Monday, May 31, 2010

BiLa KePaLa sI kuraP BerLuBanG : MacaM-MacaMLah kaU Ini sI KuraP!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:13 PM
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Dari Hari Jumaat sudah perasan. Aku cuci. Bernanah. Baunya MasyaAllah.

Hari ini bawa dia ke Jabatan Haiwan. Sudah puasakan awal-awal. Manalah tahu mahu jahit ke apa.

Tapi pegawai veterinar itu kata tidak perlu. Hanya cuci. Dia ada bekalkan entah apa nama cecair itu. He he he..

'Kucing jumpa lagi ke kak?'

'Eh! Inikan yang awak suntikkan ubat kurap hari tu.'

'Lah.. Ye ke? Tak perasan. Lain dah.'

He he he he.. Dia pun tidak kenal Si Kurap sebab masa bawa hari itu, kurap penuh sangat.

Dapatlah Si Kurap satu suntikan antibiotik. Balik dalam kereta dia muntah. Aduhai! Kurap!! Mual agaknya.

Okey Dak Itam! Kau pergi cuci kereta aku sekarang!!

Nota kakitangan Dak Itam : Apa hal aku pula yang basuh????? Adilkah??





17 kUs-kUs:

fiD on May 31, 2010 at 9:18 PM said...

lalololo... geli la kak tedi, hehehe...

kucen kak tedi sume kurung ea?

meowwmania on May 31, 2010 at 9:22 PM said...

siannya KURAP...gaduh ke tu?

cahayachenta on May 31, 2010 at 9:34 PM said...

sah2 dak itam mogok malam ni...

aNiSa hANg tUaH on May 31, 2010 at 9:48 PM said...

smoga akan cepat sembuh
:)

umi_e on May 31, 2010 at 9:55 PM said...

salam... pasal apa lak lah si kurap ni...

kaizen shinobi on May 31, 2010 at 10:03 PM said...

siannya dia... lelama ok tuh kan? (o.O)y

alvin takda rumah harga 8juta.... on May 31, 2010 at 10:11 PM said...

dugaan si kurap..
semoga si kurap terus kekal dgn lu..

cik paro on May 31, 2010 at 10:13 PM said...

berlubang..
sian si kurap..

Miss ... on May 31, 2010 at 10:36 PM said...

dak itam cuci x ? ekeke sian dia hehe

kacang on May 31, 2010 at 10:40 PM said...

sian si kurap.

ASaDa RyutaRo on May 31, 2010 at 11:45 PM said...

hahaha.. kang dak itam dengki lak ngn si kurap.. pasal si kurap dia lak yg kena buat keje.. hihi :P

dkama on June 1, 2010 at 12:19 AM said...

kompom dah itam bebulu ngan si kurap...

PEACE...

Watierman, rmanbkr on June 1, 2010 at 7:55 AM said...

Tedi....Akak sayang kamu sebab kemuliaan hati kamu Dik....I am so touched with what you did ....the cats surely will pray for you Dik....Moga Allah berikan segala rahmat & kebaikan buat kamu Dik!..Amin~!

pae's faezah on June 1, 2010 at 10:37 AM said...

try letak mnyak gamat tiap2 hari..
sye wt kt kceng sy cpt jerk baek..

Adlina Husaini on June 1, 2010 at 12:11 PM said...

bestnya awak tedi.sebab awak dapat pahala dari kebajikan awak tu..baguih la awak ni, ina salute sangat sebab ina sendiri tak lalu nak hadap semua tu..thumbs up tedi!!!

PinQib on June 1, 2010 at 2:28 PM said...

geli la.. ada serem skit. au.. mesti sakit gila..
aiyoo..
sungguh murni ati kk tediber kite ni

e.t.t.y on June 1, 2010 at 4:01 PM said...

aduyyyy. macam2 dugaan. harap2 si hensem ni cepat baik.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting