Thursday, May 13, 2010

BiLa BaDruL MuhayaT BerPeGanG TanGan DenGan 'Bini' Dia Di MahKamaH : kEnaPa waniTa suKa Di TinDas Dan CePat Memaafkan???

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:14 PM
Photobucket

Seriuslah! Aku menyampahlah dengan kau dua orang!

'Havoc' sahaja lebih.

Mengikut pertuduhan pertama, Badrul didakwa mencederakan Julia dengan menumbuknya di muka dan menendangnya di perut.

Manakala bagi pertuduhan kedua, dia didakwa memukul isterinya dengan menggunakan batang penyapu di punggung dan kaki.


Aku mungkin tiada sifat ke'isterian'. Tiada sifat keibuan. Sebab itu aku tidak boleh terima bila kau sudah kena belasah dengan suami kau, kau boleh pula buat macam tiada apa-apa yang berlaku.

Okey! Okey! Aku tidak tahu. Maklumlah. Belum berumahtangga. Mungkin menumbuk, memukul dan menendang salah satu cara untuk mengajar isteri. AKu tidak tahu!

Kalau aku tahu macam itu, biarlah sendiri. Tidak bernikah pun tidak apa. Nanti asyik mahu beli penyapu baru sahaja!!

Tolonglah wanita! Jangan biarkan diri di tindas dan di perkotak katikkan!!!

Berita lanjut di sini.

Kalau kamu, adakah lagi peluang kedua , ketiga atau seterusnya untuk pasangan?


Nota kakitanganku : Serius! Kalau aku 'Gutbai!!!'





26 kUs-kUs:

a.z.r.i.n.a.03.07 on May 13, 2010 at 5:05 PM said...

kalau kRinalah..penyapukan dia balik.

hampagas punya orang! hipokrit !
huissh.. geram betol.

hans on May 13, 2010 at 5:07 PM said...

sebab tu ramai wanita tertindas
sebab kurang bijak dalam hal macam nih
kalau aku pun sama macam ko
gud bye

Hazzy Ishak on May 13, 2010 at 5:08 PM said...

aik dah berbaik ke?

Dee on May 13, 2010 at 5:14 PM said...

ler..aku pun menyampah tgk..aku pun..babai!!

nIsYa on May 13, 2010 at 5:19 PM said...

no way!!!

skali pukul, tiada kali kedua. huh!!!

ciK LyndaWawa on May 13, 2010 at 5:22 PM said...

klu saya..saya takmau...sebab keburukan yang dulu masih lagi terasa.....

Yatre Hayati on May 13, 2010 at 5:26 PM said...

OMG..dia kena pukul then sanggup berbaik kembali?? dem~

Kancilbiru on May 13, 2010 at 5:55 PM said...

aku pun berbulu jer tgk kat paper td..macam omg? ko dah kena pukul still peluk2 lagi? kang nanti kena lagi..

Watierman on May 13, 2010 at 6:01 PM said...

Allah bagi akal...guna sebaiknya....!!
Manusia.....Cinta?????..Adakah penyapu itu sebahagian dari cinta & kasih sayang.....????

Akak pun tak faham!!

Zareda Norman on May 13, 2010 at 6:16 PM said...

dua perkara yang akak akan nekad adalah

1. pukul akak-abang2 akak akan belasah dia sampai separuh nyawa
2. curang- akak akan belasah dua dua sampai separuh nyawa

boleh gitu? hehhehe

Anisa on May 13, 2010 at 7:11 PM said...

hahaha
ini lah manusia
artis oh artis
:(

Hafiz Yusof on May 13, 2010 at 7:15 PM said...

no komen..hehehhe

Lt. fDanialz on May 13, 2010 at 7:19 PM said...

ape punye artis daa..wat havoc sane sini


Entry best : Putus cinta ? Mengingati Allah itu hati menjadi tenang

Unknown on May 13, 2010 at 7:21 PM said...

errr...tak kenal la dorg ni.huhu

Nurul Ayu on May 13, 2010 at 7:36 PM said...

sayang la kononnya tu..haha

Acik Erna on May 13, 2010 at 7:36 PM said...

tedi..jangan takut untuk berumah tangga..tidak semua suami saperti itu...

Wanie-san on May 13, 2010 at 7:50 PM said...

Bini dia penah cakap yg dia akan maafkan laki dia..die juz lapor kat polis sbb nak suh laki dia insaf...ayoyoyo.....ppuan mmg mudah lembut hati...nak jadi isteri solehah kot..:p

umi_e on May 13, 2010 at 8:16 PM said...

Salam... SORRY! nak maafkan laki yang naikkan tangan atas badan!

* Syarat pertama sebelum menikah ialah : Jangan sekali menaikkan tangan ke mana2 bahagian badan kerana jika ia berlaku maka bermakna tiada maaf untuk selamanya - Alhamdulillah suami tidak pernah melakukannya...

ItaJeff on May 13, 2010 at 8:19 PM said...

Salam Cik Tedi..

no no no...NO 2nd chance or wateva...gutbai!

e.t.t.y on May 13, 2010 at 8:21 PM said...

kalau tengok berita tadi, siap cium cium. kita takut je, sampai rumah dibelasah kembali. hoh, artis lah wey.

Softtouch [Hanim] on May 13, 2010 at 8:37 PM said...

buat malu je bini dia report kat reporter dulu...tulah kan dah sayang xboleh nk buat ape dah...hai entahlah

niesz on May 13, 2010 at 8:44 PM said...

mmg pelik..mane 1 yg betul nie...ke sbb die takut saham jatuh lpas nie..xpyh la nk blakon mcm tu..org semue da tau kot..nk sgt kene pukul lg sekali kot..

wanita mutalib on May 13, 2010 at 8:56 PM said...

mmg menyampah dari dulu lagi cittt..

kisahremaja on May 13, 2010 at 9:10 PM said...

So moral of the story... sayangilah pasangan anda berpada2x....

Dina Zakaria on May 14, 2010 at 8:36 AM said...

kalo aku pun, memang gutbai r laki cam tu!!mak bapak aku pun x penah pukul aku ngan penyapu, tendang perut bagai..suka2 ko jek nak bantai anak orang.banyak cantikkk!!

ctpayong on May 16, 2010 at 9:35 PM said...

ermmm...dua2 pun xbaca kitab kalau gamaknya gaya gitu...or/atau nak cari "publicity" sbb dh lama xdpt coverage dari wartawan...adoiii panggil lah ss@soseh tulis something ttg diaorang ni...nak sgt hangat..hangit jadinye.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting