Saturday, May 29, 2010

MaLu TuTuP MukA, TaPi TaLi Bra NaMPaK. MaSa tengaH BuaT Dosa Tidak maLu Pula DenGan ALLAH!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:56 AM
Photobucket

Apa yang aku membebel ini?

Oh! Kalau orang yang di hadapkan ke mahkamah, mesti tutup muka dengan pelbagai cara. Ada yang tutup dengan baju, dengan suratkhabar, dengan tangan dan terkini pakai mask.

Malu. Mungkin malu dengan orang yang akan melihat muka mereka terpampang di dada-dada akhbar. Tapi masa mereka melakukan kesilapan itu, mereka tidak terfikir pun mahu malu dengan ALLAH yang Maha Melihat.

Gambar di atas ini suspek utama kes pembungan (atau boleh di sebut pembunuhan? ) bayi yang di tanam berhampiran stesyen komuter. Ibu bayi malang tersebut di syaki berusia 17 tahun sahaja manakala kakaknya yang bersubahat berumur 24 tahun.

Ke manakah teman lelakinya yang bertanggungjawab mengandungkannya? Bebas? Lepas?

Ahh!! perempuan juga mangsa utama. Kau yang bertarung nyawa melahirkan, kau yang mencari idea untuk menghapuskan bukti, kau yang menahan sakit, menahan malu, sang lelaki keparat hilang entah ke mana.


Itu pun masih tidak sedar-sedar lagi. Nikmat sekejap, derita berpanjangan. Kau tanggung seorang.

Teremosi sudah. Bukan apa, kasihan betul tengok remaja-remaja yang hanya memilih keseronokan sementara ini.

Nota kakitanganku : Bila di tahan, kau seorang saja selalunya yang di bicarakan!





25 kUs-kUs:

Pensel Kontot on May 29, 2010 at 10:08 AM said...

tulah kesian kan...
muda2 dah mcm neh
adoi la....
ape nak jadi la...

Melz on May 29, 2010 at 10:09 AM said...

erm tapi kalau difikirkan .

kalau tak kerana 2 manusia itu menginginkan .

pasti benda ini tak terjadi ;)

Hazwan Arif on May 29, 2010 at 10:11 AM said...

semoga mendapat petunjuk drpd-Nya

saya_arief on May 29, 2010 at 10:15 AM said...

cegah sebelum parah.

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ on May 29, 2010 at 10:16 AM said...

kalau diri dah dikuasai oleh nafsu..macam tu la jadinya..ermm..zaman sekarang ni buang anak dah macam buang sampah je kan..suke2 hati nak buang...sedih..=(

chentaMAYA on May 29, 2010 at 10:17 AM said...

sabr jela kan?

Roronoa Zoro on May 29, 2010 at 10:23 AM said...

semoga aku dijauhkan daripada dugaan ini. x mahu diduga iman ku dengan penzinaan.. =(

Miss ... on May 29, 2010 at 10:39 AM said...

baru 17..hailahhhh

zeqzeq on May 29, 2010 at 10:45 AM said...

fikir selepas NIKMAT...

zeqzeq on May 29, 2010 at 10:45 AM said...

lain kali padai makan basuh kakitangan

LORD ZARA 札拉 on May 29, 2010 at 11:18 AM said...

orang2 camni memang buat sakit hati je~

deena awanis on May 29, 2010 at 11:47 AM said...

nauzubillah..moga x jadi kepada ahli keluarga mahupun kenalan2 kita..

aNiSa hANg tUaH on May 29, 2010 at 11:52 AM said...

fukir dulu sebelum buat
hmm
apalah manusia niee..
:(

Jantan Keparat on May 29, 2010 at 12:00 PM said...

kesian...
tapi nk wat cmne..
ko yg pilih cmtue...

qaseh on May 29, 2010 at 12:14 PM said...

mereka berdua je disyaki, jadi kes tu masih dlm dah siasatan samada bersalah atau tak. kita kan ada undang2...xpatutlah kita tuduh melulu...kita tgk keputusannye nnt...

keen on May 29, 2010 at 12:35 PM said...

yang pasti balasan Allah kelak tiada siapa yang akan terlepas...Maha Adil..

Yunus Badawi on May 29, 2010 at 12:36 PM said...

Tak lama lagi dapatlah polis tangkap yg jantan atau jantan2nya tu. Nak lari kemana aje.

Tak ambil SPM budak pompuan tu nampaknya. Kalau ambil pun mesti tak boleh fokus.

sI tEDI on May 29, 2010 at 12:49 PM said...

qaseh,
kena faham entry aku,

aku menggunakan perkataan 'Suspek'.

Dan perenggan seterusnya di bawah. aku tulis secara umum kepada mereka yg terlanjur. Nikmat sekejap. derita berpanjangan. Lelaki lepas tangan!

Wanita Mutalib on May 29, 2010 at 1:08 PM said...

buduh..


saya mahu anak..

mereka buang anak..

buduh..

umi_e on May 29, 2010 at 1:27 PM said...

salam... undanga2 yang lebih ketat harus digubal utk membenteras masalah spt ini... si lelaki keparat harus diberikan hukuman yang berat!

* tidakkah si gadis malang itu masig dlm kategori di bawah umur semasa "hal itu" berlaku/dilakukan?

HonEyBuNNy on May 29, 2010 at 1:37 PM said...

Hurm....remaja skrg.....mcm2 hal...kesian mak ayah...

Softtouch [Hanim] on May 29, 2010 at 2:06 PM said...

lelaki selalu terlepas...kesian bb tu..menjawablah diakhirat nnti

she_mah on May 29, 2010 at 2:28 PM said...

semoga pihak lelaki pun xkan terlepas! lelaki bila dh dpt lari..

Nur Su'aidah on May 29, 2010 at 3:35 PM said...

sng je kn laki tu lari. emmmm, bertanggungjawab lah sikit~

planet putih on May 29, 2010 at 5:33 PM said...

ye2
saye setuju dgn awak
ape la nk jd dgn remaje skrg
anyway...nice blog
sudi2 la datang ke blog saya
(* ^)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting