Saturday, May 15, 2010

Dak kimO : maLam yanG PenuH airmaTa Dan MenDeBarkaN.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:10 PM
Photobucket

Aku letak dia atas katil, tapi dia tidak mahu. Aku takut dia meloncat dari katil aku yang tinggi ini, jadi aku turunkan dia ke bawah, tempat biasa dia tidur.

Hati rasa sedih dan hiba bila tiap kali dengar dia bernafas. Susah sangat. Berbunyi-bunyi. Airmata sudah deras mengalir.

Dalam pukul 3.30 pagi dia muntah. Kuat bunyinya.

Photobucket

MasyaAllah, aku tidak tahu ini apa. Ubat dia satu warna pink dan satu lagi warna hitam. Aku harap ianya bukan darah. Aku harap.

Airmata merembas lagi. Fikiran jahat mulai menguasai. Adakah waktunya telah tiba? Nafasnya semakin laju dan kuat. Ya Allah, andai benar ini waktunya, permudahkanlah ia.

Aku bersandar di hujung almari sambil tangan memegang kepalanya. Aku ingin sekali katakan sesuatu kepadanya, namun hanya terbuku dalam hati. Airmata semacam tidak mahu berhenti.

Namun syukur, perlahan-lahan nafasnya kembali reda. Dia tidur. Subhanallah. Syukur. Saat mencemaskan sudah berlalu.

Maaf kawan-kawan, andai 'entry' kebelakangan ini hanya perihal mengenai dia.

Nota kakitanganku : Terima kasih atas doa.






35 kUs-kUs:

aNiSa hANg tUaH on May 15, 2010 at 10:05 AM said...

kuat kan semangat kimo

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ on May 15, 2010 at 10:07 AM said...

:(

*taktau nak cakap ape. sedih bile bace*

moga Dak Kimo cepat sembuh.

[s][u][e][h][a][n][n] on May 15, 2010 at 10:10 AM said...

sabar wei...dugaan tu..hope kimo cepat baik..

cik syazni on May 15, 2010 at 10:13 AM said...

aku faham tedi, dulu abg elin si boody selalu kuar masuk vet sbb tua..aku selalu nanges sbb dia.. kita hanya mampu doakan yg terbaik..ko tabah ye tedi!

Kujie on May 15, 2010 at 10:19 AM said...

sudah kesayangan, mestilah kita perihatin

harap semuanya kembali ceria

meowwmania on May 15, 2010 at 10:20 AM said...

tedi,
tabahkan hati kuatkan semangat, sama-sama kita berdoa yg terbaik utknya.

sgt memahami perasaan tedi ketika ini, krn pnh melalui situasi yg sama

sarah shafie on May 15, 2010 at 10:23 AM said...

kesian kimo....sedih bace entri 2 kamu ttg kimo..

kak anie on May 15, 2010 at 10:23 AM said...

tEDl...semoga dak Kimo akan terus sihat...akak tau camaner sedihnya tEDl...hanya disini dpt tEDl luahkan segala isi hati...

tEDl sabar ye...kami sentiasa mendoakan Kimo

Wanita Mutalib on May 15, 2010 at 10:28 AM said...

teruskan bercerita ted|..
kami mmg nak ikut perkembangan dak kimo..
moga dia cepat sembuh dan kembali jadi hero kamu ya..
sabar wahai sahabat..kami bersamamu..

Nur Hawa Mohd Zin on May 15, 2010 at 10:39 AM said...

doc cakap ape kak? tak pe..awe faham perasaan akak sebab awe mcm tu jugak lau kucing awe sakit..bawak g klinik lah kak...cian awe tgk...sedih jugak

Roronoa Zoro on May 15, 2010 at 10:45 AM said...

haah lah.. doktor kate ape dgn luka kucing ko tue? xleh ubatkan ker?

Roronoa Zoro on May 15, 2010 at 10:50 AM said...

naper ginjal bengkak? sakit apakah?

jiehan on May 15, 2010 at 10:52 AM said...

smoga dak kimo cpt sembuh..hrp blh thu perkembngan nye..

a.z.r.i.n.a.03.07 on May 15, 2010 at 10:52 AM said...

Sayu jer baca.


Pagi tadi sebelum kuar ke ofis, kRina jemur cadar kat pagar rumah.

Terhidu bau busuk yang amat sangat . Tercari-cari dari mana bau tu... Jumpa di dalam longkang kecik dlm kwsn rumah..

bangkai anak kucing jiran baru tu.. comel, warna oren. Kesian sangat.. Along selalu main-main dengan dia.. Mesti Along citer balik nanti..

lepas kRina bgtau Abg, terus ke ofis.

~LP Lum~ on May 15, 2010 at 10:54 AM said...

salam tedi~

byk2kan bersabar dan berdoa moga dak kimo akan kembali seperti selalu... insya Allah...

zalyeaclik on May 15, 2010 at 10:56 AM said...

Salam Tedi....saya menangis baca entry awak nie...Bykkan sabar ye...klu Tuhan lebih sayangkan dia...redhakanlah....

Roronoa Zoro on May 15, 2010 at 10:57 AM said...
This comment has been removed by the author.
Roronoa Zoro on May 15, 2010 at 10:58 AM said...

aku cam nak nges pon ade arhh.. rupenye kimo dah lama sakit sebb eksident... T_T sedih bila tengok balik semua entri kamu yg lama.. hope dia cepat sembuh n kembali sihat bersama tuannya ='(

sekamar rindu on May 15, 2010 at 10:59 AM said...

salam..

kak...sedih membaca entri kak..

kak..saya pernah melanggar kucing kesayagan saya..saya tak pasan masa undur kete...

saya faham perasaan kak..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on May 15, 2010 at 11:01 AM said...

banyakkan bersabar tedi
andai waktunya telah tiba, maka relakan la.

sedih :(

Tuah Hanani on May 15, 2010 at 11:48 AM said...

Bykkan bersabar ye cik ted. Kita akan tetap terus berdoa dan berdoa. Pantau keadaan dia setiap masa.
Teruskan bg ubat. Mknan pun bg jgk ye. Mudah2an dak kimo akan tetap kuat dan bersemangat.

nasikputeh on May 15, 2010 at 12:00 PM said...

xsampai hati tengok dia macam tu..
huhu

mrsjukogyu said...

semoge kimo cepat sehat..

ciK LyndaWawa igUana on May 15, 2010 at 12:27 PM said...

sabar bebayak ok..

JMR on May 15, 2010 at 12:31 PM said...

dak kimo dh ok lum nih kak?

ItaJeff on May 15, 2010 at 12:32 PM said...

Salam Cik Tedi...
dlm keadaan bgini,kita sbg penjaganyalah yg harus kuat & tabah..teruskan beri ubat & cuba bg mknan. Kak ita doakan dak kimo cpt sembuh. Menangis baca n3 tedi hari ni...k.ita fhm bnr perasaan tedi sbb sdh byk kali mghadapi keadaan bgini...sabar ya...smoga kimo cpt sembuh...

Amieynna Amin on May 15, 2010 at 12:45 PM said...

kimo..
smoga kamu kuat melawan sakit kamu..

Yatre Hayati on May 15, 2010 at 1:15 PM said...

semoga dak kimo cepat sembuh..

Deiyno Fawwazah on May 15, 2010 at 1:19 PM said...

dak kimo...jgn pegi dulu...

umi_e on May 15, 2010 at 1:30 PM said...

Salam... doa kami semoga dak kimo akan kembali pulih... Insyaallah...

Jantan Keparat on May 15, 2010 at 1:53 PM said...

x pe lew..
selalu la update pasai diew ek..
ktowg mau tau...

moga diew sembuh!

lupie on May 15, 2010 at 2:50 PM said...

Dak Kimo! Pls recover soon!
Mama loves you!
Auntie Lupie loves you!
Lucky loves you!
Lulu loves you!
And many many more of your furry friends love you!

Softtouch [Hanim] on May 15, 2010 at 3:28 PM said...

xpe tedi n3 tedi byk pasal dak kimo..xtau nk ckp hanya boleh ckp sabar je tedi..sy tau tedi sedih sbb dak kimo sakit sgt..kita doakan yg terbaik utk dia yer tedi...

ctpayong on May 16, 2010 at 8:40 PM said...

awak kata awak ensem tapi sebenarnya awak xensem sbb awak buat sy menangis bila baca psl dak kimo.

HonEyBuNNy on May 17, 2010 at 7:10 PM said...

kesiannya kt kimo...sedey..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting