Friday, May 28, 2010

sELamaT HarI wEsak.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:52 PM
Seriusnya aku ingatkan , HAri Wesak di sambut oleh mereka yang beragama Hindu. Aduhai! Rupa-rupanya untuk mereka yang beragama Buddha. Kesilapan yang besar di situ. Itupun baru 4-5 tahun aku tahu. Ekekekeke..

Mengikut wikepedia, Hari Wesak merupakan hari terpenting bagi penganut agama Buddha kerana hari Wesak melambangkan Kelahiran, Pencerahan Agung, dan Kewafatan Gautama Buddha. Hari Wesak juga dikenali dengan nama Visakah Puja atau Buddha Purnima di India, Vesak di Singapura, Visakha Bucha di Thailand, dan Wesak di Sri Lanka.

Artikel sepenuhnya boleh di baca di sini.

Perancangan hari ini belum di rancang lagi. He he he..

Okeylah! Mahu buat Murtabak Mamee. Hik hik hik. Itu pun kalau jadi. Pertama kali mahu buat. Kalau jadi aku tepek di sini. Kalau tidak jadi pun aku tepek juga! Ha ha ha ha


Selamat bercuti semua! Eh! Semua cutikan?






23 kUs-kUs:

PinQib on May 28, 2010 at 10:02 AM said...

hari wesak.. wee.. kalau la boleh sambut.. ngeh3.. mesti cuti

nuraarin-life on May 28, 2010 at 10:03 AM said...

kita keje...isk isk isk

* haniSahZubir * on May 28, 2010 at 10:09 AM said...

sy baru je tahu hari ni.. T___T..
patut tnya collegue yg beragama hindu nape x cuti hari ni die blur2... huuu

cik syazni on May 28, 2010 at 10:18 AM said...

selangor cuti, ramai org gi pasar pagi ni..heheh

Nadya ©™ on May 28, 2010 at 10:32 AM said...

Ahahaha..sama la kita..sebelum ni pun saya ingat hari wesak untuk mereka yg beragama hindu..

Baru hari tu tau yg ia disambut oleh mereka yg beragama buddha

Terus kena kutuk ngan kawan 'buta sejarah'..HAHAHA

Jantan Keparat on May 28, 2010 at 10:33 AM said...

hukhuk..
ak pn x tau..
hehehehe....
ak mmg dah cuti pn!hekhek!

aNiSa hANg tUaH on May 28, 2010 at 10:33 AM said...

selamat bercuti kak tedi
amboi..bestnye murtabak tuuu

LORD ZARA 札拉 on May 28, 2010 at 10:36 AM said...

happy wesak~~

relevan on May 28, 2010 at 11:09 AM said...

Kome kerja..hari hari kome kena kerja..sedihnyaa..

Yatre Hayati on May 28, 2010 at 11:50 AM said...

cuti..kita sentiasa cuti a tedi!!! hahah

FatinZol on May 28, 2010 at 12:28 PM said...

waisak di Indonesia..hehee

!!!~ZuE SmiLeYx5~!!! on May 28, 2010 at 12:45 PM said...

hahaah..pe la tedi nie....happy wesak tedi...x gi batu caves ke??wahaha

[z@ck] on May 28, 2010 at 12:51 PM said...

ahahaha..aku pn pikir macam tu gak
=P

~LP Lum~ on May 28, 2010 at 1:04 PM said...

salam tedi~

heheheh... nanti tepek ar.. boleh aku try nak wat... :)

aku xcuti lorr... aku keje.... :(

POSH76 on May 28, 2010 at 1:13 PM said...

happy weekend...i pun confuse gak kekadang hehe

(: syai_sharif :) on May 28, 2010 at 1:46 PM said...

cutiiiiii ^o^

qimiqa on May 28, 2010 at 4:12 PM said...

hehe.. dulu2 iqa skew wat... murtabak megi..
tp skrg ayh iqa melarang keras..
x bg makn megi.. :-(
tp sdp kn kak...

embun d tengah malam on May 28, 2010 at 4:41 PM said...

hehhehe..dulu pun i taktau,,

pastu i cari dlm internet baca..baru tau

lupie on May 28, 2010 at 5:39 PM said...

Batu Caves?
Hahaha ... That's Thaipusam laa...

Happy Wesak all!
Sadhu, sadhu!

hanie@nisya on May 28, 2010 at 6:33 PM said...

tedi..

kita sama..

dulu pun sya ingat wesak utk hindu..

buddha rupa nye..

baru tau taun lepas heheee

blueCITY® on May 28, 2010 at 8:07 PM said...

huwaaaaaaaaaaaa
den siap2 nak p keje lah
dah semalam dah mc, terlupa lak 2day keje
hahahhaah
dah siap2 santek pakai jubah gari jumaat, pe lagi
g jalan daaa walo dgn selesema dan badan lemah
hukhuk....

Dyna Yvonne on May 28, 2010 at 9:47 PM said...

saye tiap2 ari cuti~
hehehe

deena awanis on May 29, 2010 at 9:58 AM said...

kira ok laa ko baru tahu 4-5 tahun, aku baru tahun ni tahu..waakkakaka..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting