye...

[s][u][e][h][a][n][n] on May 5, 2010 at 12:27 PM said...

erm tertarik ngn buku jgn bersedih tu !

~LP Lum~ on May 5, 2010 at 12:28 PM said...

salam tedi~

hehehe.. aku pun membaca buku tu.. jgn bersedey lagi.. :)

buku bank, xpenah tgk pun... :p

JMR on May 5, 2010 at 12:46 PM said...

syukur..aku gabungkan buku+internet+Tv, hasilnya lagi terbaik...cubalah baru tao...hheheh

embun d tengah malam on May 5, 2010 at 12:49 PM said...

macam besr jer buku ni..

ashie023 on May 5, 2010 at 1:02 PM said...

internet dan televisyen, musuh buku..tetapi ketiga-tiganya memberi manfaat yang berbeza..
dan keburukan tetap ada...(cth buku bank..slalu tgk je gaji masuk ke idok, kalu x masuk, lemah je semangat...huhuhu..<-ado ko camtu?)

you are welcome tedi..

Aqma eUcaLypTus GurL on May 5, 2010 at 1:29 PM said...

betul cakap ashie tuh... mmg internet dan tv musuh buku... so, kalo ade ketiga-tiga tuh seimbangkan lah.. jgnlah duk tenet jek.. jgan plak duk tv jek.. kesian buku tuh.. :)

azieazah on May 5, 2010 at 1:54 PM said...

Kak Azie pun nak cari buku yang ke 3 itu... Ramai yang sebut buku itu sangat best....

“Don’t Be Sad...”

NahDaTuLIzaH on May 5, 2010 at 1:56 PM said...

Jarang dapat adiah mase besday...huhuhuhu...

Kie-yu on May 5, 2010 at 1:59 PM said...

setuju~~~~~
dah ade internet malas nk bce buku.

kella on May 5, 2010 at 2:00 PM said...

aku adiahkan buku jgn bersedih pada hubby bulan lalu!

disamping, aku setuju lah, internet dan emel musuh buku! sebab tiap kali aku nak baca buku, tv asyik jerit2 panggil, nak ditutup pula ada suara halus lain..

white rose on May 5, 2010 at 2:02 PM said...

ye btul tuh kak...

internet & tel adalah musuh buku...


sy stuju...




tapi sy slalu semak buku budak2 je...

ngeh,ngeh...

zns on May 5, 2010 at 2:09 PM said...

cik tedi...buku tu bagus ka isinya?

makdara terdiva on May 5, 2010 at 3:08 PM said...

selalu bersidai di mukabuku..haha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting