Wednesday, May 05, 2010

Habeas CorPus Di ToLak : BenJy akAn Di TahaN seLama 2 TahUn. RehaT Bro...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:04 PM
Photobucket

"Mahkamah Tinggi di sini hari ini menolak permohonan habeas corpus pelakon Khaeryll Benjamin Ibrahim atau Benjy supaya dia dibebaskan segera daripada ditahan mengikut Akta Dadah Berbahaya (Langkah-langkah Pencegahan Khas) 1985."

Benjy akan di tahan selama 2 tahun di pusat pemulihan akhlak.

Apalah perasaan ibunya yang bermatian-matian mempertahankan si anak?

Ada positif dan negatifnya jika kita terlalu mempercayai anak-anak. Mungkin kerana terlalu sayang. Jika si anak itu betul-betul tidak bersalah, kira okeylah. Jika si anak yang di bela itu sebaliknya, kasihan betul si ibu.

Apapun kes ini masih berjalan.

Tunggu dan ikuti sahaja kerana tidak berani buat kesimpulan yang mungkin akan tersasar.

Nota kakitanganku : Kasihan si ibu..







15 kUs-kUs:

white rose on May 5, 2010 at 8:11 PM said...

memang kesian...

si ibu plak baru je selesai dari sakit, ni bertambah sakit bila melihat anak yg disyangi bgitu...

ikan emas on May 5, 2010 at 8:14 PM said...

kreatif sgt laa mamat ni..



dah tau benda tu berhantu kenapa sengaja menghulur kepala ???

...2 tahun rehat kat situ, lepas tu ke mana pulak ??

Dyna Yvonne on May 5, 2010 at 8:14 PM said...

menunggu keputusan ngn penuh sabar..

Pensel Kontot on May 5, 2010 at 8:16 PM said...

adoi benji oh benji...

ko cari nahas la

Ayu on May 5, 2010 at 8:21 PM said...

sungguh x sangka budak yg pnh jadik kwn nih jadik mcm nih..

dia ni mmg jobo sket..

Che' Pit on May 5, 2010 at 8:26 PM said...

hmm mmg kesian kat ibu dia, tapi dia sdiri x kesian kat ibu dia.. kalau tak, dia x kan le buat keje mcm tu

Ms.Lilies on May 5, 2010 at 8:56 PM said...

aku no komen...
kalo terbukti bersalah maka bersalahla dia..

nadirah_nor on May 5, 2010 at 9:07 PM said...

aiiiiih
dah besar pun still mahu susahhkn atie mak ayah
shame on you people
kita kene amekk pengajaran yea kawankawan,,,
=p

hanie@nisya on May 5, 2010 at 9:12 PM said...

memang ksian pada si ibu. lau betol si anak bersalah, memang takde atie perot punye anak

MaizaC'Joe on May 5, 2010 at 9:40 PM said...

salam

kasihan... memang kasihan.. mudah-mudahan ada pengakhiran... kesian mak dia.. abek la pengajaran...

QieFLy si Dolce on May 5, 2010 at 10:10 PM said...

aku sedih napa benjy boleh terjebak :(

kesian kat umi beliau...

embun d tengah malam on May 5, 2010 at 10:17 PM said...

tak berani nk komen sgt benda ni

aNiSa hANg tUaH on May 5, 2010 at 10:40 PM said...

emm
nis pon tak berani nak kata apa

pape pun hal ni jadik pengajaran utk kite semua

:)

Papa meow on May 5, 2010 at 11:01 PM said...

Btl...mmg kesian kat mak dia.

ciK LyndaWawa igUana on May 5, 2010 at 11:23 PM said...

kesian mak dia wei.........

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting