Tuesday, May 11, 2010

kemaskiNi sI KuraP : syukUr 'keHensemAnnyA suDah TersErLah.....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:30 PM
Ingat lagi pada Si Kurap? Jika tidak ingat sila semak 'entry' ini dan ini untuk melihat tahap kekurapannya yang berada pada tahap maksimum!!

Photobucket

Masa mula-mula di jumpai.

Photobucket

Dalam proses rawatan.

Dan gambar-gambar bawah ini yang terkini .

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Sudah cantik bulu dia. Tiada kurap tebal lagi. Seronok aku tengok! Satu kepuasan dapat aku rasa bila sudah dapat tengok wajah sebenar dia yang sebelum ini berselindung di sebalik kurap tebalnya. He he he he....

Photobucket

Tengok gambar ini? Aku baru perasan, misainya telah di potong kontot. Binawe malaun yang buat ini. Kata orang jika misai kucing di kontotkan, dia tidak akan jumpa jalan pulang ke rumah tuannya.

Si Kurap sudah mula curi-curi masuk ke dalam rumah. Aduhai Kurap! Duduklah diam-diam di luar kalau kamu mahu duduk lama di sini okey?

Nota kakitanganku : Dia sudah gemuk sedikit. Tulang tidak nampak ketara!







31 kUs-kUs:

NahDaTuLIzaH on May 11, 2010 at 1:12 PM said...

huwa....si kurap da makin cumel..tahniah pada cik tedi yang sanggup menghensemkan si kurap..ade plan nak tukau die ke?huhuhu

Ms.Lilies on May 11, 2010 at 1:15 PM said...

cayalah tedi...
cantik dah bulu dia

ItaJeff on May 11, 2010 at 1:16 PM said...

Salam Cik Tedi...
mmg satu kepuasan klu kucing comot berkurap perlahan2 jadi lawa atas usaha kita...teruslah berkasihsayang dgn kucing2 terbiar itu....

::CaHaYa KeJaYaAn:: on May 11, 2010 at 1:27 PM said...

yipppeeee....

suke nye tgok si kurap da tade kurap...kn la tukar name die pas dah sembuh dari serangan kurap nye nanti kn? =)

aNiSa hANg tUaH on May 11, 2010 at 1:29 PM said...

alhamdulillah die dah makin sehat
:)

kacang on May 11, 2010 at 1:34 PM said...

wah!.
dah cantik lah=)

Softtouch [Hanim] on May 11, 2010 at 1:36 PM said...

Alhamdulillah..kurapnya dah beransur pulih..cayalah tedi, baik sungguh tedi nie...

zac zirwan on May 11, 2010 at 1:42 PM said...

comeynye..tros rindu kucin kt umh tu..huu

Pensel Kontot on May 11, 2010 at 2:01 PM said...

si kurap sudah semakin hensem.....

QieFLy si Dolce on May 11, 2010 at 2:04 PM said...

bagusla klu sikurap dah elok....

dotblogspotdotkom on May 11, 2010 at 2:11 PM said...

kata org.... kalau kucing nak masuk kesesuatu tempat... terutama berbentuk lubang yang sempit.. dia akan mengukur @ mengacah dengan misainye dulu.... so kat situ dia boleh tau adakah badanye muat @ tidak utk membolosi ruang tersebut...

maha kaya ALLAH memeberi keistimewaan pada makhluk-NYA......

larra on May 11, 2010 at 2:31 PM said...

wah tahniah tedi..telah mengencemkan sioyen..usaha lagi..kasi kurap dia remove tewus..idup tedi

Tuah Hanani on May 11, 2010 at 2:42 PM said...

Alhamdulillah dan tahniah kerana cik ted dah berjaya dalam usaha memulihkan kurap si kurap.

Apa pun akak syorkan agar cik ted tetap bawa dia ke klinik utk rawatan kurap seperti yg tlh dijadualkan. mudah2an dgn rawatan yg teratur virus2 kurap yg masih bersisa akan hilang semuanya.

Si kurap tentunya bersyukur kerana berjumpa dgn cik ted yg sanggup merawat dan memelihara dia. Mudah2an setiap usaha murni cik ted ni, Allah balas dgn rezeki dan kebahagiaan yg sentiasa berterusan... Amin.

[s][u][e][h][a][n][n] on May 11, 2010 at 2:47 PM said...

wah...si kurap dah ok la..bagus2..ade perubahan :)

alvin takda rumah harga 8juta.... on May 11, 2010 at 2:56 PM said...

owhhh...patut la semua kucen kat market takda misai..

qaseh on May 11, 2010 at 3:13 PM said...

makin hensem...maybe lebih hensem sikit dr dak itam kot...hee heee

LiNda on May 11, 2010 at 3:27 PM said...

a'ahlah.. dah gumuk .

tEDI..,

baru-baru ini ada kucing datang rumah akak . Tuan dia buang - kesian .


Dia Buta ..anak2 kak semua berebut nak jaga .

nanti akak update oke ..

Wanita Mutalib on May 11, 2010 at 3:53 PM said...

baiknya tedi ni..


moga Tuhan sentiasa lindungi kamu wahai sahabat..

:)

iva saionji on May 11, 2010 at 4:01 PM said...

wah..dah hensem sikurap nie..hehehe..jaga diri bebaik kurap...nanti kena marah..hehehe

POSH76 on May 11, 2010 at 4:15 PM said...

yess dah lawa tuceng tu...hehe

kella on May 11, 2010 at 4:16 PM said...

tedi! tahniah... kucing kurap akhirnya sudah ilang kurapnya!

nanti lepas ni, kau akan tetap panggilnya dengan si kurap atau ape? aku tengok bertambah ensem.. teringat pada satu2nya kucing kami sekeluarga.. persis si kurap ini..
tapi telah mati..
sayang akan dia..

walau apa pun, Tuhan sahaja mampu membalas segala perbuatan baik mu itu..

:)

meowwmania on May 11, 2010 at 4:30 PM said...

wahhh...si kurap da encem, teruje!

maceh cik tedi muah muahh!

Shamrin Mat Janih on May 11, 2010 at 5:09 PM said...

da lawa kucing tu.....kn best klu suma mcm tedi. aku suka kucing, tp family xminat, so xda la kucing kt umah.

Miss ... on May 11, 2010 at 5:29 PM said...

wah tahniah tedi coz dah berjaya sembuhkan si kurap klu boleh jg la dia..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on May 11, 2010 at 5:38 PM said...

tahniah tedi, ko dah berjaya menghensemkan si kurap

ko taknak tukar nama dia ker wei??

e.t.t.y on May 11, 2010 at 7:42 PM said...

dah hensem? double wow tedi

white rose on May 11, 2010 at 11:43 PM said...

ade gambau yg disensored kan...

siap diblur kan bahagian tu...

hahahaha...




mataku pandang lain...

N@zihah on May 11, 2010 at 11:49 PM said...

Alhamdulillah..berkat usaha dan pertolongan dariNYA,kucing ni beransur2 sembuh yea.hehe.bulunya pun tumbuh semula.

DALILA MISMAN on May 11, 2010 at 11:53 PM said...

wah..si kurap dah tak berkurap..gembira tengok..best!..memang satu kepuasan...tahniah2..hehe

Hana Picca on May 12, 2010 at 7:34 AM said...

hoyey! hoyey! segak sungguh beliau :)

a.z.r.i.n.a.03.07 on May 12, 2010 at 9:15 AM said...

comel lah pulak dia..

beza betul..


memang salute lar kat Ted..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting