Friday, May 07, 2010

NasrInDa saMan 6 DefEnDan TermasuK KeraJaan MaLaysia RM 4.75 JuTa keraNa TemBakan BerTubi-TuBi : InI Macam KeS amInuLrasyID JuGa?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:35 PM
Photobucket

PEGUAM, M Manoharan (kanan) mewakili sepasang suami isteri, Mohd Fauzi Mohd Daud dan Siti Nasrinda Tumiran yang memfailkan saman bernilai RM4.75 juta terhadap dua anggota polis dan empat yang lain selepas mendakwa mereka melepaskan tembakan bertubi-tubi dan membuta tuli ke arah mereka, tahun lalu. - Foto Roslin Mat Tahir. Berita Harian.

Berita selanjutnya boleh di baca di sini.

Tetapi mereka bertiga bernasib baik dalam kejadian di tembak bertubi-tubi ini tiada yang meragut nyawa. Cuma kecederaan yang di alami selain menanggung rasa aib yang dasyat.

Tapi kes ini tidak popularkan? Atau aku yang tertinggal?

Namun siapapun yang bersalah, mereka berhak menuntut keadilan. Biar mahkamah tentukan.

Nota kakitanganku : Bila kuasa ada di tangan mereka....





15 kUs-kUs:

umi_e on May 7, 2010 at 9:32 PM said...

Salam... Doakan mereka menang kes ini!

* Kalau mahkamah dan hakim milik kerajaan, boleh ke menang saman kerajaan? *

kacang on May 7, 2010 at 9:47 PM said...

macam macam.=)

QieFLy si Dolce on May 7, 2010 at 9:48 PM said...

biasanya klu kes tu milik sue maybe dorang akan berpihak pada gov...tapi klu sudah terang lagi bersuluh dorang tu salah....mmg patut dorang kena sue... :P

a.z.r.i.n.a.03.07 on May 7, 2010 at 9:50 PM said...

macam-macam hal...

musykil ni.

kenapa masa lepas tu dorang tak terus saman ?

Mr.Homosapiensz on May 7, 2010 at 9:56 PM said...

maybe masa dulu2 tu diorg masih takut2 nk against gov dlm mahkamah..tp bila timbul kes yg sama membabitkan tembakan ni..bru diorg rasa 'terpanggil'...

moga keadilan terbukti...

al-lavendari on May 7, 2010 at 10:11 PM said...

entah saya pun tak ada dengar kes ini. macam mana boleh terlepas !

hanie@nisya on May 7, 2010 at 10:25 PM said...

macam2 hal la skarang nie.Byk tol saman tu

zns on May 7, 2010 at 10:38 PM said...

huhu..macam macam kes sekarang...selalunya macambermusim..public intrest la katakan..:)

zns on May 7, 2010 at 10:38 PM said...

huhu..macam macam kes sekarang...selalunya macambermusim..public intrest la katakan..:)

zns on May 7, 2010 at 10:38 PM said...

huhu..macam macam kes sekarang...selalunya macambermusim..public intrest la katakan..:)

alvin takda rumah harga 8juta.... on May 7, 2010 at 11:28 PM said...

bila gua sembang ngan kawan2 polis gua..depa cakap kena faham tugas polis..
baru2 ni kawan aku dikasari polis secara lisan..
huh~~
mesra sgt arr polis..

lupie on May 7, 2010 at 11:52 PM said...

Long live justice!

[z@ck] on May 8, 2010 at 4:33 AM said...

aku tak tahu pun..

N@zihah on May 8, 2010 at 5:47 AM said...

slm.berjaya ka mereka??banyak jugak saman tu,apa-apa pun kita tengok saja nanti,macam2 boleh terjadi.

Along25 on May 10, 2010 at 12:27 PM said...

mudah2an mereka menang.. nas kwn saya!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting